آغاز به کار رسمی «تاکسی اینترنتی» در تهران
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از آغاز به کار رسمی اپلیکیشن درخواست تاکسی در تهران خبرداد و ضمن تشریح ویژگیهای این اپلیکیشن گفت: این برنامه فعالیت خود را با ۲۵۰۰ راننده تاکسی آغاز کرده و ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر هم در نوبت آموزش قرار دارند.
خبرگزاری ایسنا: معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از آغاز به کار رسمی اپلیکیشن درخواست تاکسی در تهران خبرداد و ضمن تشریح ویژگیهای این اپلیکیشن گفت: این برنامه فعالیت خود را با ۲۵۰۰ راننده تاکسی آغاز کرده و ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر هم در نوبت آموزش قرار دارند.
مازیار حسینی در مورد فعالیت رسمی اپلیکیشن سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه «کارپینو» به عنوان اولین و تنها اپلیکیشن درخواست تاکسی دارای مجوز از اواخر اسفند ماه سال ۱۳۹۵ به صورت پایلوت آغاز به کار کرده است گفت: کارپینو اولین سامانه اینترنتی برای درخواست تاکسیهای رسمی در شهر تهران است. از این طریق میتوان درخواست سفر مسافران را به رانندگان، جهت تخصیص تاکسی ارسال کرد.
وی با بیان اینکه استفاده صحیح از تکنولوژی در راستای افزایش درآمد راننده و خدمت ارائه شده به مسافر همواره مورد توجه ما بوده است گفت: یکی از اهداف ما تغییر ساز و کار حرفه قدیمی و با اهمیتی چون تاکسیرانی با بهره مندی از فناوری است چراکه معتقدیم استفاده از تکنولوژیهای نوین میتواند ما را در زمینه مدیریت ترافیک و افزایش کارایی کمک کند چراکه این اپلیکیشنها واسطهای بین مسافر و رانندگان هستند که به دلیل سهولت دسترسی میتوانند تقاضای سفر را کاهش دهند و با افزایش درآمد رانندگان زمینه رضایت هر دو طرف موضوع را فراهم کردند.
ثبت نام ۱۱هزار شهروند در این اپلیکیشن
آموزش ۲۵۰۰راننده و صف انتظار آموزش ۱۲هزار راننده
حسینی با اشاره به استقبال گسترده مردم از این اپلیکیشن با بیان اینکه در مدت کمتر از سه هفته و در ایام تعطیلات نوروز، ۱۱هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان در این سامانه ثبت نام کرده و بیش از ۲۶۰۰ سفر موفق انجام شده است که این موضوع نشان دهنده استقبال خوب شهروندان است. گفت: همچنین تاکنون حدود ۲۵۰۰ راننده توسط اساتید دانشکده تاکسیرانی آموزش دیدهاند و حدود ۱۲هزار و ۵۰۰ راننده در صف انتظار برای آموزش هستند.
معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه این مجموعه با کسب مجوزهای لازم از شهرداری تهران و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران، در ابتدا از تاکسیهای فعال در ناوگان تاکسیرانی و در مرحله بعد از خودروهای مورد تایید معاونت حمل و نقل و ترافیک استفاده میکند. افزود: در این سامانه امکان انتخاب تاکسی برای شهروندان به تفکیک از جمله تاکسیهای لوکس، تاکسی ویژه بانوان، ون و سایر خودروهای موجود در سیستم وجود دارد که از این طریق میتوان نیازهای گستردهتری از مسافران را در جهت ارتقای سطح رضایت آنان تامین کرد.
به گفته حسینی، این مجموعه با پشتیبانی شبانه روزی از ابتدای سال جاری به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده است و آماده سرویس دهی به تمامی شهروندان در سراسر شهر تهران است.
بررسی صلاحیت روانی و جسمی رانندگان
وی ضمن برشمردن ویژگیهای این سامانه با بیان اینکه یکی از مهمترین شاخصهای این سامانه این است که رانندگان دارای گواهی سلامت هستند گفت: شرکت شهر سالم شهرداری تهران، طی همکاری با سازمان تاکسیرانی تهران و با بهره مندی از متخصصان امور سلامت، به بررسی مسائل جسمانی و روانی رانندگان شاغل در ناوگان تاکسیرانی میپردازد و رانندگان تنها در صورتی که از صلاحیت لازم برخوردار باشند، میتوانند به ارائه خدمت به مسافرین بپردازند و این درحالیست که همچنین کسب گواهی عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد به مواد مخدر هم برای رانندگان الزامی است.
اطلاعات راننده و خودرو قابل دسترسی است
مسافران تحت پوشش بیمه سرنشین
حسینی با بیان اینکه با استفاده از این اپلیکیشن که از رانندگان تاکسی دارای هویت مشخص و ثبت شدهای برخوردار است،امنیت سفر دوچندان میشود گفت: اطلاعات هر یک از رانندگان نزد سازمان تاکسیرانی محفوظ و در عین حال قابل دسترس است و مسافران با علم به اینکه در حال سفر با اشخاصی دارای هویت ثبت شده و عدم سوء پیشینه هستند، با خیالی آسوده از این سرویس استفاده میکنند و علاوه براین تمامی خودروهای این سامانه به صورت کامل مورد رصد سیستمهای نظارتی قرار دارند.
به گفته معاون شهردار تهران، علاوه بر پوششهای بیمهای برای تاکسیرانان، حتی مسافران نیز تحت پوشش بیمه سرنشین هستند و سقف پوشش بیمهای برای سرنشینان تاکسیهای مورد تایید معاونت حمل و نقل و ترافیک بسیار بالاتر از سطح معمول است.
گذراندن دورههای شهرشناسی توسط رانندگان
سرویس دهی دوچندان در محدوده طرح ترافیک
وی با بیان اینکه رانندگان تاکسی دورههای شهرشناسی را گذرانده و برهمین اساس تسلط کافی بر شهر و مسیرهای تردد دارند گفت: یکی از ویژگیهای این سامانه، استفاده از رانندگان مسلط به شهر هستند که دورههایی برای دریافت گواهی شهرشناسی خواهند گذراند و با آگاهی کامل از مسیرهای مختلف از جمله تسلط به آدرسها و اماکن توریستی، درمانی، آموزشی و .... بدون نیاز به توجه زیاد به نقشه اپلیکیشن مسیر مورد نظر را طی می کنند و همچنین سرورها و اطلاعات این سامانه به صورت کامل در داخل کشور است و این نرم افزار توسط متخصصان داخلی طراحی شده و به صورت کامل در داخل ایران توسعه یافته است.
حسینی با بیان اینکه این تاکسیها ممنوعیتی برای ورود به محدوده طرح ترافیک ندارد افزود: با توجه به استفاده از تاکسیهای شهری در این سامانه، محدودیتی در ورود به محدوده طرح ترافیک وجود نداشته و با دسترسی بهتر به ناوگان تاکسیرانی نیاز کمتری به تردد خودروهای شخصی وجود دارد و سرویس دهی مناسبی در محدوده طرح وجود دارد و در نهایت با توجه به هوشمند شدن مدیریت عرضه و تقاضای سفر، نیاز به گردش مستمر و بدون هدف چندین هزار تاکسی برای پیدا کردن مسافر کمتر خواهد شد که این امر نقش به سزایی در کاهش ترافیک و آلودگی هوا دارد.
نظر کاربران
قیمتاش باید کمتر از تپ سی و اسنپ باشه تا بیشتر جا بیافته وگرنه من با تپ سی راحتم
ما زحمت میکشیم میشه امکانات برای تهران
پاسخ ها
زحمتی هم کشیدی ،حقوق گرفتی یا مجانی کار کردی؟کسی مجانی زحمت نمیکشه.حقوق گرفتی ،کار کردی،منت هم میگذاری؟؟؟
بايد قانوني وضع شود كه فقط تاكسي ها مثل بقيه ممالك دنيا ، يك مسير را از همون مبدا تا مقصد بروند و افراد گوناگون در مسير سوار نكنند ، اينكار در جلوگيري از ترافيك كاذب هم كاملا موثر است .
تمامي مسافربرهاي شخصي جمع شوند و به سازمان تاكسيراني ملحق شوند ( اينكار باعث امنييت مردم ميشود و ديگر از پرايدهاي شيشه دودي ! خبري نميشه ) ! و افراد خلاف ، براحتي قابل شناسائي ميشوند ، با اينكار و با امنييت كامل ، ايجاد شغل شرافتمندانه ، هم ميشود .
هر چی رو دولتی بکنند گندش در میاد
جمع کنید این مسخره بازی ها رو
بذارید اسنپ و تپسی به کارشون ادامه بدهند
اینقدر حسودی نکنید و برای مردم سنگ اندازی نکنید
هیچکس تاکسی های شما رو نخواهد گرفت
ما فقط اسنپ و تپسی کار می کنیم
بسه دیگه فضولی در کار مردم
اتفاقا من دو بار استفاده کردم خیلی عالیه و مهم ترین قسمتش هم اینه که تاکسیه و صد البته قیمت منصفانه اسنپ و تپسی اعتماد نمیشه کرد!
دردو بر تپسی زنده باد اسنپ