۴۸۲۲۶۴
۸ نظر
۵۰۰۸
۸ نظر
۵۰۰۸
پ

جریمه سنگین دادگاه کانادایی برای ایران

یک دادگاه در اونتاریو کانادا به بهانه آنچه حمایت ایران از حملات تروریستی خواند، تهران را به پرداخت هزینه‌های حقوقی تعدادی از قربانیان تروریسم محکوم کرد.

خبرگزاری ایسنا: یک دادگاه در اونتاریو کانادا به بهانه آنچه حمایت ایران از حملات تروریستی خواند، تهران را به پرداخت هزینه‌های حقوقی تعدادی از قربانیان تروریسم محکوم کرد.

به نوشته روزنامه نشنال پست، دادگاه اونتاریو کانادا با رد مصونیت حاکمیتی جمهوری اسلامی و با استناد به قانون "عدالت برای قربانیان تروریسم"، تهران را به پرداخت هزینه‌های حقوقی شماری از شاکیان مدعی حمایت ایران از حملات ترویستی بالغ بر ۳۰۰ هزار دلار، محکوم کرد.

این دادگاه کانادایی در ژوئن سال ۲۰۱۶ نیز ایران را به پرداخت ۱۳ میلیون دلار به سه گروه از قربانیان تروریسم از محل دارایی‌های غیردیپلماتیک تهران در کانادا محکوم کرده بود.

دادگاه اونتاریو در حکم جدید خود اعلام کرد که ایران باید ۳۰۰ هزار دلاری‌ را که شاکیان مدعی‌اند، برای تعقیب شکایت از ایران در روند قضایی هزینه کرده‌اند، جبران کند.

گلن هینی، قاضی پرونده که سال گذشته نیز علیه ایران حکم صادر کرد، در حکم تازه‌اش نوشت: هیچ دلیلی برای محروم کردن شاکیان از دریافت هزینه‌هایی که در پرونده‌ای که با موفقیت به نفع آن‌ها پایان یافته، نمی‌بینم.

این حکم روز ۸ فوریه (۲۰ بهمن‌ماه) صادر شد و ایران برای پرداخت هزینه تعیین ‌شده، ۳۰ روز از زمان صدور حکم فرصت دارد.

پارلمان کانادا در سال ۲۰۱۲ قانون «عدالت برای قربانیان تروریسم» را به تصویب رساند که راه را برای شکایت افرادی که مدعی‌ حمایت ایران از حملات تروریستی هستند، هموار کرد و بر خلاف حقوق بین‌الملل مصونیت حاکمیتی جمهوری اسلامی از تعقیب قضایی را لغو کره است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این دیگه چه حکمی است کدام ترور کی ترویست است مگر کورند ویا ناشنوا عوضی گرفته اید ترویست عربستان بحرین وهمان داعش بی وپدر وماری است که حاصل کاشت شماست چرا مقامات ریس جمهور چرا هیچ کس دفاع نمیکند تا کی هرکس صبح بلند میشود ایران را ترویست میخواند وپول میخواهد ....چرا در دادگاه لاهه از حیث ایرانوایرانی دفاع نمیکنید ساکت نشسته اید ویاوه گویی ها قدرت های دنیا را که با امریکا هم پیمان هستندد را گوش میکنید تحقیر تا کی شعار تا تا کی ما ملتی ازاد هستیم وبرای خودمان غرور واعتبار داریم با سکوت شما همه زیر سوال میرود عجب دولتی عجب کشوری

    • ali

      سیصد هزار دلار پولی نیست

    • بدون نام

      یه روز فوتبال جریمه میشه یه روز فدراسیون فیفا از ایران پول میخواهد یه روز امریکا جریمه وهر روز تحریم یه روز کانادا جریمه میکنه معنی این جریمه ها چیست یکی پاسخ بدهد

    • بدون نام

      منتظر لبخند دیپلماسی مردان سیاست هستیم
      بزن اولبخند قشنگه رو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آ ماشالا :))

    • بدون نام

      دزدی در روز روشن....

    • کاوشگر فضایی

      خاصیت پسابرجامی ...

    • بدون نام

      طبق قانون جمهوری اسلامی ایران باید در دادگاهی مشابه رای به بازپس گیری حق خود از دارایی های کانادا در خلیج فارس کند و در تنگه هرمز کشتی های زیاد غربی هستند که قابل توبیخ اند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج