۴۷۱۰۵۵
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

کلاهبرداری خانوادگی به اسم برنده‌ شدن

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور از دستگیری گردانندگان باند کلاهبرداری تلفنی پس از ۴ ماه عملیات ویژه اطلاعاتی و تخصصی پلیس فرودگاه مهرآباد خبر داد.

روزنامه ایران: رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور از دستگیری گردانندگان باند کلاهبرداری تلفنی پس از ۴ ماه عملیات ویژه اطلاعاتی و تخصصی پلیس فرودگاه مهرآباد خبر داد.

سردار حسن مهری گفت: «اعضای این باند خانوادگی که ۳ مرد و ۲ زن بودند، افراد ساده لوح را فریب داده و به بهانه برنده شدن در مسابقات پیامکی آنها را سرکیسه می‌کردند. تبهکاران سابقه دار از این طریق ۳۵۰ میلیون تومان پول به جیب زدند».

براساس این گزارش، رسیدگی به این پرونده از سوم آبان امسال، درپی مراجعه یکی از کارمندان امور مالی فرودگاه به اداره آگاهی مستقر درمهرآباد دردستوررسیدگی قرارگرفت.

مردجوان به سرهنگ ابوالفضل عرب - رئیس پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد- گفت: «وقتی تلفن همراهم زنگ خورد و جواب دادم مردی که آن سوی خط بود خود را کارمند روابط عمومی صدا و سیما معرفی کرد و با لحنی مهربانانه خبرداد که در قرعه کشی مسابقه تلویزیونی برنده ۱۲ میلیون تومان شده‌‌ام.بعد هم ازمن خواست برای دریافت جایزه به مقابل نزدیکترین عابر بانک بروم تا مبلغ هدیه نقدی به حسابم واریز شود. با شنیدن این خبر بقدری خوشحال شدم که حتی یادم نبود من در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرده‌ام که بخواهم برنده شوم. به همین خاطر تحت تأثیر حرف های مرد جوان قرار گرفتم و پس از حضور پای دستگاه عابر بانک متوجه شدم دوازده میلیون تومان ازحسابم دریک چشم به هم زدن پریده است.» و....

با شکایت مرد فریب‌خورده، کارآگاهان پلیس با دستور سرهنگ ابراهیم حسین‌زاده -‌ فرمانده پلیس مهرآباد- رسیدگی به این ماجرا را در دستور کار قرار دادند و پرونده با دستوربازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۹ تحت بررسی تخصصی قرارگرفت. در تجسس‌های پلیسی مشخص شد پول‌ها ازحساب کارمند فرودگاه به حساب بانکی فردی واریزشده که با مدارک جعلی گشوده شده بود.

سرانجام با کشف سرنخ‌های پلیسی، اوایل دی ماه اعضای این باند در عملیات ویژه پلیسی در مخفیگاهشان واقع در فردیس کرج شناسایی شدند و ازمخفیگاهشان نیز مقدار زیادی تلفن همراه و سیم کارت‌های سرقتی و مدارک جعلی به‌ دست آمد.

اعضای باند که ۳ مرد و ۲ زن بودند دستگیر شدند ولی سردسته این باند که بابک ۲۷ ساله نام داشت پس از دستگیری خانواده‌اش متواری شد.

سردار حسن مهری، فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: سرانجام هفته گذشته مخفیگاه این تبهکاربا کمک مردم شناسایی شد ومأموران نیز درعملیات ضربتی اورا به دام انداختند. این در حالی است که تحقیقات نشان می‌دهد اعضای این باند ۲هزار و ۷۰۰ تماس با طعمه هایشان داشته و هزار و ۱۰۰ پیامک به بهانه برنده شدن ارسال کرده‌اند. تاکنون نیز ۱۷ مالباخته در این رابطه شناسایی شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • mamad

      همه محتوا عالی وبدون اشتباه

    • بدون نام

      چرا نحوه کلاهبرداری این باند فاش نشده
      همین!! اعلام شد بره پای دستگاه و بعد اقا کارت زد و دید پولش کمه؟؟؟؟
      آخه این چه جور خبر رسانیه.؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      آدمای طمع کار زیاد گول میخورن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج