هیدئو کوجیما: دیگر نمیخواهم بازی ترسناک بسازم
ساخت سایلنت هیل کوجیما لغو شد و این بازیساز در حال حاضر مشغول کار روی بازی بعدیاش به اسم Death Stranding است. این بازی طبق گفتهی کوجیما قرار نیست ترسناک باشد. دموی PT آنقدر ترسناک بود که خیلیها از کوجیما میخواهند تا یک بازی ترسناک دیگر بسازد، اما به نظر قرار نیست این اتفاق بیافتد.

هیدئو کوجیما در مصاحبهای به وبسایت IGN گفته است که او دلایلی موجه برای نساختن بازی ترسناک دارد: "من به سادگی میترسم. این موضوع برای آلفرد هیچکاک و استیون اسپیلبرگ هم صدق میکند. با توجه به اینکه آنها به سادگی میترسند، با توجه به اینکه من به سادگی میترسم، ساخت چیزی ترسناک برای ما در واقع ساده است؛ چون ترس را میفهمیم."

بازی PT یکی از ترسناکترین تجربههای صنعت بازی است.
کوجیما ادامه داده است: "اما زمانی که یک چیز ترسناک را میسازیم، مشغول خیال کردن هستیم، آن هم تخیل موقعیتهای ترسناک و به همین دلیل، من کابوس میبینم. برای همین نمیخوهام یک بازی ترسناک بسازم."
دموی PT به ما ثابت کرد که کوجیما توانایی ترساندن افراد را دارد. این بازی بسیار عجیب بود و فقط هم از صحنههای ترسناک آن نمیترسیدید؛ به اتفاقات عجیب بازی فکر میکردید و این موضوع از نظر روانی آزارتان میداد. کوجیما میگوید: "تاثیرگذارترین روش برای ترساندن افراد این است که به آنها، چیزی عجیب نشان دهید. در نگاه اول، چیزی که کمی عجیب است به آنها نشان میدهید. آنها نمیدانند چه چیزی دربارهی آن چه میبینند، عجیب است. وقتی چنین کاری میکنید، ذهن افراد سردرگم میشود و از نظر عصبی، اذیت میشوند."
بازی Death Stranding تاریخ انتشار مشخصی ندارد، اما میدانیم که قرار است برای پلیاستیشن۴ عرضه شود.
ارسال نظر