۴۸۸۷۳۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

روی خوش دلار به مسافران نوروزی

قیمت ها با شیبی ملایم اما در روندی منطقی نسبت به قبل قرار گرفته و مسافران نوروزی می توانند امیدوار باشند که ارز مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب تر نسبت به مسافران ژانویه تهیه می کنند.

روزنامه تماشاگران امروز - میثم فرزیان: روال دلار در بازار تغییر کرده و ظاهرا از نوسان تند و قیمت های رکوردشکن حدود دو ماه گذشته خبری نیست. قیمت ها با شیبی ملایم اما در روندی منطقی نسبت به قبل قرار گرفته و مسافران نوروزی می توانند امیدوار باشند که ارز مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب تر نسبت به مسافران ژانویه تهیه می کنند.

گزارشی که بانک مرکزی از تغییرات شاخص های اقتصادی در دی ماه ارائه کرده است، می توان دید عمده شاخص ها روند صعودی طی کرده و بین هشت دهم تا 19 درصد رشد داشته اند. این در حالی است که تحولات شاخص های اقتصادی در دی ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل نیز حتی تا 36 درصد نوسان دارد. در این بین وضعیت دلار قابل توجه است.
روی خوش دلار به مسافران نوروزی
در این بین تغییرات قیمتی که برای دلار در گزارش ۱۰ ماهه اول امسال بانک مرکزی ثبت شده بر این تاکید دارد که در دی ماه نرخ دلار به اوج خود رسیده و متوسط آن تا ۳ هزار و ۹۸۴ تومان نیز به ثبت رسیده است.

از فروردین ماه امسال متوسط قیمت این ارز از حدود 3 هزار و 493 تومان شروع و در تیرماه به 3 هزار و 500 تومان می رسد. این روند به طور افزایشی هر چند با سرعتی متفاوت ادامه داشته تا اینکه در آبان ماه 3 هزار و 600 تومان را پشت سر گذاشته و متوسط نرخ آن در آذرماه به 3هزار و 860 و در نهایت در دی ماه تا مرز 4000 تومان می رود، در مجموع متوسط قیمت دلار در 100 ماه ابتدای امسال حدود 3 هزار و 611 تومان گزارش شده است.

متوسط قیمت دلار در ۱- ماه اول امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل تا ۵.۱ درصد و در دی دماه تا ۵.۸ درصد نسبت به دی ماه سال ۱۳۹۴ رشد داشته است. این در حالی است که در جریان تغییرات قیمت ارز و نوسان آن در آذرماه و دی ماه امسال قیمت ها در برخی روزها ۴۰۰۰ تومان را نیز پشت سر گذاشته و حتی تا مرز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان پیش رفته بود.

رشد قیمت دلار در حدی بود که به فاصله ای کمتر از دو ماه قیمت ها از حدود 3 هزار و 580 تا بیش از 4 هزار و 100 پیش رفت و اختلاف قیمتی نزدیک به 700 تومانی را رقم زد. افزایش تقاضای فصلی، زمان تسویه حساب بدهی های خارجی، کاهش عرضه ارز از سوی پتروشیمی ها از جمله مواردی بود که بانک مرکزی آنها را دلیل ایجاد نوسان در بازار که از افزایش تقاضا و کاهش عرضه نشأت می گرفت اعلام کرد.

با این حال از حدود یک ماه گذشته و از اوایل بهمن ماه قیمت دلار اغلب در روندی کاهش قرار داشته و اخیرا به کانال ۳ هزارو ۷۰۰ تومان نیز وارد شده است که خود موجب کاهش تا بیش از ۴۰۰ تومانی این ارز در مدتی اندک شد.

این در حالی است که در زمان شدت گرفتن نوسان در بازار ارز رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده بود که در دو ماه پایانی سال با توجه به افزایش عرضه ای که وجودخواهدداشت همچنین کاش تقاضای ناشی از سفرهای ژانویه در نهایت بازار به تعادل برگشته و قیمت ها نزولی خواهدداشت.

اگرچه در حال حاضر بازار افت و خیز کمی دارد و قیمت ها در کانال ۳ هزار و ۷۰۰ و گاهی ۳ هزار و ۸۰۰ تومان در نوسان است و از افزایش های عجیب ماه های اخیر خبری نیست اما در مجموع دیگر مخاطبان ارزی نباید منتظر کاهش دلار به کمتر از ۳ هزار و ۶۰۰ تومان باشد. این اعلام سیف بود که چندی پیش عنوان کرد نمی توان انتظار داشت دلار دوباره به زیر ۳ هزار و ۶۰۰ تومان برگردد.

روند کاهش قیمت دلار هرچند آرام در حالی ادامه دارد که تحلیلگران بازار ارز معتقدند جریان فعلی که در مسیر کاهش حرکت می کنید تا پایان سال ادامه خواهد داشت. اما بانک مرکزی روند نوسان سریع و کاهش فوری را به مصلحت ندیده و در طول هفته های اخیر قیمت را با روند ثابت نزولی بسیار آرامی مدیریت کرده است.

در عین حال عنوان می شود که روند فعلی موجب شده تا نوسان گیران، سفته بازان و معامله گران بازار در خرید و فروش اقدام کرده و اگر عرضه دلار به همین نحو ادامه پیدا کند، روند کاهش می تواند ادامه داشته باشد که در مجموع شرایط مناسبی را برای مسافران نوروزی فراهم می کند.

با گردش قیمتی که در مدت اخیر رخ داده و البته طبق پیش بینی کارشناسان و وعده های بانک مرکزی ادامه خواهدداشت، مسافران نوروزی این امتیاز را دارند که دلار را در کانال قیمت ی3 هزار و 700 و 3 هزار و 800 تومان تهیه کنند که خود قیمتی تا 300 الی 400 تومان کمتر از دلار بیش از 4000 و حتی 4 هزار و 100 تومانی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج