توضیحی درباره تبلیغ عروسک محبوب روی اتوبوس
سالارزهی: حضور «جناب خان» در تبلیغات تجاری ضدفرهنگ نیست
بعد از رفتن جناب خان از برنامه «خندوانه» بسیاری منتظر اقدام بعدی سعید سالارزهی صاحب امتیاز این شخصیت درباره نحوه حضور آن در فضاهای بصری بودند. در روزهای اخیر تصویر جناب خان برای تبلیغات یک برند تجاری روی اتوبوسهای شهری استفاده شد که این موضوع حاشیههای تازهای را به وجود آورد.
پیش از این گفته شده بود که تلویزیون برای خرید حق امتیاز جناب خان مبلغی در حدود ۲ میلیارد تومان پیشنهاد کرده است که از سوی سعید سالارزهی رد شده بود و اساسا پیشنهاد واگذاری تمام حقوق به تلویزیون از سوی این کارگردان مورد قبول نیست؛ اما شنیدهها حاکی از آن است که سالارزهی با مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان حاضر به استفاده از تصویر جناب خان برای تبلیغات یک برند شده است. به همین دلیل به سراغ سالارزهی رفتیم تا توضیحات او را هم بشنویم، البته او اشارهای به رد یا تایید رقم این مبلغ نکرد.
کارگردان «کوچه مروارید» و صاحب امتیاز جناب پیش از این بارها تاکید کرده بود به این شخصیت تنها به عنوان یک برند تجاری نگاه نمیکند و دغدغه اصلیاش درباره او فرهنگی است با توجه به این موضوع از او میپرسیم استفاده از تصویر جناب خان روی اتوبوسهای شهری کمی با گفتههای قبلی او متفاوت نیست و ادامه حضور جناب خان در تلویزیون برای او مناسبتر از چنین تبلیغاتی نبوده است که در پاسخ به آی سینما میگوید: «به نظر من همکاری و حمایت چهرهها و برندهای محبوب و مشهور در سراسر دنیا با حوزه اقتصاد و صنایع با رعایت برخی نکات میتواند اتفاق مثبت و مفیدی برای هر دو طرف باشد و مرسوم هم هست. مثلا درباره چهرههای ورزشی و سینمایی در تمام دنیا به دیدن چنین اتفاقاتی عادت داریم. در کشور خودمان نیز این تعامل دو جانبه را در برنامههای مختلف تلویزیونی و همچنین در سینما، با حضور اسپانسرها میبینیم. درواقع میخواهم بگویم این ارتباط لزوما یک عمل ضد فرهنگی محسوب نمیشود.»
او در ادامه درباره نحوه همکاری جناب خان با این برند داخلی میگوید: «به همین صورت ما نیز یک تفاهم چند جانبه و وسیع با یک برند باکیفت و برتر ایرانی را بررسی کردیم و در نهایت این حمایت و تعامل دو طرفه را پذیرفتیم. برای من این نکته که این تفاهم به نوعی حمایت از تولید ملی هم بوده اهمیت داشته ولی مهمتر از آن این مطلب است که به نظرم این برند به ارتقا سطح کیفی محصولات و جلب رضایت واقعی مردم نیز اهمیت میدهد و محصولات با کیفیتی را هم تولید و عرضه کرده است. از طرف دیگر با توجه به تفاهم چند جانبهای که به آن اشاره کردم قراراست آنها هم ما را در تولید برنامههای با کیفیت حمایت کنند.»
با این توضیحات به نظر میرسد سالارزهی قصدی برای ادامه همکاری با «خندوانه» را ندارد؛ همین نکته را سوال میکنیم که پاسخ میدهد: «تمامی صحبتها و پیشنهادهای ارائه شده تا این لحظه فقط یک مضمون و شرط داشته و آن این بوده است: «باید بنده مالکیت جناب خان را واگذار کنم و بس»؛ در واقع هیچ پیشنهادی در خصوص همکاری به شکل دیگر ارائه نشده است.»
در مدت اخیر شایعاتی درباره تلاش سالارزهی برای جایگزینی محمد بحرانی صداپیشه جناب خان که اعلام کرده بود در فیلم سینمایی جناب خان حضور نخواهد داشت، به گوش رسیده است. این کارگردان درباره این موضوع نیز میگوید: «محمد بحرانی به عنوان یک هنرمند با ارزش، دیدگاه و نگرانیهای خودش را درباره ساخت فیلم سینمایی جناب خان اعلام کرده است و من برای نظر او احترام قائل هستم. خود ما هم برای ساخت فیلم سینمایی موفق جناب خان دغدغههایی داریم. به محض اینکه نگرانیهایمان برطرف شود سعی میکنیم تا با او نیز وارد مذاکره شویم، اما تا کنون هیچ اقدام و تلاشی برای جایگزینی آقای بحرانی انجام ندادهایم و اینکار را ضروری هم نمیدانیم.»
در پایان از سالارزهی میپرسیم با توجه به محبوبیت و جایگاه جناب خان که حفظ این محبوبیت قطعا از به وجود آوردن آن دشوارتر خواهد بود، فکر نمیکند این دست تبلیغات آنهم زمانی که جناب خان با مشکلات زیادی مواجه شده برای وجهه این برند اثر سو داشته باشد؟ که او نیز پاسخ میدهد: «من این احتمال را میدادم که این مسئله برای عدهایی از دوستان به بهانه و دستآویزی تبدیل شود. به خصوص که در زمینه همکاری چهرههای محبوب با برندهای تجاری حساسیتهایی وجود دارد و با توجه به شرایط ویژه جناب خان این حساسیتها برای او بیشتر است، درواقع پیشبینی میکردم که فضا را برای تخریب بیشتر فراهم کنند؛ اما شخصا باور دارم که باید اینگونه همکاری و حمایتهای صحیح و مشروط دو جانبه با هدف ایجاد رقابت و ارتقا کیفیت محصولات تجاری و صنعتی گسترش پیدا کند و این اتفاق بین مردم، صاحبان صنایع و چهرههای محبوب کم کم جا بیافتد. درباره همکاری تبلیغاتی جناب خان هم باید بگویم این تفاهم، یک همکاری وسیعتر از تبلیغ در بیلبورد و اتوبوس و غیره خواهد بود و در نتیجه میتواند برای حفظ و ارتقای برند جناب خان نیز مفید باشد و به همین دلیل آنرا پذیرفتهایم.»
نظر کاربران
ای بیچاره خودت هم نمیدونی داری چیکار میکنی یه اشتباهی کردی حالا هم نمیخوای قبول کنی شما لیاقت نداری ...
کلا مشکل این آقا پوله همین!
گاهی وقتا طمع نتیجه ی عکس میده!
واقعا برای اقای سالار زهی متاسفم. هروقت یه چیزی در تلویزیون ایران محبوب میشه ناز کردنها هم زیاد میشه
معیار و مقیاس تشخیص رو برای ما هم روشن کنید آقای سالار زهی
ظاهرا زه در رفته این ساز کوک رو داری جای نامناسبی وصله میزنی و کوک میکنی
دغدغه های فرهنگی ایشون با حمایت از تولید ملی حل شد....
من به جای ایشون بودم دیگه از این حرکتم دفاع نمیکردم
دغدغه های فرهنگی ایشون با حمایت از تولید ملی حل شد....
من به جای ایشون بودم دیگه از این حرکتم دفاع نمیکردم
لا اله الا الله
آدم مغرور و خود برتر بین و بی منطق
واقعا که!
شاد کردن دل مردم را با چی عوض کردی؟
البته که سیصد میلیون رقم قابل توجهیه برو خوش باش و حال کن!
واقعا که!
شاد کردن دل مردم را با چی عوض کردی؟
البته که سیصد میلیون رقم قابل توجهیه برو خوش باش و حال کن!
بادومیلیارد صدمتر آپارتمان درسعادت آباد حالا باسیصدمیلیون چند متردرسعادت آباد توچقدر بدبختی دیگه فقط بخاطر پول جنابخان راازخندوانه بردی وکلا باختی
واقعا که!
شاد کردن دل مردم را با چی عوض کردی؟
البته که سیصد میلیون رقم قابل توجهیه برو خوش باش و حال کن!
تا قبل از این موضوعات فکر می کردم چند نفر پیدا شدن که هدفشون شاد کردن مردمه ولی حالا فهمیدم که هدف همون چند نفر فقط پوله و پوله پول یکی نیست به این آقا بگه که اگه ما مردم نبودیم همین عروسک کجا میخواست محبوبیت پیدا کنه و اینقدر قیمتش بره بالا و میلیاردی بشه حداقل تشکر از مردم بابت این علاقه به یک عروسک بی جان و بی ارزش از نظر مادی این بود که حضور جناب خان در برنامه قطع نشه تا مردم همین شادی الکی رو از دست ندن وقتی به بعضی چیز ها فکر میکنم واقعا تاسف میخورم.از بی فرهنگی ها و بیفکری ها