ویچت، اپاستور اختصاصی معرفی میکند
ویچت با انتشار یک جایگزین خاص برای اپاستورهای رایج اپل یا گوگل، درصدد است بخش عظیمی از بازارهای غولهای فناوری امریکا را به سمت خود جذب کند.
ویچت با انتشار یک جایگزین خاص برای اپاستورهای رایج اپل یا گوگل، درصدد است بخش عظیمی از بازارهای غولهای فناوری امریکا را به سمت خود جذب کند. اپاستور جدید، Xiaochengxu که برنامههای کوچک ترجمه میشود، نزدیک به ۷۶۸ میلیون کاربر را هدف گرفته است. ویچت با معرفی این برنامه قصد دارد وجهه خود را تقویت کرده و کاربران را از اپاستور اپل به سمت خود بکشاند.
اپل فروش خود را در سال ۲۰۱۶ به میزان نود درصد افزایش داد و یکی از رقبای جدی شرکتهای چینی به شمار میرود. میلیاردها دلاری که صرف خرید برنامه از اپاستورهای گوگل و اپل میشود، هدفی کلیدی برای چین به شمار میرود. کاربران سراسر دنیا به این اپاستورها اعتماد دارند و برای هر کاری - از چک کردن حسابهای بانکی گرفته تا خرید مواد غذایی - به این اپاستورها مراجعه میکنند.
شرکت هلدینگ تنسنت (Tencent) که شرکت مادر ویچت محسوب میشود، اعلام کرده است: «Xiaochengxu امکان دسترسی کاربران به خدمات فروشندگان را فراهم میکند و کاربران مجبور نیستند برای دسترسی به این خدمات، برنامههای فروشندگان را هم دانلود کنند.»
پیش از این، دسترسی به خدمات از طریق دانلود آنها از اپاستور اپل یا دیگر شرکتهای محلی از قبیل ۳۶۰ ممکن بود و شرکت تنسنت نیز سکوی نرمافزاری مخصوص خود را برای برنامههای اندروید داشت. ویچت هماکنون قابلیتهایی مشابه فیسبوک و اینستاگرام را در خود دارد و امکان ارسال پیامهای ویدئویی رایگان را به کاربران خود میدهد. شرکت تنسنت، بازخورد بخشهای تجاری از جمله خطوط هواپیمایی، آژانسهای مسافرتی و هتلها را «دلگرمکننده» توصیف میکند.
بایدو، یکی دیگر از غولهای اینترنتی چین نیز در سال ۲۰۱۳ یک سکوی مشابه دانلود درون برنامهای راهاندازی کرده بود. الکسیس بونوم (Alexis Bonhomme)، از بنیانگذاران آژانس بازاریابی CuriosityChina که در بیجینگ مستقر است، میگوید: «این کیفیت محتواست که تعیین میکند کاربران در حجم گستردهای اپاستورهای موجود را رها میکنند تا به سمت اپاستور جدید بیایند یا خیر؛ به نظر من آنها چنین کاری نخواهند کرد».
ارسال نظر