۴۹۵۷۳۲
۵۰۲۱
۵۰۲۱
پ

عضویت ۶ نفر از هر ۱۰ ایرانی در شبکه های اجتماعی

نتایج نظر سنجی ایسپا نشان می‌دهد که از هر ۱۰ ایرانی شش نفر در شبکه‌های اجتماعی عضویت دارند و شبکه تلگرام در صدر شبکه‌های اجتماعی قرار دارد و بیشترین افراد عضو نیز از میان افراد تحصیل‌کرده دانشگاهی هستند.

وب سایت تک شات: نتایج نظر سنجی ایسپا نشان می‌دهد که از هر ۱۰ ایرانی شش نفر در شبکه‌های اجتماعی عضویت دارند و شبکه تلگرام در صدر شبکه‌های اجتماعی قرار دارد و بیشترین افراد عضو نیز از میان افراد تحصیل‌کرده دانشگاهی هستند.
عضویت 6 نفر از هر 10 ایرانی در شبکه های اجتماعی

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در بهمن ماه اقدام به اجرای نظرسنجی ملی در خصوص "سنجش میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی و نگرش مردم به این شبکه‌ها" از طریق تلفنی و با حجم نمونه ۱۵۰۰ نفر کرد.

در این نظر سنجی ۷۲ درصد پاسخگویان ساکن شهرها و ۲۸ درصد ساکن روستا، ۵۰ درصد مرد و ۵۰ درصد با میانگین سنی ۳۸ سال بودند ضمن آنکه ۶۱ درصد از پاسخگویان دارای تحصیلات دیپلم و پایین‌تر از آن و ۳۹ درصد دارای تحصیلات دانشگاهی، ۶۹ درصد متاهل، ۲۷.۵ درصد مجرد و ۳.۵ درصد بدون همسر بر اثر طلاق یا فوت همسر بوده‌اند.

مقایسه نتایج نظرسنجی اخیر ایسپا با نتایج نظرسنجی‌های پیشین این مرکز نشان داد که شبکه اجتماعی تلگرام و اینستاگرام از روند صعودی میزان کاربر برخوردار هستند و سایر شبکه‌های اجتماعی مجازی در حال افول هستند.

علاوه بر آن نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد در حال حاضر ۵۹.۷ درصد افراد بالای ۱۲ سال کشور حداقل عضو یک شبکه اجتماعی هستند که نسبت به آذرماه سال گذشته رشد هفت درصدی داشته است. مردان نسبت به زنان پنج درصد بیشتر عضو شبکه‌های اجتماعی هستند و از بین گروه‌های سنی، گروه سنی جوان(۱۸ تا ۲۹ سال) با ۸۱ درصد بیشترین عضویت را در شبکه‌های اجتماعی دارا هستند.

گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال با ۶۷ درصد، گروه سنی ۳۰ تا ۴۹ سال با ۶۳ درصد و گروه سنی ۵۰ سال به بالا با ۲۵ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

۸۴ درصد افراد با تحصیلات دانشگاهی و ۴۴ درصد افراد با تحصیلات دیپلم و پایین‌تر از آن عضو شبکه‌های اجتماعی هستند. میزان عضویت متاهلین در شبکه‌های اجتماعی ۵۴.۷ درصد و مجردین ۷۶.۷ درصد است. به عبارت دیگر از هر ۱۰۰ متاهل ۵۵ نفر و هر ۱۰۰ مجرد ۷۷ نفر عضو شبکه‌های اجتماعی هستند که البته پس از کنترل متغیر سن مشخص شد اختلاف بین مجردین و متاهلین در مورد عضویت در شبکه‌های اجتماعی به طور کامل ناشی از سن پاسخگویان است و ارتباطی با تجرد یا تاهل آنها ندارد.

در بین شبکه‌های اجتماعی، تلگرام با ۵۵ درصد کماکان در صدر مصرف مردم کشور قرار دارد و پس از آن اینستاگرام با ۲۳ درصد در رتبه دوم جای گرفته است.

نتایج به دست آمده از این نظر سنجی همچنین نشان داد که میزان عضویت مردم در واتس‌آپ ۱۴ درصد، فیسبوک چهار درصد، وایبر دو درصد، گوگل پلاس دو درصد و شبکه‌های تانگو، توییتر و وی‌چت هر کدام نیز کمتر از یک درصد بوده است.

در نظرسنجی ملی ایسپا در سال گذشته ۳۸ درصد مردم کشور عضو تلگرام بوده‌اند که امسال با افزایش ۱۷ درصدی به ۵۵ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین در سال گذشته ۱۷ درصد مردم عضو اینستاگرام بوده‌اند که این میزان در سال جاری با رشد ۶ درصدی به ۲۳ درصد افزایش پیدا کرده است. سایر شبکه‌های اجتماعی از سال گذشته تاکنون با کاهش عضویت مواجه بوده‌اند. سرانه مصرف شبکه‌های اجتماعی در طول شبانه روز توسط مردم ۷۲ دقیقه بر حسب کل نمونه و ۱۲۰ دقیقه بر حسب استفاده‌کنندگان است.

در این نظر سنجی ۹۰.۸ درصد پاسخگویانی که عضو حداقل یک شبکه اجتماعی بوده‌اند، اظهار کرده‌اند با استفاده از موبایل هوشمند از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و در مرحله بعد با فاصله زیادی، حدود ۱۰ درصد گفته‌اند از کامپیوتر یا لپ‌تاپ و ۴.۲ درصد از تبلت استفاده می‌کنند. در این سوال پاسخگو می‌توانسته چند مورد را انتخاب کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج