مدیرعامل ایران ایر ،با اشاره به اینکه سومین ایرباس پسابرجامی تاکنون در هیچ کشوری پرواز نداشته است، گفت:خرید ۱۰۰هواپیما از ایرباس کار کوچکی نیست که برخی در جهت تخریب آن گام بر می دارند.
خبرگزاری ایرنا: مدیرعامل ایران ایر ،با اشاره به اینکه سومین ایرباس پسابرجامی تاکنون در هیچ کشوری پرواز نداشته است، گفت:خرید ۱۰۰هواپیما از ایرباس کار کوچکی نیست که برخی در جهت تخریب آن گام بر می دارند.
'فرهاد پرورش، ادعای برخی رسانه ها در مورد دست دوم بودن، ایرباس جدید ایران ایر را کذب خواند و افزود: طبق قراردادی که بین 'ایران ایر' و 'ایرباس' منعقد شده این هواپیمای نو پس از انجام پروازهای آزمایشی در تولوز فرانسه به خلبانان و کارشناسان هما تحویل شده تا عازم میهن اسلامی شود.
وی با بیان اینکه برای آماده سازی و تحویل سومین ایرباس ،ایران ایر بیش از یک سال با کارشناسان ایرباس برای نصب علایم داخل کابین درحال مذاکره بود،گفت: خرید هواپیمای نو مقدمات زیادی دارد و باید تمام مسایل مربوط به پشتیبانی های فنی آن به صورت دقیق مشخص شود تا منافع ملی ما به خطر نیافتد.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی یادآورشد: پیش از این هواپیماهای دست دوم زیادی وارد کشور می شد، اما هیچ کس در مورد پشتیبانی های فنی و تامین قطعات آن حرفی نمی زد، در حالی که هیج یک از این هواپیماها از پشتیبانی های فنی و گارانتی سازندگان برخوردار نبودند.
پرورش تاکید کرد: با این حال طبق اسناد موجود این هواپیما تنها ۱۱ ساعت پرواز آزمایشی انجام داده و به صورت کاملا نو در فرانسه تحویل ایران ایر شده و طبق برنامه های پروازی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در دور دوم تعطیلات نوروزی از این هواپیما در مسیرهای داخلی استفاده خواهد کرد و نخستین سفر آن نیز به مشهد مقدس خواهد بود.
به گزارش ایرنا، پیش از این مدیرعامل ایران ایر تصریح کرده بود: سومین هواپیمای ایرباس که پنجم فروردین ماه وارد ناوگان هوایی ایران شد، تا پیش از تحویل به هواپیمایی جمهوری اسلامی تنها ۱۱ ساعت آن هم برای موارد آموزشی و هماهنگی پرواز داشته و کمپانی ایرباس سند این هواپیمای نو را روز جمعه ( چهارم فروردین ۹۶ ) به نام ایران ایر صادر کردهاست.
به گفته وی، قرارداد با ایرباس یک قرارداد مستقیم و بینالمللی است و ما هیچ پول اضافهای در بازار رقابتی موجود برای این هواپیماها پرداخت نکردهایم. این قرارداد با کسب مجوزهای لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه و شورای اقتصاد منعقد شده و هیچ نقطه ابهامی ندارد.
پرورش گفت: اگر وضعیت گذشته ادامه پیدا میکرد تا چند سال آینده ایران هواپیمایی برای استفاده نداشت و مجبور بودیم به صورت اجارهای خطوط هوایی را اداره میکردیم، اما با خرید این هواپیماها و طبق قراردادهای که منعقد شده به سمت نوسازی ناوگان ایران ایر گام های اساسی برداشته ایم.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی با بیان این که قرارداد خرید ۱۰۰ فروند هواپیما از ایرباس کار کوچکی نیست که برخیها برای تخریب آن گام بر میدارند، افزود: برخی رسانه ها در روزهای گذشته به قصد حاشیه سازی برای سومین ایرباس پسابرجامی ایران، به نقل از پایگاه فلایت گلوبال نوشتند که این هواپیما سه سال پیش به شرکت اویانکا به شرکت هواپیمایی ملی کلمبیا تحویل داده شده بود، اما در این خطوط هوایی به کار گرفته نشد.
با لغو تحریم های ظالمانه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پس از برجام قرارداد خرید ۱۰۰ فروند هواپیما با ایرباس، ۸۰ فروند هواپیما با بوئینگ و ۲۰ فروند هواپیمای ای تی آر را نهایی کرد تا به تدریج این هواپیماها وارد ناوگان هوایی ایران ایر شود.
طبق برنامه ریزی های انجام شده شرکت ایرباس قرار است تا پایان سال ۲۰۱۷ چهار فروند از هواپیماهای مدل۳۲۰ و در سال ۲۰۱۸ پنج فروند هواپیمای دیگر را به ایران ایر تحویل و شرکت بوئینگ نخستین فروند از هواپیماهای خریداری شده را در سال ۲۰۱۸ تحویل ایران ایر خواهد کرد.
قرارداد شرکت هواپیمایی ایران ایر با شرکت ای تی آر یکی از شرکت های زیر مجموعه ایرباس به طور تقریبی نهایی شده و نمایندگان این شرکت بزودی به تهران سفر می کنند تا پس از اطمینان از پشتیبانی های فنی آنها، ورود چند فروند از این هواپیماها به ناوگان هوایی ایران ایر تسهیل شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان
اپلیکیشن برترین ها
را نصب کنید.
از آنجا که مملکت ما شده صحنه تخریب حزب ها ...
شما کاری رو که درسته رو انجام بدید زمان درست بودنشو به مردم نشون میده
بدون نام
کشور رو چهار سال تعطيل کردند و همه پيشرفتها رو از بين بردن که چند تا هواپيما اون هم تا سال 2020 بگيرن.
بدون نام
کلا خرید کردن کار بسیار دشواریس حق داره
اون فروختنه که عین اب خوردن میمونه
بدون نام
اختلاس کردن چی کار کوچکی است؟
علی
آخه آدم ....... خرید هواپیما به چه درد میخوره از هواپیما نهایتش 10 الی 20 درصد اسفاده می کنند که اونها هم پولدارند می تونند با BMW یا مازراتی یا شاسی بلند برند سفر البته داخلی وگرنه امثال ماها که هواپیما رو از نزدیک ندیدیم چه برسه سوارش بشیم با پرایدمون هم بریم سفر خودتون می دونید یا پدرمون در میاد یا به پدرمون می پیوندیم کاری کنید برای همه منفعت داشته باشه نه یه عده خاصی
بدون نام
تو مملکت ما ،یه جا رو به قیمت خرابی یه جای دیگه آباد میکنن.
خرید 100 فروند هواپیما به قیمت ویرانی ایران و ایرانی .
بدون نام
اگر مرجوعی کشور های دیگر نباشد !!!
بدون نام
خودشون هم می دونن کار کوچکی نیست اما به نفعشون نیست بگن
بدون نام
نه کاربسیار بزرگی است.
وایرباس خریدن به طبقه ای که ثروتمندن
وهمه چی اول برای آنهاست.
اما میشد باپول این ایرباسها ب طبقه بدبخت
وفقیر جامعه که منتظریارانه هستن.کمکشان کرد.کسانی که نه حقوق دارن نه بیمه نه سرمایه کار.توفلاکت زندگی میکنن..
خرید هواپیمای نو افتخارداره.
امافقیرمانده فقرا شرمندگی داره.
بدون نام
نه کاربسیار بزرگی است.
وایرباس خریدن به طبقه ای که ثروتمندن
وهمه چی اول برای آنهاست.
اما میشد باپول این ایرباسها ب طبقه بدبخت
وفقیر جامعه که منتظریارانه هستن.کمکشان کرد.کسانی که نه حقوق دارن نه بیمه نه سرمایه کار.توفلاکت زندگی میکنن..
خرید هواپیمای نو افتخارداره.
امافقیرمانده فقرا شرمندگی داره.
نظر کاربران
از آنجا که مملکت ما شده صحنه تخریب حزب ها ...
شما کاری رو که درسته رو انجام بدید زمان درست بودنشو به مردم نشون میده
کشور رو چهار سال تعطيل کردند و همه پيشرفتها رو از بين بردن که چند تا هواپيما اون هم تا سال 2020 بگيرن.
کلا خرید کردن کار بسیار دشواریس حق داره
اون فروختنه که عین اب خوردن میمونه
اختلاس کردن چی کار کوچکی است؟
آخه آدم ....... خرید هواپیما به چه درد میخوره از هواپیما نهایتش 10 الی 20 درصد اسفاده می کنند که اونها هم پولدارند می تونند با BMW یا مازراتی یا شاسی بلند برند سفر البته داخلی وگرنه امثال ماها که هواپیما رو از نزدیک ندیدیم چه برسه سوارش بشیم با پرایدمون هم بریم سفر خودتون می دونید یا پدرمون در میاد یا به پدرمون می پیوندیم کاری کنید برای همه منفعت داشته باشه نه یه عده خاصی
تو مملکت ما ،یه جا رو به قیمت خرابی یه جای دیگه آباد میکنن.
خرید 100 فروند هواپیما به قیمت ویرانی ایران و ایرانی .
اگر مرجوعی کشور های دیگر نباشد !!!
خودشون هم می دونن کار کوچکی نیست اما به نفعشون نیست بگن
نه کاربسیار بزرگی است.
وایرباس خریدن به طبقه ای که ثروتمندن
وهمه چی اول برای آنهاست.
اما میشد باپول این ایرباسها ب طبقه بدبخت
وفقیر جامعه که منتظریارانه هستن.کمکشان کرد.کسانی که نه حقوق دارن نه بیمه نه سرمایه کار.توفلاکت زندگی میکنن..
خرید هواپیمای نو افتخارداره.
امافقیرمانده فقرا شرمندگی داره.
نه کاربسیار بزرگی است.
وایرباس خریدن به طبقه ای که ثروتمندن
وهمه چی اول برای آنهاست.
اما میشد باپول این ایرباسها ب طبقه بدبخت
وفقیر جامعه که منتظریارانه هستن.کمکشان کرد.کسانی که نه حقوق دارن نه بیمه نه سرمایه کار.توفلاکت زندگی میکنن..
خرید هواپیمای نو افتخارداره.
امافقیرمانده فقرا شرمندگی داره.