حذف ۱.۷ میلیارد تبلیغات نامناسب از گوگل
کارشناسان گوگل نیز که در زمینه مانیتورینگ آگهی های تبلیغاتی فعالیت دارند، در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۱.۷ میلیارد تبلیغات نامناسب و بد را که مغایر با سیاست های این کمپانی بوده، حذف کرده اند. نکته جالب این جاست که میزان مسدود کردن تبلیغات در مقایسه با سال ۲۰۱۵ میلادی، تا دو برابر افزایش یافته است.
اما کارشناسان گوگل نیز که در زمینه مانیتورینگ آگهی های تبلیغاتی فعالیت دارند، در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۱.۷ میلیارد تبلیغات نامناسب و بد را که مغایر با سیاست های این کمپانی بوده، حذف کرده اند. نکته جالب این جاست که میزان مسدود کردن تبلیغات در مقایسه با سال ۲۰۱۵ میلادی، تا دو برابر افزایش یافته است.
گفتنی است یکی از روش هایی که خرابکاران سایبری، از آن برای فریب دادن کاربران اینترنتی استفاده می کنند، "بارگذاری بدافزار" نام دارد. به طوری که در این روش، پیغام هشداری جعلی مبنی بر آلوده شدن سیستم کاربر به بدافزار برای وی به نمایش در می آید و از کاربر خواسته می شود تا برای رفع این مشکل، بر روی یک بنر که همان آگهی تبلیغاتیست کلیک کند.
به گفته گوگل، این شرکت در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۱۱۲ میلیون مورد از این شیوه خرابکارانه را شناسایی کرده است که در مقایسه با سال ۲۰۱۵، تا ۶ برابر افزایش یافته است. همچنین، مهندسان گوگل در سال میلادی گذشته، بالغ بر ۶۸ میلیون تبلیغات مرتبط با محصولات سلامتی را که از لحاظ قانونی صلاحیت تبلیغ نداشتند را بلاک کرده اند.
از دیگر شیوه هایی که خلافکاران سایبری برای فریب کاربران و تبلیغات استفاده می کنند، هدایت کاربران به وب سایت هاییست که در زمینه فروش محصولاتی همچون کاهش و یا افزایش وزن فعالیت دارند، که البته این کار به صورت کاملاً ناخواسته و بدون تمایل کاربران برای ورود به این وب سایت ها انجام می شود. در همین رابطه گوگل در سال گذشته، حدود ۱۳۰۰ اکانت و۸۰۰۰ وب سایت که از چنین شیوه ای برای تبلیغ استفاده می کردند را مسدود کرد.
و در پایان باید گفت که این شرکت، سیاست های سخت گیرانه ای را برای مقابله با انتشار اخبار کذب و جعلی در فضای وب اتخاذ کرده است که پس از بررسی ۵۰۰ وب سایت مظنون به انتشار چنین محتوایی، حدود ۳۴۰ وب سایت از دسترس خارج شدند.
ارسال نظر