۴۶۰۴۴۹
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

مراسم ارتحال آیت الله در استانبول برگزار شد

مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه جمعه در مسجد والده خان استانبول با حضور ایرانیان مقیم، مسئولان و کارمندان نهادهای جمهوری اسلامی برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا: مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه جمعه در مسجد والده خان استانبول با حضور ایرانیان مقیم، مسئولان و کارمندان نهادهای جمهوری اسلامی برگزار شد.
این آیین توسط سرکنسولگری و وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول برگزار شد و در آن با قرائت آیاتی از قرآن کریم یاد و خاطره یار دیرین امام و رهبری گرامی داشته شد.
توسلی معاون کنسولگری ایران در استانبول در این آیین، ارتحال آیت الله هاشمی را ضایعه ای بزرگ عنوان کرد و گفت: اولین شخصیتی که واژه ایرانیان خارج از کشور را استفاده کرده و برنامه ها و اقدامات حمایتی برای ایرانیان خارج از کشور را در دستور کار وزارت امور خارجه آن زمان قرار داد، آیت الله هاشمی رفسنجانی بود.

حجت الاسلام موسی آیدین روحانی برجسته شیعی ترکیه نیز در این آیین در خصوص و نقش و جایگاه علما در ترویج معارف دینی و مطالبات اجتماعی و افرادی چون آیت الله هاشمی گفت: نقش آن روحانی بزرگ در ایجاد حرکت های اسلامی و نهضت امام خمینی(ره) بسیار موثر و مهم بود.

وی با اشاره به آیات الهی در خصوص جهاد فی سبیل الله و نقش علما در نهضت های اسلامی افزود: آیت الله هاشمی هم یک مجاهد و هم یک عالم بود.

به گزارش ایرنا، افزون بر این برنامه که از سوی کنسولگری جمهوری اسلامی برگزار شد، پرچم ایران نیز در مدت سه روز نیمه افراشته بود و دفتر یادبود آیت الله فقید نیز گشوده شد که از سوی شماری از مقام های محلی، سرکنسول ها و نمایندگان کشورها با ملت و دولت ایران ابراز تسلیت و همدردی کردند.

به گزارش ایرنا، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از پیشگامان انقلاب اسلامی که به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران بستری شده بود، شامگاه روز یکشنبه دار فانی را وداع گفت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز یکشنبه در بیمارستان شهدای تجریش به امام راحل، همرزمان شهید و همه شهیدان انقلابی و دفاع مقدس پیوست و دیروز طی آیینی با شکوه تشییع و با حضور میلیونی مردم ایران در جوار امام راحل آرام گرفت.

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری در سوم شهریور سال 1313 در رفسنجان چشم به جهان گشود.

وی دهها سال مبارزه با رژیم شاهنشاهی، فعالیت تعیین کننده در دوران انقلاب اسلامی، عضویت در شورای انقلاب ، فرماندهی کل قوا در دوران دفاع مقدس با حکم امام، ریاست سه دوره مجلس شورای اسلامی و چهارمین رئیس جمهور اسلامی ایران در دو دوره پیاپی بین سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ را در کارنامه خود داشته و به عنوان یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی جمهوری اسلامی شناخته شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای وای من کوشم سلطانم اومده؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج