۴۹۴۵۹۶
۱۵ نظر
۵۰۳۳
۱۵ نظر
۵۰۳۳
پ

جلیلی: یک تلفن برای وام هزار میلیاردی!

عضو شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه نمی‌شود بدون رفع تبعیض به جنگ فقر و فساد رفت، گفت: تبعیض یعنی برای وام ۵ میلیونی ۸ مدرک و ۲ ضامن لازم است ولی برای وام هزار میلیاردی یک تلفن!

خبرگزاری فارس: سعید جلیلی عضو شورای عالی امنیت ملی چهارشنبه شب ۱۸ اسفند در جمع مردم اسلامشهر گفت: نمی‌شود بدون رفع «تبعیض» به جنگ فقر و فساد رفت. اگر مبارزه با فقر و فساد به نتیجه نمی‌رسد به دلیل تبعیض در برخوردها و برخورداری هاست.

جلیلی ادامه داد: تبعیض یعنی یک نفر با یک تلفن هزار در به رویش باز شود و هزار نفر دیگر پشت همان در بمانند. تبعیض یعنی ادارات و بانکهای ما یک در برای همه مردم داشته باشند و یک در برای باندهای ثروت و قدرت! کلید مبارزه با فقر، فساد و تبعیض قفل کردن درهای پشتی ادارات و بانکهاست و هر چقدر درهای پشتی بیشتری باز شود درهای بیشتری به روی مردم بسته خواهد شد.

وی افزود: گشایش در مدیریت و اقتصاد کشور در بسته شدن درهای پشتی است. وقتی در یک بانک، یک مفسد از در پشت وارد شود و چند صد یا چند هزار میلیارد از منابع را به خود اختصاص دهد معلوم است صدها و هزاران در به روی تولیدکنندگان واقعی و مردم گرفتار بسته خواهد شد. تبعیض یعنی برای گرفتن وام ۵ میلیونی ۸ مدرک و ۲ ضامن نیاز باشد ولی برای اخذ وام هزار میلیارد تومانی یک زنگ تلفن کافی باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: زنگ تلفنهای رانتی است که آینه نظام را زنگار و مکدر می‌کند و نمی‌گذارد مردم خودشان را در آینه نظام ببینند. زنگ تلفن‌های توصیه ای است که پولاد نظام را زنگ زده و پوسیده می‌کند، زنگ تلفن‌های توصیه‌ای است که موسیقی متن فساد در کشور است.

جلیلی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اینکه مردم در مراجعه به مسولین از آنها می‌خواهند برای حل مشکل شان به این و آن زنگ بزنند چون به تجربه دریافته اند راه آن این زنگهاست. نباید سیستم اداری کشور به مردم چنین علامت دهد که راه احقاق حق شما تبعیض است.

وی ادامه داد: مردم باید از مسوولین بخواهند مانع فرهنگ زنگ گرفته تبعیض آلود شوند. اگر میخواهیم مردم همچنان پشتوانه نظام باشند باید درهای پشتی را ببندیم. ارکست زنگ تلفنهای رانت جویانه از هر کنسرت گناه آلودی در ترویج فساد موثرتر است. زنگ تلفن توصیه های تبعیض آمیز، آوای حرامی است که به گوش برخی خوش نشسته زیرا آغازی است برای لابی ها و معاملات قدرت و ثروت؛ دادن یک امتیاز از جیب ملت و گرفتن امتیازی دیگر باز هم از جیب ملت!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: یک بخشی از جنگ اقتصادی که رهبری اشاره فرمودند ایستادن در برابر فشار کدخداهای خارجی است ولی بخش مکمل آن مقابله با جریان قدرت و ثروتی است که داخل کشور است. البته این مقابله چالش ساده ای نیست؛ کسانی که سالها از این تبعیضها بهره برده اند علیرغم اختلافات ظاهری با هم، ساکت نمی‌نشینند. اینها همانقدر که در پیگیری منافع مردم بی عرضه و بی انگیزه اند در تعقیب منافع نامشروع خود پرانگیزه و لاابالی هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: نباید اجازه داد پیوند توده های مردم که پشتوانه قدرت انقلاب هستند با نظام کم شود و هر رفتاری که این پیوند را تضعیف کند انقلابی نیست. مردم باید از رقابتها احساس تلاش برای خدمت بیشتر و بهتر کنند نه تامین منافع باندی و جناحی.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • صادق

      حرفاش خیلی خیلی قشنگه، اما رویاییه،اقای جلیلی چرا زمان احمدی نزاد این حرفا رو نمیزد؟؟؟ای کاش این حرفا بخاطر خود مردم بود نه واسه جمع اوری رای...

    • بدون نام

      برادر جلیلی اون موقع که مسئولیت داشتی از این حرفهای قشنگ و مردم پسند نمی زدی که اربابت احمدی نژاد بشنود و از دستت دلخور بشه واقعا قدرت چه ها که نمی کنه

    • بدون نام

      جلیلی فرصت طلب این پرت وپلاها که میگی سی ساله توی بانکها جریان دارد چرا اون وقتی که درمسندقدرت بودی ازاین ارشادات خصمانه نمیکردی عجیباغریب کل جماعت اصولگرایان افولگرایان پایداریها استواریها موقع انتخابات شروع میکنند ... یعنی اینکه الانه هم هیچکاره ای بااین چرت وپرتها میخوای سر ملت رو گرم کنی عمو برو کشکت را بساب چیزی نمی ماسه

    • بیطرف

      چه عجب ازدولت روحانی انتقادنکردی . آفرین پسرخوب دیدی .... حالا پسرخوبی باشوبروتا چند روزبعدازانتخابات خوب استراحت کن. باشه .

    • یعقوب

      خیلی زور میزنی مگر شما نمی تونید افشاگری کنید یا تبلیغ انتخاباتی است اگرراست میگید اسموشون بگو حتما اقا زاده است

    • علي

      جناب اقاي جليلي شما حقايقي در باره ارتباطات تلفني يا در هاي پشتي در بانكها ميفرماييد كه همان حقايق پشت پرده است كه همگان ميدانند اما حقايقي هست كه شما و بعضي از مسئولين رده بالا نميدانيد و يا نميخواهيد بدانيد . شما تصور ميكنيد وقتي كه شما براي مردم اين حقايق تلخ را بازگو ميكنيد مردم براي شما كف ميزنند و به شما افرين ميگويند كه مثلا به به عجب حرفهاي تند و تيزي اقاي جليلي بيان كرد . حقيقت تلخ تر از انچه كه شما ميگوييد اين است كه در نزد افكار عمومي شما بعنوان يكي از مذيران اين اجتماع اكنون روي صندلي متهم نشسته ايد و انچه كه از ظلم ها و رانت ها و بي عدالتي ها ميفرماييد در حقيقت همان موارد اتهامي خودتان است كه بايد پاسخگو باشيد . شما و اقايان به اصطلاح اصول گرا كه ژست مبارزه با فساد را به خودتان گرفته ايد پس چرا عدالت احمدي نژاد را تحمل نگرديد

    • بهداد

      اقای جلیلی چرا این حرف ها رو نزدیک انتخابات میگی....

    • هومن

      فقط شعار شعار شعارهای عوام فریبانه

    • بدون نام

      این آقایان برای گرفتن رای خیلی تلاش بی فایده انجام می دهند بزرگوار هرمطلب وهر رویه اشتباهی رو می کنید ریشه آن درآن دولت محبوب جنابعالی است اینها رامردم فهیمیدن وجواب شما دادند یک چیز جدیدی بفرما چرا از مغزتان باز عوامفریبی گذشته تراوش میکند خودتان را خسته نفرمائیدیادآوری بعضی موارد این چنینی به نفع طرف مقابل است گفته باشم ها.

    • شهرام

      جناب جلیلی. لابد اون ۳ هزار میلیارد هم با یه تلفن از کشور خارج شد؟ زمان جنابعالی و رئیس متوهم شما بود اما جنابتان سکوت کردید. چطور یهویی الان یادتون افتاده که فساد و رانت های بانکی رو تمشیت کنید. این حرفایی که میفرمایید همش داستان است و مثنوی صدمن یه غاز که از اتاق فکر معلولتان ترواش میکند. البته هر چند که باعث تبسم مردم میشود اما دردناک هم هست. لطفا جهت حفظ شان خودتان هم که شده سکوت کنید.

    • بدون نام

      خب کی صاحب تماس هست کی وام میگیره به کجا وصلن که این همه قدرت دارن

    • بدون نام

      برات متاسفم جلیلی

    • علی رجایی

      اقای جلیلی تورابهر کتابی که حودت قبول داری سکوت سکوت سکوت مردم اعصاب شنیدن جرفهتی امثال شماراندارندهمیشه انتقادراه کار بدید اگر تنسان درستی هستید که شک باید کرد

    • پپه

      ی زنگ بزن برای من یه امتیاز برق بگیر. خودم قول میدم ب کسی نگم

    • بدون نام

      وقتی نظرات کاربرارو خوندم دیدم واقعن این مردم حقشونه کسی مثل روحانی بالا سرشون باشه,این جماعت میدونن که جلیلی اهل دوز و دغل نیس و فقط میخوان یه پارازیتی انداخته باشن,هی هرچی هم میشه میگن هشت سال هشت سال,این چهار سال که بیس سال هسته ای عقب افتاد چی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج