۴۶۱۳۳۱
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

جای خالی دستاوردهای برجام در جام جم

هنوز یک هفته از قول رئیس سازمان صداوسیما نگذشته است. وقتی درمقابل اعتراض‌های مردمی که عملکرد صداسیما را مطلوب نمی‌دانستند و در تشییع پیکر مطهرآیت‌ا...‌هاشمی با شعارهایی علیه این رسانه اعتراض خود را نشان می‌دادند، علی عسگری گفت:«انتقادات را روی چشم می‌گذاریم و سعی می‌کنیم عملکرد خود را اصلاح کنیم» اما قابل پیش بینی بود که این سخنان متناسب با فضای آن روز باشد.

روزنامه آرمان - امین نایینی: هنوز یک هفته از قول رئیس سازمان صداوسیما نگذشته است. وقتی درمقابل اعتراض‌های مردمی که عملکرد صداسیما را مطلوب نمی‌دانستند و در تشییع پیکر مطهرآیت‌ا...‌هاشمی با شعارهایی علیه این رسانه اعتراض خود را نشان می‌دادند، علی عسگری گفت:«انتقادات را روی چشم می‌گذاریم و سعی می‌کنیم عملکرد خود را اصلاح کنیم» اما قابل پیش بینی بود که این سخنان متناسب با فضای آن روز باشد.
این روزها دقیقا روزهای یکسالگی اجرای برجام است. برخی اقدامات این رسانه از ابتدا نشان داد با توافق هسته‌ای چندان موافق نیست. پخش زنده‌های معنا‌دار کمیسیون برجام مجلس که در آن سعید جلیلی مذاکره‌کننده سابق در دولت احمدی‌نژاد یکه‌تاز سخنرانی‌ها بود هنوز از یادها نرفته است. حتی ابوترابی‌فرد، نایب‌رئیس مجلس نهم و از نمایندگان اصولگرای مجلس هم در آن زمان به انتقاد از عملکرد صداسیما پرداخت.
او گفت:«صدا و سیما در روزهایی که کمیسیون ویژه موضوعات را با سعید جلیلی بررسی می‌کرد حضوری کامل و برنامه‌ریزی خیلی دقیق برای ضبط داشت. به نظر می‌رسد با اتمام مباحث آقای جلیلی آن انگیزه دیگر وجود ندارد.» این سازمان از زمانی هم که برجام به تصویب رسیده است در تلاش بود تا کوچک‌ترین شبهات به این توافق را بازتاب شکننده دهد، اما از واقعیت‌ها و دستاوردهای آن گذرا عبور کرد.
دستاوردهای دولت گم شده است!
با این حال دیروز قرار بود عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و از مذاکره کنندگان ارشد دیپلماسی روحانی در برجام در برنامه متن و حاشیه شبکه سوم سیما حضور یابد تا از برجام، ادامه روند آن و جزئیات دستاوردهای این توافق سخن بگوید اما درحالی که چند ساعت تا شروع این برنامه باقی مانده بود، عراقچی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:«صداسیما دعوت خود را پس گرفت.» پیش از این هم یک بار، حضور عراقچی در صداوسیما با همین مانع روبه‌رو شده بود. قرار بود عراقچی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری حضور یابد و در این زمینه اطلاع‌رسانی هم شد، ولی ساعتی قبل از شروع برنامه به او اطلاع دادند که برنامه شکل مناظره پیدا کرده و قرار است یکی از منتقدان برجام مقابل او در استودیو حضور یابد. این بار گمان می‌رفت صدا و سیما پس از انتقادهای فزاینده اقلیت منتقد پرسرو صدای دولت، فرصتی برای پاسخگویی و ارائه گزارش فراهم کرده باشد ولی مشخص شد این گمان‌ها به خطا رفته است.
این درحالی است که مخالفان دولت و برجام در هفته‌های اخیر موج سنگینی از حملات را علیه عراقچی برنامه‌ریزی کرده بودند که چرا عراقچی در قبال موضوعاتی چون تمدید یکجانبه تحریم‌های «ایسا» از سوی سنا آمریکا سکوت کرده است. از جمله یکی از رسانه‌ها نوشت:«شخصیتی که از ابتدای مذاکرات دائما تیتر یک رسانه‌ها بود و به عنوان عضو ارشد مذاکره‌کننده اخبار توافق را به مردم می‌داد، اما این روزها عراقجی کجاست؟ چرا در رسانه‌ها حاضر نمی‌شود و از برجام سخن نمی‌گوید؟ تمدید تحریم‌های آمریکایی‌ها علیه ایران باعث شده مسئولان برجام پاسخی نداشته باشند و شاید به عراقچی تذکر داده شده تا مصاحبه نکند، بلکه یک موضع واحد از وزارت خارجه اتخاذ شود.
به هر حال عراقچی به عنوان عضو ارشد مذاکرات برجام پشت پرده برجام را می‌داند و این در حالی است که به گفته کریمی قدوسی، حسین فریدون در مذاکرات نقش داشته و ظریف گفته بود حسین فریدون به پهلوی او می‌زده و می‌گفته سریع رد شو.» اما به نظر می‌رسد این مخالفان بهتر است به جای ایده پردازی‌های خیالی خود دلیل اینکه چرا سید عباس عراقچی به‌طور مستقیم با مردم سخن نمی‌گوید را از دوستان خود در صدا وسیما بپرسند.
البته این تنها برجام نیست که درمیان بازتاب عملکرد دولت یازدهم در صداوسیما کمرنگ شده است. در واقع از زمانی که دولت روحانی به ریاست جمهوری رسید این رسانه توجهی لازم وکافی به این موضوع در حد مطلوب نداشته است که روحانی رئیس‌جمهور منتخب مردم است و رسانه ملی هم از نامش مشخص است که باید چه وظیفه‌ای را دنبال کند. پیش از این و در یک سال ابتدایی دولت هم حسن روحانی با تاکید بر اینکه کارهای بسیار بزرگی با وجود تحریم‌ها در کشور انجام شده است، گفت:«رسانه ملی حاضر نیست خدمات دولت را برای مردم تبیین کند و دولت از لحاظ تبلیغاتی دست تنهاست.» این روند حالا که سه سال و نیم از دولت گذشته و دستاوردهای آن هم بیشتر شده است، از سوی رسانه ملی همچنان ادامه می‌یابد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روزنامه وابسته آرمان ، خوابیدید یا خودتان را به خواب زدید؟ کدام دستاورد؟

    • بدون نام

      ننگ ما، صدا و سیمای ما...‌

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج