بازی های Dota ۲ و Counter Strike رکورددار شدند
در سال ۲۰۱۶، پرطرفدارترینهای شبکهی Steam دو عنوان محبوب Dota ۲ و Counter Strike بودند، که در سال ۲۰۱۵ هم جایگاه اول و دومی را از آن خود کرده بودند.
جای تعجب نیست، هنوز عنوان کمپانی Valve یعنی بازی DOTA ۲ در بخش پلتفرم بازیهای دیجیتالی شبکهی Steam به سلطنت خود ادامه میدهد. هیچ کدام از ۵ بازی که در سال ۲۰۱۶ به عنوان بازیهای بیشتر بازی شده بر اساس میانگین تعداد گیمرهایی که آنها را بازی کردهاند، در سال گذشته منتشر نشدهاند
۴ بازی از ۵ بازی که بر روی سکوی برتر شبکهی Steam در سال ۲۰۱۶ به عنوان بازیهای بیشتر بازی شده بر اساس تعداد بازی کنندگان و تعداد ساعاتی که بازی کردهاند، قرار گرفتهاند در سال ۲۰۱۵ هم به خوبی درخشیدهاند و مقامهای خود را حفظ کردهاند. بازیهای DOTA ۲، Counter-Strike: Global Offensive، Team Fortress ۲ و Grand Theft Auto V به ترتیب در مقامهای اول، دوم، چهارم و پنجم در سال ۲۰۱۵ قرار گرفته بودند. فقط بازی Fallout ۴ بود که از مقام سوم خود در سال ۲۰۱۵ سقوط کرد و جایگاهش را به بازی Sid Meier's Civilization V داد.
DOTA ۲ با ۶۳۶۶۰۷ تعداد بازیکننده در ساعت (رتبهی اول در سال ۲۰۱۵)
Counter-Strike: Global Offensive با ۳۶۰۶۰۰ تعداد بازیکننده در ساعت (رتبهی دوم در سال ۲۰۱۵)
Team Fortress ۲ با ۵۰۸۰۲ تعداد بازیکننده در ساعت (رتبهی چهارم در سال ۲۰۱۵)
Grand Theft Auto V با ۴۰۲۵۸ تعداد بازیکننده در ساعت (رتبهی پنجم در سال ۲۰۱۵)
Sid Meier's Civilization V با ۳۷۸۸۵ تعداد بازیکننده در ساعت (رتبهی نهم در سال ۲۰۱۵)
براساس گزارش سایت GitHyp بازی No Man's Sky دارای بیشترین تعداد بازیکن همزمان بود، یعنی ۲۱۲۰۰۰نفر در یک زمان در حال انجام بازی No Man's Sky در سال ۲۰۱۶ بودهاند. بازی های XCOM و Dark Souls ۳ به ترتیب با ۱۳۲ هزار و ۱۲۹ هزار بازیکن آنلاین شده به صورت همزمان این بازی را انجام دادهاند.
عنوان شوتر اول شخص کمپانی Hi-Rez یعنی Paladins به خوبی توانست درسال ۲۰۱۶ بدرخشد. بیش از ۲۲ هزار بازیکننده در ساعت این بازی را بر روی شبکهی Steam در سال ۲۰۱۶ انجام دادهاند. برخلاف تصور اشتباه مردم درباره تشابه این بازی با بازی Overwatch کمپانی Blizzard، بازی ساخته شدهی کمپانی Hi-Rez بازخورد خوبی را در مقایسه با سایر بازیهای منتشر شدهی سال ۲۰۱۶ Steam، دریافت کرد. این عنوان برای یک کمپانی مستقل خلاق که در کارنامهی بازیسازیاش تجربههای ساخت بازیهای چندنفرهی آنلاین Global Agenda، Tribes و SMITE را دارد؛ تجربهی بدی نبود.
ارسال نظر