والت دیسنی قدیمی ترین شرکت سازنده فیلم های کارتونی هفته پیش زمان عرضه دو فیلم ساخته شده توسط پیکسار را که یک شرکت همکار با دیسنی و به واقع زیر مجموعه آن است، تغییر داد.
روزنامه بانی فیلم: والت دیسنی قدیمی ترین شرکت سازنده فیلم های کارتونی هفته پیش زمان عرضه دو فیلم ساخته شده توسط پیکسار را که یک شرکت همکار با دیسنی و به واقع زیر مجموعه آن است، تغییر داد. بر اساس تصمیم جدید سران دیسنی، قسمت دوم انیمیشن «خارق العاده ها» در ۱۵ ژوئن ۲۰۱۸ در سطح جهان اکران خواهد شد و قسمت چهارم «داستان عروسک» نیز که قسمت اول آن در سال ۱۹۹۵ به نمایش در آمد، در ۲۱ ژوئن ۲۰۱۹ عرضه خواهد گشت. به واقع زمان عرضه این دو فیلم به سبب سرعت بیشتری که چاشنی کار تهیه «خارق العاده ها ۲» شد.
با یکدیگر عوض شده است. در همه حال براد برد کارگردان قسمت دوم «خارق العاده ها» خواهد بود که قسمت اول آن در سال ۲۰۰۴ اکران شد و ۶۳۳ میلیون دلار پول کسب کرد. شاید هم تاریخ جدید در نظر گرفته شده برای قسمت جدید «داستان عروسک» به سبب سابقه خوش اکران قسمت سوم این فیلم باشد که آن هم در ماه ژوئن (۲۰۱۰) به نمایش در آمد و تبدیل به اولین انیمیشن تاریخ شد که از رقم یک میلیارد دلار فروش در سطح دنیا عبور کرده است.
در قدم بعدی، «یخ زده» کارتون ساخت والت دیسنی و همچنین «Zootopia» که محصول دیگری از این استودیو است «مینیون ها» که شرکت های یونیور سال و ایلومینیشن آن را به اشتراک تهیه کرده اند، نیز به جمع کارتون های یک میلیاردی و فراتر از آن ملحق شدند و در میان آنها «یخ زده» تا آن جا پیش رفت که لقب پرفروش ترین کارتون تاریخ را کسب کرد و هنوز هم صاحب این عنوان است. پیکسار کلاً در ساخت آثار دنباله ای و قسمت های دوم و سوم بر کارهای موفق قبلی اش روشی محتاطانه داشته و از آن استقبال نکرده است و این روال به کمپانی مادر و مالک پیکسار یعنی والت دیسنی نیز کم و بیش بسط یافته است.
بر همین اساس «خارق العاده ها ۲» نیز عملاً سالها بعد از اکران و توفیق قسمت اول به نمایش در خواهد آمد و اگر سال اکران آن را در نظر بگیریم ۱۴ سال بعد از نمایش فیلم نخست خواهد بود. در آن زمان «خارق العاده ها» در بدو اکران و در هفته نخست پخش اش ۷۰ میلیون دلار بدست آورد که دومین شروع نمایش برتر برای یک انیمیشن تا آن زمان بود. هر چه هست، انیمیشن ها می توانند این اطمینان کلی را داشته باشند که هر چقدر هم زمان های پخش شان جابجا شود، در فروش هنگفت شان تردیدی وجود نخواهد داشت و تغییر عظیمی بر شرایط اقتصادی شان حادث نخواهد شد و به واقع در عصر طلایی کارتون ها که تولید و پخش شان از سال ۱۹۸۹ شروع شده است، تعداد انیمیشن های ناموفق و غیر پولساز بسیار کمتر از کارتون های موفق بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان
اپلیکیشن برترین ها
را نصب کنید.
ارسال نظر