جشنواره فیلم فجر- برج میلاد؛
برداشتی از زندگی «شهلا جاهد» در یک فیلم
نشستخبری فیلم سینمایی «یادم تو را فراموش» با حضور عوامل فیلم در برج میلاد برگزار شد.
ابتدای این نشست علی عطشانی کارگردان فیلم «یادم تو را فراموش» در پاسخ به این که چرا همیشه در فیلمهایش دنبال راه انداختن جنجال و حاشیه است و اینبار برای اکران فیلماش سراغ چهرهای همچون مازیار فلاحی(خواننده) رفته و نیز به موضوعی پرداخته که ۱۵ سال از آن گذشته، اظهارکرد: زمانی که فیلمسازیام را شروع کردم ناخواسته حاشیههایی به وجود آمد که یکی از آنها ماجرای دستمزد محمدرضا گلزار در فیلم «دموکراسی در روز روشن» بود. البته نمیگویم خودم مقصر نبودهام و من هم حتما در عدم مدیریت حواشی تقصیر داشتهام اما از این همه حاشیه دیگر خسته شدهام.
او ادامه داد: باید تلاش کنم فیلمهایم بفروشد، بنابراین فیلمنامهها را با وسواس انتخاب میکنم و قبول دارم در مراحل کاریام اشتباه داشتهام. همچنین انتخاب مازیار فلاحی در این فیلم فقط و فقط به این دلیل بود که آهنگهایی که میخواند و نیز تم خواندنش محزون است. البته خوشحال هم میشوم طرفداران او به اکران فیلم کمک کنند.
عطشانی درباره اینکه چرا موضوع این فیلم به ماجرای «شهلا جاهد» و «ناصر محمدخانی» پرداخته و آنها را قضاوت کرده، توضیح داد: من خیلی دوست داشتم یک فیلم عاشقانه بسازم و فکر میکردم این قصه میتواند بستر آن باشد. البته تا جاییکه میدانم پیمان عباسی(فیلمنامهنویس) تحقیقات لازم را زمانی که آن واقعه اتفاق افتاد، انجام داد و حتی به جلسات دادگاه هم میرفت اما در متنی که من خواندم، تاکید بر این بود که قضاوتی صورت نگیرد و آنچه نوشته شده بود هم براساس مستندات بود. من سعی کردهام در فیلم «یادم تو را فراموش» قضاوتی نکنم اما اگر جایی احساس شده که قضاوت صورت گرفته حتما اشتباه کردهام.
در ادامه این نشست پیمان عباسی فیلمنامهنویس اظهارکرد: زمان رخ دادن ماجرای شهلا جاهد پیگیر پرونده بودم. من اصولا خیانت را دوست دارم و از آنجا که این ماجرا برایم جالب بود، سیناپسی همان زمان نوشتم که حتی مقدمات اولیه ساخت هم با آقای سید کمال طباطبایی فراهم شد اما ناصر محمدخانی شکایتی کرد تا فیلمی از این ماجرا ساخته نشود.
او خاطرنشان کرد: چند وقت قبل سیناپس نوشته شده را دوباره دیدم و از آنجا که حال و هوای آن را دوست داشتم، ساختش را به علی عطشانی پیشنهاد کردم.
عباسی با بیان اینکه ایده اولیه این فیلم بر موضوع مثلثهای عشقی بوده، گفت: ایده اولیه این فیلم براساس یک مثلث عاشقانه بود و اگر قرار بود داستان شهلا جاهد و ناصر محمدخانی گفته شود اسم آنها را هم برای شخصیتها انتخاب میکردیم اما «یادم تو را فراموش» یک برداشت آزاد از آن داستان بود که هر چقدر از آن را دوست داشتم، استفاده کردم.
در ادامه این نشست یکی از خبرنگاران به علی عطشانی اعتراض کرد و گفت: چرا در این فیلم شهلا جاهد را که دیگر زنده نیست قضاوت میکنید.
این خبرنگار که به شدت احساسی شده بود به دلیل بحثی که بین او و کارگردان فیلم ایجاد شد جلسه را بدون اینکه پاسخش را بشنود ترک کرد.
در این نشست مازیار فلاحی، حسین یاری و ماهچهره خلیلی هم حضور داشتند.
نظر کاربران
فیلم ضعیفی بود.
نه خودش بکشه نه زندگینامه اش قاتل پست بیوجدان مثل خفاش درتاریکی پنهان شد وزندگی یک انسان روبافجیع ترین شکل ازش گرفت