۵۰۳۲۸۷
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

رشد ۷ درصدی تردد از مرزهای زمینی در نوروز ۹۶

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ضمن تشریح اقدامات انجام شده در راستای سفرهای نوروزی حدفاصل ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۴ فروردین ۹۶ گفت: تردد اتباع ایرانی از مرزهای زمینی کشور بیانگر رشد ۷.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل است.

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ضمن تشریح اقدامات انجام شده در راستای سفرهای نوروزی حدفاصل ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۴ فروردین ۹۶ گفت: تردد اتباع ایرانی از مرزهای زمینی کشور بیانگر رشد ۷.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل است.

داود کشاورزیان در آستانه عید سال نو و آغاز سفرهای نوروزی با اشاره به اقدامات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ضمن تبریک سال نو به تمامی هموطنان کشور اظهار داشت: طبق آمار صورت وضعیت‌های صادره از مورخ ۲۵ اسفند ۹۴ تا ۱۵ فروردین ۹۵ تعداد ۷۰۸هزار و ۳۳۰ سفر انجام شده بود که ۵.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. همچنین طی همین مدت ۸ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۹۴۱ مسافر با استناد به صورت وضعیت‌ها جابجا شدند که ۶.۳ درصد نسبت به مدت مشابه قبل کاهش داشته است.

وی افزود: با توجه به زمان اجرای طرح نوروزی ۱۳۹۶ به مدت ۲۰ روز از مورخ ۲۵ اسفند سال جاری لغایت ۱۴ فروردین ۹۶، پیش فروش حضوری و غیرحضوری بلیت اتوبوس‌های مسافربری از اول اسفند ۹۵ آغاز شد که بر این اساس پیش فروش حضوری بلیت در محل پایانه‌های عمومی مسافر و همچنین دفاتر مرکزی و دفتر فروش بلیت سطح شهر شرکت‌های مسافربری برای سرویس‌های هر شرکت و در صورت نیاز با دایر نمودن تعداد مناسبی از دفاتر متمرکز در سطح شهر و تعیین ساعت کار مناسب و کافی برای آنها، پیش فروش به طور مشترک انجام شد و نظارت کافی بر نحوه عملکرد آنها توسط ادارات کل استانی اعمال می‌گردد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه «ایام و مسیر‌های دارای بیشترین تقاضای سفر و مکلف نمودن شرکت‌ها به ارائه حد اکثر ظرفیت‌ ناوگان تحت پوشش خود شناسایی و مقرر شده است» گفت: متقضایان تهیه بلیت میتوانند از طریق سامانه‌های اینترنتی www.payaneh.ir, www.irsafar.com, www.safar۷۲۴.com, www.payaneh.com, و سایر سایت‌های استانی و اختصاصی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر اقدام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ناوگان پیش‌بینی شده برای سفرهای نوروزی بیان داشت: حدود ۱۶۰۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۷ هزار دستگاه مینی‌بوس و ۳۹ هزار دستگاه سواری کرایه بین‌شهری با همت ۱۱۹هزار راننده و کمک راننده برای سرویس‌دهی به مردم در طول سفرهای نوروزی پیش بینی شده است.

هماهنگی با سازمان‌ها و نهاد‌های دست اندرکار سفرهای نوروزی

کشاورزیان در راستای اجرای هرچه بهتر خدمات در سفرهای نوروزی به سه اقدام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشاره کرد و گفت: با هدف نظارت بر اتقای سطح خدمات ارائه شده در پایانه‌های عمومی با سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوار‌های شهرداری به منظور آماده‌سازی پایانه‌ها برای ارائه خدمات مطلوب به مسافرین و همچنین حضور مستمر در دفاتر نمایندگی با هدف رسیدگی به مشکلات مسافران تعامل شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین با ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، شبکه بهداشت، شبکه بانکی، صنعت معدن و تجارت، معاونت‌های انسانی نیرو‌های مسلح، پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، مراکز مخابراتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین با اشاره به هماهنگی‌های لازم به منظور هر چه مطلوب‌تر کاروان‌های راهیان نور به مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: در این خصوص با انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری. پلیس راه کشور، سپاه پاسداران برای اختصاص مطلوب‌ترین اتوبو‌س‌های موجود در پایانه‌های مسافری جهت اعزام کاروان‌ها و هماهنگی با مبادی مسئول برای حرکت و اعزام کاروان‌ها حتی الامکان در ساعات روزانه مذاکره و هماهنگی به عمل آمده است.

حمل‌ونقل بین المللی

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه این گفتگو به سهم جاده از حمل‌ونقل بین المللی در سفرهای نوروزی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در این بخش نیز از مورخ ۲۵ اسفند ۹۴ تا ۱۵ فروردین ۹۵ در مجموع ۸۱۶ هزار و ۵۰۱ نفر شامل ۴۰۹ هزار ۱۷۰ نفر ورودی و ۴۰۷ هزار و ۳۳۱ نفر خروجی، از مرزها تردد کرده‌اند که ۵۳۸ هزار و ۸۱۶ نفر معادل ۶۶ درصد از کل ترددهای این بخش را اتباع ایرانی و ۲۷۷ هزار و ۶۸۵ نفر معادل ۳۴ درصد را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند.

وی افزود: تعداد تردد اتباع ایرانی از مرزهای زمینی کشور بیانگر رشد ۷.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل است اما آمار تردد اتباع خارجی از کاهش ۳.۹ درصدی خبر می‌دهد.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای پر ترددترین مرز زمینی کشور در ایام سفرهای نوروزی طی مدت مذکور را مرز مهران با ۱۹۹ هزار ۱۷۹ تردد ثبت شده معرفی کرد و یادآور شد: مرز بازرگان در استان آذربایجان غربی با کشور ترکیه و تردد ۹۴ هراز و ۳۱۴ نفر، مرز شلمچه در استان خوزستان با کشور عراق و تردد ۷۲ هزار و ۱۲۰، مرز بیله سوار در استان اردبیل با کشور آذربایجان و تردد ۵۴ هزارو ۸۳۱ نفر و مرز رازی در استان آذربایجان غربی با کشور ترکیه و تردد ۵۰ هزارو ۱۴۷ تردد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

کشاورزیان تصریح کرد: آمادگی و آماده سازی پایانه‌های مرزی به منظور استقبال از مسافران متردد از آنها و ارائه خدمات مطلوب از هر حیث مورد توجه قرار دارد و بر شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌الملل برای ارائه خدمات مطلوب به مسافرین و متقاضیان سفرهای بین المللی تاکید شده است.

ایمنی حمل‌و‌نقل

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان داشت: همانطور که بارها و به کرات در طول سه سال اخیر بیان شده «ایمنی» اولویت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای محسوب می‌شود. در همین راستا برنامه‌ریزی و هماهنگی با ۱۴۱ مرکز معاینه فنی سراسر کشور برای افزایش زمان ارائه خدمات و آماده به کار بودن آن‌ها به منظور خدمات‌رسانی به ناوگان عمومی انجام شده است.

وی افزود: بر عملکرد ۱۰۶ شرکت امداد فنی خودروی دارای مجوز از سازمان در طول راه‌های حوزه فعالیت نیز نظارت صورت می‌گیرد و با مراکز امداد و نجات شامل ۱۳۲۵ پایگاه امداد و نجات، ۴۹۹ پایگاه هلال‌احمر و ۳۰۷ پایگاه سیار و موقت هلال‌احمر برای ارائه خدمات در مدت اجرای طرح نوروزی هماهنگی به عمل آمده است.

راهداری

کشاورزیان همچنین در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش راهداری و نگهداری راه‌ها برای طرح نوروزی ۹۶ به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: امسال برای ارتقای حفاظ‌های ویژه طرح نوروزی ۵۰ میلیارد ریال از محل منابع سازمان اختصاص یافت. همچنین روشنایی نقطه‌ای ۷۰ مورد با هدف ارتقای ایمنی تقاطع هم‌سطح پر تصادف و پارکینگ ‌محورهای پر تردد تامین شد.

رئیس سازمان راهداری ادامه داد: اجرای ۳۵ کیلومتر روشنایی طولی در نواحی مورد نیاز، احیای ۲۱ هزار کیلومتر طول خط‌کشی در سطح راه‌های کشور، نصب ۲۲هزار کیلومتر علائم ایمنی اخطاری، انتظامی و غیره، ارتقای ایمنی میانه راه‌ها با اجرای ۵۷ کیلومتر حفاظ‌های بتنی، ساماندهی گلوگاه‌های ترافیکی موجود به صورت موقت توسط علائم و تجهیزات ایمنی راه‌ها، تهیه ۵۰۰۰ بنر تبلیغ رفتارسازی ایمنی با ارائه پیام‌های راهداری گوناگون برای نصب در راه‌های شریانی کشور و برنامه‌ریزی برای ایمن سازی محوطه‌های کارگاهی و خاتمه عملیات عمرانی در سطح راه‌ها و حریم آنها از ۲۰ اسفندماه تا ۲۰ فروردین سایر اقدامات در این زمینه به شمار می‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه از رفع ۳۷۰ نقطه و مقطع پرحادثه و آشکارسازی ۳۵۰۰ نقطه پر تصادف در راه‌ها خبر داد و گفت: به میزان ۷.۳ میلیون تن برابر ۲۲۰۰ کیلومتر در قالب ۳۰۰ پروژه عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت، ۲۲۵۶ کیلومتر درزگیری و ۴۴ کیلومتر بازیافت گرم، ۴۶۰۰ کیلومتر اصلاح شیب شیروانی، ۵۳۱ کیلومتر شانه‌سازی راه‌ها، ترمیم آسفالت ۴۳ پارکینگ‌ و توقفگاه و ۵۵۳۶ کیلومتر عملیات آسفالت حفاظتی شامل فوکسیل، ماسه آسفالت، چیپ سیل و میکرو سرفیسینگ برای طرح سفرهای نوروزی انجام شده است.

به گفته وی تعمیرات اساسی بر روی ۳۰۰ دستگاه پل بزرگ انجام شده است و حتی نرده پل‌های مذکور نیز مقاوم‌سازی شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده ای در خصوص تجهیز ماشین‌الات و راهدارخانه‌ها اظهار داشت: بیش از ۶۶۰ راهدارخانه ثابت و سیار برای ارائه خدمات به هموطنان تجهیز و آماده‌سازی شده و ۱۲۱۰۰ راهدار برای نوروز امسال در آماه باش کامل به سر می‌برند و علاوه بر آن شیفت کشیک نیز در ستاد مرکزی و ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برقرار شده است.

وی با بیان اینکه «اکیپ‌های راهداری زمستانی تا ۱۵ فروردین در گردنه‌های برف‌گیر به حضور خود ادامه می‌دهند» افزود: حدود ۲۱۰۰ گشت راهداری برای رصد محورها و ۷۰۰ اکیپ امدادی و تعمیراتی در طول راه‌ها برای رفع نقایص جزئی خودرو مسافرین حضور خواهند داشت.

مدیریت راه‌ها و اطلاع رسانی

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به نقش سامانه های هوشمند حمل‌ونقل جاده‌ای ابراز داشت: ۴۰۰ سامانه کنترل سرعت موجود با هدف ارتقا ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای عملیاتی شده و ۵۲۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در راه‌های شریانی کشور با اولیت آزادراه، بزرگراه و راه اصلی کشور علاوه بر موارد مذکور از قرارداد جدید نصب راه و اندازی شده است.

کشاورزیان از افزایش تعداد ترددشمارهای برخط از ۱۷۳۰ دستگاه به ۱۹۳۰ دستگاه با هدف پوشش بیشتر شبکه شریانی کشور خبر داد.

وی در ادامه به تشریح امکانات سامانه ۱۴۱ پرداخت و گفت: تلفن گویای ۱۴۱ در سراسر کشور با هدف افزایش آگاهی هموطنان از آخرین وضعیت راه‌ها در طول شبانه روز راه‌اندازی شده است و از ویژگی‌های آن می‌توان به پویا بودن این سامانه از جهت به روز و به لحظه بودن اطلاعات، امکان دریافت اطلاعات و امکانات بین‌راهی به صورت نمابر در صورت ارتباط با سامانه ۱۴۱ فراهم شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به قابلیت‌های وب سایت ۱۴۱ بیان داشت: مردم با استفاده از این سامانه می‌توانند ۴ عکس متوالی از تصاویر دوربین‌های نظارتی مربوط به حداکثر ۵ دقیقه قبل و آخرین وضعیت تردد برگرفته از دستگاه‌های ترددشماری برخط را ملاحظه کنند. همچنین این سامانه مسیر و مسافت بهینه را به مردم ارائه می‌کند و موقعیت دوربین‌های ترددشمارها و شرایط آب و هوایی، انسدادها، کارگاه‌های جاده‌ای، امکانات رفاهی مانند مجتمع‌های خدماتی، پمپ بنزین، مساجد و اماکن درمان را نشان می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: از دیگر قابلیت‌های استفاده از سامانه اینترنتی ۱۴۱ می‌توان به ارائه لیست شرکت‌های مجاز امداد خورو به تفکیک استان و نمایش کریدورهای مهم با تعیین موقعیت دوربین‌های نظارتی و امکانات رفاهی موجود در کریدور اشاره کرد.

کشاورزیان در ادامه به تشریح اقدامات اپلیکیشن موبایلی ۱۴۱ پرداخت و گفت: نرم افزار ۱۴۱ در دو نسخه اندروید و ios برای نصب بر روی تلفن همراه ارائه شده است و کلیه امکانات سایت ۱۴۱ را در برمی‌گیرد‌ به علاوه اینکه نقشه گرافیکی ترافیک راه‌ها، نمایش آخرین تصاویر یک دوربین نظارتی، دریافت و ارسال نظرات کاربران، نمایش اطلاعیه‌ها و ارائه اخبار صوتی مرکز مدیریت راه‌ها و نمایش آخرین تصاویر یک کریدور خاص امکانات این اپلیکیشن را تشکیل می دهند.

وی خاطرنشان کرد: البته مردم می‌توانند با استفاده از سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ از اطلاعاتی مانند تعیین مسافت و شهرهای بین شهر مبدا و مقصد، محدودیت‌ها و انسداد‌های ترافیکی و شرایط جوی کل کشور با ارسال عدد ۱۴۱ و ترافیک راه‌های استان مورد نظر با ارسال کد مرکز ۱۴۱ بهره‌مند شوند. البته کانال اختصاصی در شبکه اجتماعی تلگرام به آدرس rah ۱۴۱@ و رابط مخصوص آن برای دسترسی مردم ایجاد شده است.

مجتمع‌های خدماتی-رفاهی

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان تعداد مجتمع‌های خدماتی رفاهی را ۶۳۰ مجتمع در سراسر جاده‌های کشور عنوان کرد و به عقد تفاهم‌نامه فی مابین کانون سراسری انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر کشور و کانون سرمایه گذاران مجتمع‌های خدماتی-رفاهی بین راهی جهت بهره‌مندی و ارائه خدمات حداکثری و مطلوب به مسافران ناوگان عمومی جاده‌ای اشاره کرد و گفت: همچنین دفترچه اطلاعات مجتمع‌های خدماتی رفاهی و تعیین مدیر پاسخگو برای هر مجتمع در سراسر کشور در راستای مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع تهیه شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج