اخذ عوارض یک میلیون تومانی از هر خودرو
معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه سالانه باید از هر خودرو ۱.۳ میلیون تومان عوارض برای توسعه ریل و جاده دریافت شود، گفت: وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد داده که ۲۵ درصد شبکه جادهای کشور غیرانتفاعی شود.
خبرگزاری تسنیم: معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه سالانه باید از هر خودرو ۱.۳ میلیون تومان عوارض برای توسعه ریل و جاده دریافت شود، گفت: وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد داده که ۲۵ درصد شبکه جادهای کشور غیرانتفاعی شود.
امیر امینی در نشست خبری با اشاره به اینکه بحث بودجه ۹۶ و برنامه ششم توسعه یکی از موضوعات روز و داغ کشور اعلام کرد و افزود: در لایحه بودجه سهم تملک داراییهای سرمایهای (اعتبارات عمرانی) وزارت راه و شهرسازی حدود ۸۱۰۰ میلیارد تومان است، پیش بینی شده ۱۹۰ هزار میلیارد تومان به بخش حمل و نقل تخصیص یابد که از این میزان ۷۷ هزار میلیارد تومان سهم منابع عمومی است.
وی ادامه داد:یک سری ردیفهای متفرقه داریم که منابعی را در صورت تخصیص به وزارت راه تزریق میکند، مجموعا اعتبارات وزارت راه و شهرسازی به ۱۱ هزار میلیارد افزایش مییابد.
معاون برنامه ریزی و و مدیریت منابع وزیر راه با اشاره به اینکه از ۸۱۰۰ میلیارد تومان حدود ۷۰۰ میلیارد تومان مربوط به مسکن و مابقی به حمل و نقل اختصاص یفاته است.
امینی با یادآوری اینکه در بخش حمل و نقل حدود ۲۴۶ طرح جادهای داریم که در لایحه بودجه ۳۶۷۰ میلیارد تومان برای آنها پیش بینی شده است، گفت: همچنین ۴۸ طرح ریلی داریم که برای آنها ۳۵۸۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه در نظر گرفته شده است.
وی با تاکید بر اینکه ۸ طرح حمل و نقل ریلی با حدود ۱۸ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان داریم، اظهار کرد: در بخش مسکن نیز ۱۳ برنامه و ۱۰۱ طرح داریم که ۷۰۰ میلیارد تومان منابع برای آنها در لایحه دولت پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه در لایحه دولت منابع بخش ریلی ۶۸ درصد رشد یافته است، اظهار کرد: در بخش جادهای ۲۳ درصد کاهش رشد منابع داشتیم و از رقم ۴۷۴۰ میلیارد تومان به ۳۶۷۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.
معاون وزیر راه یادآور شد: مجموع ۵۰ هزار کیلومتر انواع راه که در پیوست یک لایحه بودجه آمده که حدود ۱۶۳ هزار میلیارد تومان برای اتمام آنها لازم است،. از این میزان ۸۴ هزار میلیارد تومان طرحهای ریلی و ۷۹ هزار میلیارد تومان طرحهای جادهای است. از سوی حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری سالانه راههاست، اگر بخش خصوصی ۲۰هزار میلیارد تومان را و دولت حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان را تامین کند که با احتساب هزینه نگهداری راهها نیازمند حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه راهها هستیم.
امینی با اشاره به اینکه هر خودرو سالانه ۹۵۰ هزار تومان در سال بپردازد تا بتوانیم توسعه راهها را انجام بدهیم، گفت: بخشی از توسعه ریلی را باید از طریق پرداخت سوبسید سهم جاده بپردازیم، برای توسعه ریلی نیز حدود ۳۵۰ هزار تومان برای توسعه بخش ریلی دریافت کنیم. یعنی سالانه حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار از خودروها از طریق عوارض بر سوخت،جاده و خودرو دریافت کنیم تا طی ۵ سال آینده بتوانیم توسعه و نگهداری راههای موجود را انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه ۱۲ هزار میلیارد تومان برای شبکه آزادراهی با بخش خصوصی قرارداد امضا شده است، گفت: در قبال توسعه حمل و نقل ریلی و جادهای پیش بینی های خوبی شده است، حمل و نقل هوایی نیز بحث ۲۰۰ فروند هواپیما است که به ناوگان اضافه میشود.
وی همچنین از پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی برای غیرانتفاعی کردن ۲۵ درصد شبکه جادهای کشور خبر داد و گفت: بر این اساس بزرگراهها با سرمایهگذاری بخش خصوصی به آزادراه تبدیل میشوند.
معاون برنامهریزی وزیر راه در ابتدای این نشست نیز با اشاره وعده انتشار به سند طرح جامع حمل و نقل بود، افزود: با حمایت وزیر راه اولین سند توسعه حمل ونقل کشور یا همان طرح جامع منتشر شد. با رعایت امانتداری کامل از کسانیکه زحمت تصویب این طرح را کشیده بودند فقط جرات و جسارت انتشار آنرا پیدا کردیم.
وی با بیان اینکه این طرح شامل ۱۵ تا ۱۶ هزار سند بود، تصریح کرد: با تشکیل یک کمیته کار انتشار به نتیجه رسید و پس از آن با همکاری بخش خصوصی و دفتر برنامه ریزی و حمل و نقل وقت این سند منتشر شد.
امینی بیان کرد: امیدواریم این سند را در ۳ فاز باقیمانده هرچه بهتر نسبت به گذشته توسعه دهیم.
معاون برنامه ریزی وزیر راه با اشاره به اینکه در فاز ۴ پایش و به روز رسانی این طرح در دستور کار قرار میگیرد، گفت: سند معماری کلان وزارت راه و شهرسازی با رویکرد فناوری اطلاعات و آی تی سی حدود ۲ هفته قبل به تصویب شورای راهبری رسید و دیروز نقشه کامل آن توسط وزیر راه امضا شد.
امینی با اشاره به مصوبه دولت برای مسکن حمایتی و اجتماعی افزود: امیدواریم در ساختار سازی و تامین منابع مالی بتوانیم در این حوزه بهتر گذشته با سایر ارکان دولت به پیش برویم.
نظر کاربران
فقط بلدین ملتی که شام شیشه به زور درمیاره تیغ بزنیم
هر روز به بهانه ای
.. مردم بدبخت از کجا بیارن این پول رو ....
تمام خرج ومخارج کشور رو از مردم بگیرین ودرامدهای کشورروصرف حقوقهای انجنانی خودتون بکنین
عجب دولت تدبیرامیدی
برو بابا مگه چه خبره ..یک میلیون از هر خودرو..شورشو در اوردن به خاک سیاه مردم نشوندن
پول بدیم به شما که اختلاسش کنید ؟؟؟؟
من یکی یک قرون به این دولت پول نمیدم
فکر میکنند همه مثل خودشون میلیاردر هستند. من تا الان نتونستم ماشینم را بیمه کنم. ....
من در این آب و خاک زاده شدم بنا بر این همانگونه که در سیل و زلزله و سایر بلایای آن سهیم هستم باید در ثروت آن نیز سهیم باشم. آیا این درست است که هزینه ها و بدبختی های مملکت سهم من باشد و ثروت و خوشبختی آن سهم دیگران؟
اول مرا در درآمد کشور سهیم کنید سپس انتظار تامین هزینه اش را داشته باشید.کمی منطق و عدل و انصاف از خودتان نشان دهید.نگذارید مردم آرزو کنند که ایکاش در سرزمینی دیگر متولد شده بودند.
خدا عاقبت ما را تا این چند ماه دیگه به خیر کند که اینها شاید به جنازه های ما رحم نکنند
انگار جاده ها خیلی خوب هستند به جای اضافه کردن دوربین و... به سالم سازی جاده ها. بپردازید لابد چند روز دیگر می فرمایید مردم برای راه رفتن باید این مقدار عوارض بدهند خجالت هم خوب چیزی هست آسفالت فاسد جاده ها ودزدی. در زیر ساخت راهها تاکنون جان چندین هزار نفررا گرفته است؟ مقایسه جاده های خارج را با جادهها ی ایران را تجزیه وتحلیل بفرمایید. شما چقدر میخواهید دست در جیب مردم بکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اقا مننهصدو سی و هفت هزار تومن حقوق میگیرم کدوم ادمخیری پیدا میشه بغیه پول جور کنیم ماهانه بدیم به واسه عوارض خودرو بنی ادم اعضای یک دیگرند هم اکنون نیازمند دستان گرم شما هستیم
مبلغ چندتا ازاون فیشهای نجومی کم کنید مشکلتون حل میشه
ول ملت کنید که دیگه اعصاب معصاب ندارن
حالا ببینید چه راحت ازتون میگیرن؛ کاری میکنن که برای پرداخت این مبلغ توی صف از همدیگه سبقت بگیرید
همش از جیب مردم و زورگویی و ظلم
کاش یک رابین هود پیدا بشه حق ما رو از اینا بگیره ، خسته شدیم دیگه از دست اینها
جناب سرهنگهای پاکدست ...خخخخخ خخخخخ خداازشون نگزره
حرف های ایشون طبیعی نیست.
البته عزیزان دل این مبلغ را سالهاست که ازهرخودرو دریافت میکنند ازخودتان نمیپرسید چرا خودرو پراید که 6میلیون نمی ارزدتوسط سایپا بیش از بیست میلیون قیمت گذاری شده وبه دست مصرف کننده میرسد؟!!بنابراین زیادبه خودتان فشارنیاورید..
جادهای شما به درد مرگ میخوره
احسنت باین میگن فکربکر دست این مدیرمسیول ماموراخذ مالیات از ماشینهای هشت سیلندر فول اتوماتیک وارداتی چندمیلیاردی سرمایه داران درد نکند بعدبگید دولت روحانی تدبیر نداره بفرمایید لین اقای امینی نخبه ایران است ببینیدچگونه از صاحبان ماشینهای خارجی وارداتی میخواد پول زور بگیره بااین باج سبیل اتوبانهارا هشت بانده ترانزیتی بکنه دست مریزاد قابل توجه ملیه دارندگان ماشینهای بی کیفیت وطنی قدراین خادم کشور را بدانید
شرمتان بادای خداوندان قدرت بس کنید
ای حناق بخورن
به جایی که برای کار واسه ملت درست کنی و به فکر ملت بدبخت باشی واسشون کار میتراشید
دیگه بسه جان رو بر لبمان اوردید
دست از سر ملت بردارید