۴۸۳۸۸۸
۱۷ نظر
۵۰۱۲
۱۷ نظر
۵۰۱۲
پ

ربیعی: امکان استخدام دولتی دیگر وجود ندارد

وزیر رفاه با بیان اینکه متأسفانه گاهی قوانین مانند توری تنیده شده‌اند و مانع کارآفرینی می‌شوند، گفت:با جهت‌گیری دولت، اشتغال را برای افراد تحصیل کرده فراهم می‌کنیم چون دیگر امکان استخدام در دولت و مشاغل بزرگ وجود ندارد.

خبرگزاری فارس: علی ربیعی در حاشیه مراسم چهارمین جشنواره رهبران کارآفرین گفت: باید کاری کرد که مردم، دولت و کشور کارآفرین داشته باشیم و اگر می خواهیم میانبر بزنیم و در مسیر پر پیچ و خم اقتصاد بین المللی موفق باشیم و قدرت اجتماعی را بالا ببریم باید مفهوم کار آفرینی گسترش یابد.

وی افزود: در حال حاضر در جریان فقرزدایی کارآفرینی نقش دارد و اولین گام در دولت این است که مسیر را قابل پیش بینی و ریسک کارآفرینی را کاهش دهد بطوری که رئیس جمهور نیز دستور داده تا جدی دنبال شود.

ربیعی از شناسایی افراد بزرگ در حوزه کارآفرینی و توسعه کارآفرینی در سطح محلی خبر داد و گفت: امسال نیز کارآفرینان منطقه ای را شناسایی کردیم و در دولت قصد داریم بر روی مزیت های محلی و منطقه ای کار کنیم.

وزیر رفاه با بیان اینکه استراتژی دولت در سال ۹۶ کارآفرینی در سطح خرد خواهد بود گفت: با کمک دانشگاه ها سعی داریم گفتمان کارآفرینی را گسترش دهیم و امیدواریم با جهت گیری دولت، اشتغال را برای افراد تحصیل کرده که به بازار کار می‌آیند را ایجاد کنیم، زیرا دیگر امکان استخدام در دولت و مشاغل بزرگ وجود ندارد.

وی گفت: با بررسی ۷۰۰ هزار شغل ایجاد شده در سال گذشته و ۶۰۰ شغل در طرح «تابستان تا تابستان» این نتیجه به دست آمد که بیشتر مشاغل ایجاد شده بیشتر در حوزه صنایع مبتنی بر کارآفرینی و صنایع کمتر از ۱۰ نفر صورت گرفته و سهم زنان هم بسیار بیشتر از مردان بوده است.

ربیعی از برگزاری نشست با وزیر ارتباطات در حوزه اشتغال در فضای مجازی خبر داد و گفت: به دنبال ایجاد راهکارهای اشتغال برای دانشجویان کارگر هستیم.

وی گفت: متأسفانه گاهی اوقات قوانین مانند توری تنیده شده‌اند و مانع کارآفرینی می شوند و ما از ابتدای دولت سعی داشتیم که موانع قانونی را کم کنیم اما از بین بردن این سنت ها و ساختارهایی که در طی سال‌ها ایجاد شده، زمان بر است اما دستور کار دولت کاهش قوانین دست و پا گیر در طی این سال‌ها است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      اره دیگه نورچشمیها استخدام دولتی شدند دیگه به بقیه نمیرسه...

    • فرشاد

      چرا در دولت نباید استخدام داشته باشیم این همه فارغ التحصیل داریم تو جامعه اونها باید چه کار کنن

    • بدون نام

      رای هم دیگه.نیست

    • بدون نام

      استخدام پنهانی در نهاد ریاست جمهوری الان داره از نورچشمی های مدیران انجام می شه

    • بدون نام

      همه جای دنیا دارن اشتغال زایی میکنن تو کشور ما نه تنها اشتغال زایی نمیکنن بلکه دارن استخدام دولتی هم جمع میکنن و اشتغال زدایی میکنن!!!!!!!
      منم جای وزیر رفاه بودم همینو میگفتم آخه خودم تو دولت مشغول بودم و بقیه سیری چند؟!؟!
      الان تکلیف دانشجویی که از ابتدا تا الان قریب به بیست سال از عمرشو در راه تحصیل گذاشته چیه؟
      اگه قرار استخدام دولتی برداشته بشه باید واسه کسانی برداشته بشه که الان قراره برن به مدرسه نه واسه مایی که اینهمه عمرمون رو تو تحصیل گذاشتیم و یک شبه قانون میذارن و تصمیم میگیرن استخدام دولتی رو بردارن!!
      والا خدا رو خوش نمیاد جوونا دیگه پیر شدن، سن ازدواج رفته بالا ،اعتیاد سر به فلک کشیده یه فکر درستی کنید.

    • بدون نام

      الان در اکثر دستگاه های دولتی به شدت کمبود نیرو هست،استخدام نمی کنن چون نمی خوان پول بدن،بالاخره جاهای مهم تری برای خرج کردن پول این مملکت وجود داره

    • shohrehandy

      این همه دارن بازنشسته میشن هر سال بعضی ادارات هم بی دلیل به بهانه کمبود بودجه تعدیل نیرو میکنن چند سال پیش وضعیت خوب بود و اکثر ادارات برابر چارت سازمانیشون پرسنل داشتن اما الان شاید بشه راحت گفت که با یک سوم نیرو کار میکنن ومعلوم نیست دولت چکار میکند و این پولا کجا میره صرف آبادی کشور که نمیشه مثلا در بیمارستانی قبلا 6 نگهبان در مقابل 2 در ورودی مستقر بودن الان کردن 3 تا که یکی کم دارن تو تعویض شیفتا حالا این یه نمونه کوچیکشه تو تمام ادارات و نهادها کمترین نیرو بیشترین بازخورد رو انتظار دارن خدا به داد جوونای کشور برسه

    • حسن

      لطفا به وزیر محترم بگید از کار دولتی خودش استعفا کنه بیاد بره کنار خیابون دستفروشی کنه اینم یه جور کار آفرینیه

    • بدون نام

      همش تقصیر ما مردمه که اینارو میزاریم سرپست و مقام............ما قربانی بی تجربه و غرور مسعولین هستیم که فقط میخوان افکار خودشون رو پیاده کنن...منتظر خشم مردم باشید بهتون قول میدم

    • بدون نام

      وزیر جون خیلی راحت بگو واسه مردم عادی نیست عزیزدل برادر.واسه نورچشمی ها همیشه استخدامی هست

    • بدون نام

      برید اختلاس کنید

    • محسن

      شما لطف کنید کادر پیر دولت رو همراه بودجه بردارید فرار کنید دولت رو به بخش خصوصی وا گذار کنید حالا که قراره تمام فشار تحریم رو ملت تحمل کنند ما فکری به حال خودمون میکنیم.با تشکر

    • رضایی

      آقا کدوم اشتغال. کدوم کارآفرینی هرکی پارتی داشته باشه میره سرکار بنده ساکن استان خوزستان هستم وبومی این استان غنی من در شهر بندرامام خمینی ساکن هستم 41 سال سن دارم ودر جاهای مختلف کار کرده ام و هر جا که پروژه آن تمام میشد فقط کسانیکه سفارش شده بودن میموندن و بقیه اخراج حالا در شرکت لوله سازی ماهشهر مشغول بکار بودم بعد از ندادن شش ماه حقوق ما رو توی این شب عیدی بالا 150 نفر که همه متاهل هستن رو اخراج کردن نه اداره کار برایمون کاری کرد نه هیچ ارگان دولتی آقای ربیعی کو کار اونم با پایه حقوق 850 هزار تومانی این همه گرونی فقر بدبختی کدوم مسولی میتونه با این حقوق کار کنه بابا به فکر مردم بدبخت باشید شاعر ندید

    • بی نام

      دوستمون گفتن بیست سال درس خوندن .من سال آخر دکترا هستم دقیقا بیست و دو سال!!!!! افسوس کاش از اول مغازه ایی چیزی میزدم...افسووووس و صد افسوووس...خدا امیدتون رو نا امید کنه با این حرفای....!!!!!!

    • ابراهیم حیدری

      به نظر من درس خواندن و سربازی رفتن حماقت محض است . برای اینکه بیکاری نه مدرک دانشگاهی میخاد و نه پایان خدمت.

    • بی نام

      اری سواره در غم پیاده نیست

    • بدون نام

      البته دولت هرسال استخدام داره ولی اونقدرنیست که به همه برسه هرمسئول اگه دوتابچه بزرگ داشته باشه 500مسئول ضربدر2میشود1000.خوب حالا 1000تا دیگه هم هستندکه پارتی دارند×3میشود3000.ادامه داره 3000تاهم فک وفامیل بالایی هاهستندوبالاخره حق آب وگل دارن×2میشه 6000خوب جمع بزنیدمیشه10000مگه دولت چقدرجا داره که مامردم اینقدرتوقع نابجاداریم!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج