در حالی حدود یک سال و نیم از ماجرای «کمپین خرید خودرو صفر ممنوع» میگذرد که وزیر صنعت،معدن و تجارت از زوایای جدید آن صحبت به میان آورده و تاکید میکند گردانندگان این کمپین بهدنبال متوقف کردن رشد اقتصادی کشور از مسیر صنعت خودرو بودهاند.
روزنامه دنیای اقتصاد: در حالی حدود یک سال و نیم از ماجرای «کمپین خرید خودرو صفر ممنوع» میگذرد که وزیر صنعت،معدن و تجارت از زوایای جدید آن صحبت به میان آورده و تاکید میکند گردانندگان این کمپین بهدنبال متوقف کردن رشد اقتصادی کشور از مسیر صنعت خودرو بودهاند.
اواخر بهار سال گذشته بود که این پدیده خطرناک در بازار خودرو کشور رخ نمود و سبب شد فروش خودروسازان داخلی در رکودی سنگین قرار گیرد و محصولات شان در انبارها و پارکینگها باقی بماند. با بروز پدیده «کمپین خرید خودرو صفر ممنوع» که از شبکههای اجتماعی جان گرفت، بازار خودرو و فروش شرکتهای خودروساز داخلی بهطور مستقیم تحتتاثیر قرار گرفته و اوضاع برای دومین صنعت بزرگ کشور بحرانی شد.
این کمپین که چند ماهی ادامه داشت، بخشی از مشتریان را از خرید خودروهای داخلی منع کرد تا در پی آن، عرصه بر شرکتهای خودروساز داخلی تنگ شود و در نهایت اگر نبود کمک ویژه دولت، شاید صنعت خودرو همچنان در بحران دست و پا میزد و نجات نمییافت.هرچه بود، دولت توانست با ارائه حدود ۱۳۰ هزار فقره تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی، ضمن از بین بردن کمپین موردنظر، یکی از شلوغترین دوران فروش را برای خودروسازان رقم بزند.
هرچند در آن دوران نام متهمان مختلفی برای کمپین خودرو مطرح شد و حتی پای معاندین خارج از کشور نیز به میان آمد، با این حال و با وجود گذشت یک سال و نیم از واقعه «کمپین خرید خودرو صفر ممنوع»، وزیر صنعت از شناسایی عاملان آن خبر داده و از نیتشان پرده برداشته است. به گفته محمدرضا نعمتزاده، عاملان کمپین موردنظر، شناسایی و به مقامات معرفی شدهاند و اتفاقا جزو حقوقبگیران بیتالمال نیز هستند.
وزیر صنعت با تاکید بر اینکه هدف برپاکنندگان کمپین، متوقف کردن رشد اقتصادی و صنعتی کشور بود، گفته که عدهای وقتی دیدند خودرو یکی از بخشهای پیشران در صنعت کشور است، آن را هدف قرار دادند و موجی ایجاد کردند تا مشتریان، خودروهای داخلی را نخرند.
نعمتزاده تاکید کرده که این افراد قصد داشتند با اهداف انتخاباتی مانع از رشد صنعتی کشور از محل رشد صنعت خودرو شوند. اظهارات وزیر صنعت در شرایطی است که ماجرای کمپین هرچه بوده باشد، نافی نقاط ضعف خودروهای داخلی و انتظارات بحق مشتریان در مورد مسائلی مانند کیفیت و خدمات پس از فروش نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان
اپلیکیشن برترین ها
را نصب کنید.
گرداننده کمپین نخریدن خودروتحت تعقیب قرار می گیرد, ولی مدیرومسئولی که باعملکردش کشور به حیطه ورشکستگی ورکود افتاده موردتقدیر.برعکس همه جای دنیایی که حضرات برای تفریح ومأموریت به آنجاسفر میکنند.
بدون نام
آقای وزیر که ماشاا... دو تا بازنشستگی رو هم پشت سر گذاشته به بهانه حمایت از ۲ تا ۳ هزار نفر شاغل دربخش خودرو که خیلی از قطعات مدعی به تولید رو از چین میارن اینجا و بسته بندی میکنن۸۰ ملیون ایرانی را به گروگان گرفته . کجای دنیا میتونن پژو ۴۰۵ رو با تکنولوژی ۳۰ سال پیش بفروشن ۹هزار دلار اونهم با ۱۶درصد سود ؟! بعد هم مصرف کننده رو به خاطر اینکه جانش از بردن خودرو نو به تعمیرگاه و پرداخت پول بنزین به لب آمده متهم به خیانت بکنن.
بدون نام
به مولاقسم درحق مردم دارین ظلم میکنین اینجادیگه هیچ ربطی به اصولگراواصلاح طلب یااسرائیل ندارداین سیاست گردانندگان خودروسازی میباشدکه ماشین های آدمکش خودراباهرطرفندی باقیمت ناعادلانه به مردم قالب کنندکاشکی این کمپین ادامه میداشت تارویشان ازاینکه هست سیاه ترمیشدولی افسوس وصدافسوس مردم جازدند.
حمیدرضا
مگر حقوق بگیر دولت نمیتواند از صاحبکار خود انتقاد و از اجحاف به خود و دیگران مراقبت کند؟ مگر صاحبکار یک نفر صاحب جان و عرض و مال کارمند و کارگرش هم هست؟ نعمت جون خودت هم میدونی که آب از کجا به آسیاب میره !!!!!!!!!
بدون نام
یعنی اینقدر درک ندارین ملت برای تسهیلات اومدن ماشین خریدن این یعنی فقر یعنی بی پولی خیلی راحت میندازین گردن دشمن فرضی
عطا
چه کمپن خوبی بود اگر پا برجا باقی میماند حتما تحولی در کیفیت خودرو های داخلی صورت می گرفت ولی مقابله با اون توسط دولت باعث شد.
خودرو ها به دوبرابر قیمت فروخته بشه.
ملت معترض به کیفیت در صف التماس خرید قرار بگیرند.
سالها بدهکار بشن و قسط پرداخت کنن.
ودر نهایت با افتخار بگویند #غلط کردیم #
تولیدات داخلی هم با کیفیتی بدون تغییر به کار خودش ادامه میده.و نتیجه اخلاقی داستان اینکه:
به هیچ تولید آشغالی اعتراض نکن که برای همون مجبور به التماس میشی.
بدون نام
به کدام مسعول باید اطمینان کرد
بدون نام
شماهم درقتل مردم ایران شریک هستی درحوادث رانندگی توسط خودروهای وطنی که بعضی نظراتوروسانسوروسروتهشوراقیچی میکنی.
مردم خسته اند از ماشینای بی كیفیت داخلی ولی چاره ای جز استفاده ندارند
وحید
یادمه پارسال آقای نعمت زاده وزیر صنعت کسانی که خودروی ایرانی را نمیخرند ضدانقلاب و منافق قلمداد کرده بود
بدون نام
هموطنان عزیز مشکل اساسی اینجاست که آقای نعمت زاده ازحمایت همه جانبه برخوردار هستش از رییس جمهور گرفته تا بیاد پایین
اگر غیرازاین بود آقای روحانی برای شکستن کمپین نخریدن خودرو دستور دادن وام به متاقضیان صادر نمیکرد
درصورتیکه برای وام ازدواج و مسکن هیچگونه اهمیت و شتابی نمی بیند
نظر کاربران
گرداننده کمپین نخریدن خودروتحت تعقیب قرار می گیرد, ولی مدیرومسئولی که باعملکردش کشور به حیطه ورشکستگی ورکود افتاده موردتقدیر.برعکس همه جای دنیایی که حضرات برای تفریح ومأموریت به آنجاسفر میکنند.
آقای وزیر که ماشاا... دو تا بازنشستگی رو هم پشت سر گذاشته به بهانه حمایت از ۲ تا ۳ هزار نفر شاغل دربخش خودرو که خیلی از قطعات مدعی به تولید رو از چین میارن اینجا و بسته بندی میکنن۸۰ ملیون ایرانی را به گروگان گرفته . کجای دنیا میتونن پژو ۴۰۵ رو با تکنولوژی ۳۰ سال پیش بفروشن ۹هزار دلار اونهم با ۱۶درصد سود ؟! بعد هم مصرف کننده رو به خاطر اینکه جانش از بردن خودرو نو به تعمیرگاه و پرداخت پول بنزین به لب آمده متهم به خیانت بکنن.
به مولاقسم درحق مردم دارین ظلم میکنین اینجادیگه هیچ ربطی به اصولگراواصلاح طلب یااسرائیل ندارداین سیاست گردانندگان خودروسازی میباشدکه ماشین های آدمکش خودراباهرطرفندی باقیمت ناعادلانه به مردم قالب کنندکاشکی این کمپین ادامه میداشت تارویشان ازاینکه هست سیاه ترمیشدولی افسوس وصدافسوس مردم جازدند.
مگر حقوق بگیر دولت نمیتواند از صاحبکار خود انتقاد و از اجحاف به خود و دیگران مراقبت کند؟ مگر صاحبکار یک نفر صاحب جان و عرض و مال کارمند و کارگرش هم هست؟ نعمت جون خودت هم میدونی که آب از کجا به آسیاب میره !!!!!!!!!
یعنی اینقدر درک ندارین ملت برای تسهیلات اومدن ماشین خریدن این یعنی فقر یعنی بی پولی خیلی راحت میندازین گردن دشمن فرضی
چه کمپن خوبی بود اگر پا برجا باقی میماند حتما تحولی در کیفیت خودرو های داخلی صورت می گرفت ولی مقابله با اون توسط دولت باعث شد.
خودرو ها به دوبرابر قیمت فروخته بشه.
ملت معترض به کیفیت در صف التماس خرید قرار بگیرند.
سالها بدهکار بشن و قسط پرداخت کنن.
ودر نهایت با افتخار بگویند #غلط کردیم #
تولیدات داخلی هم با کیفیتی بدون تغییر به کار خودش ادامه میده.و نتیجه اخلاقی داستان اینکه:
به هیچ تولید آشغالی اعتراض نکن که برای همون مجبور به التماس میشی.
به کدام مسعول باید اطمینان کرد
شماهم درقتل مردم ایران شریک هستی درحوادث رانندگی توسط خودروهای وطنی که بعضی نظراتوروسانسوروسروتهشوراقیچی میکنی.
منظورش اینه کلا هر بلایی سرمان اومد لال شیم چیزی نگیم
مردم خسته اند از ماشینای بی كیفیت داخلی ولی چاره ای جز استفاده ندارند
یادمه پارسال آقای نعمت زاده وزیر صنعت کسانی که خودروی ایرانی را نمیخرند ضدانقلاب و منافق قلمداد کرده بود
هموطنان عزیز مشکل اساسی اینجاست که آقای نعمت زاده ازحمایت همه جانبه برخوردار هستش از رییس جمهور گرفته تا بیاد پایین
اگر غیرازاین بود آقای روحانی برای شکستن کمپین نخریدن خودرو دستور دادن وام به متاقضیان صادر نمیکرد
درصورتیکه برای وام ازدواج و مسکن هیچگونه اهمیت و شتابی نمی بیند