۴۶۰۱۰۹
۱۲ نظر
۵۰۱۸
۱۲ نظر
۵۰۱۸
پ

حاشیه‌ های مراسم غسل و تدفین آیت‌ الله هاشمی

بعد از درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی و تشییع کم‌نظیر پیکر ایشان از سوی مردم قدرشناس ایران، حالا نوبت به بازخوانی آخرین ساعات حیات آیت الله و همچنین بازگویی نکات دور مانده از چشم رسانه‌ها از غسل و دفن پیکر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده است.

پایگاه خبری انتخاب: بعد از درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی و تشییع کم‌نظیر پیکر ایشان از سوی مردم قدرشناس ایران، حالا نوبت به بازخوانی آخرین ساعات حیات آیت الله و همچنین بازگویی نکات دور مانده از چشم رسانه‌ها از غسل و دفن پیکر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده است.

نوع رفتار و سلوک و مردمداری آیت اله هاشمی رفسنجانی به گونه‌ای بود که هر کس با ایشان از نزدیک به هر دلیلی مراوده داشت، مجذوب و مرید ایشان می‌شد، از جمله محافظین هاشمی رفسنجانی که به واقع روزهای اخیر خود را یتیم و بی پناه می‌دیدند.

مراسم غسل و کفن آن مرحوم نیز از سوی حاج حسین عرفاتی که حضرت امام (ره) را غسل داده بود به همراه جمعه‌ای و کاظمیان از محافظین قدیمی ایشان و امیر امیدیان، محمدتیموری، علی اژدری و علی منایی ازاهالی شمیران که همیشه با حاج حسین عرفاتی همراه هستند در حیاط منزل امام راحل با مداحی حاج آقا کماسایی که وی نیز از محافظین سابق ایشان بود، با حضور فرزندان نوه‌ها و یادگار امام آیت الله سید حسن خمینی و محافظین ایشان، انجام شد.

چهره آیت الله هاشمی رفسنجانی، بشاش و خندان و آرام بود، گویی در خواب است و همه در انتظار بلند شدن او بودند و زیارت عاشورا در حیاط منزل حضرت امام خمینی (ره) قرائت شد.

در طول مراسم، محسن و مهدی و یاسر هاشمی به شدت بی‌تابی می‌کردند.

بعد از مراسم غسل و کفن آن مرحوم، وصی ایشان «محسن» اجازه ورود خانم‌ها را داد که عده‌ای از آن‌ها از جمله فاطمه خانم از شدت بی تابی از هوش رفتند.

روز تدفین نیز ابتدا محسن و مهدی هاشمی وارد قبر شدند و قرآن و دعا خواندند و پس از آن، پیکر مطهر آن مرحوم توسط لاهوتی داماد آیت الله هاشمی، ناصر هاشمی برادرزاده آیت الله و یکی از محافظین سابق آیت الله هاشمی رفسنجانی در قبر قرار داده شد و توفیق آخرین بوسه بر پیشانی مرحوم آیت الله با محافظ سابق ایشان بود.

به هنگام دفن، انگشتر عقیق زرد رنگی که سردار قاسم سلیمانی از کربلا آورده بود و شب قبل از دفن به خانم عفت مرعشی، همسر مرحوم آیت الله داده بود بر پیشانی آن مرحوم قرار داده شد.

عماد و علی فرزندان محسن و داماد یاسر وعلی فرزند فاطمه و فرجی، قبر را پر از خاک کردند و اینکه دو شب قبل از تدفین، سردار سلیمانی با حالتی محزون و ناراحت در منزل مرحوم آیت الله رفت وآمد داشت.

در مراسم تدفین علاوه بر خانواده و نزدیکان و محافظان سابق و فعلی آیت الله، اعضای دفتر و تعدادی از اعضای هیات دولت حضور داشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روحش شاد

    • بدون نام

      من که منظور نویسنده از قسمت اخر متنو نفهمیدم دنبال چی بود واقعا ایرانیها مرده پرست هستن

    • بدون نام

      روحش شاد

    • حسین

      سلام ، خداوند روح ایشان را قرین رحمت خودش گرداند . عمر خود را وقف انقلاب اسلامی کرد. هرچند متاسفانه برخی فرزندان همچون خود ایشان خوب عمل ننمودند و به ابروی وی لطمه وارد نمودند و عده دای هم سعی در استفاده از مواضع ایشان به نفع حزب و جناح و تفکر خود نموده و الان هم مینمایند .

    • بدون نام

      آخه چرا همیشه ما افراط داریم تو کارامون آخه،این متن بیشتر شبیه یه داستان هندی بود تا واقعیت،چهره آیت الله خندان و بشاش بود؟!!!!!!!!!نویسنده محترم اینو از کجا فهمیده؟!ملت همیشه جوگیر،ایشون هم یه انسان بود مثل بقیه،امام علیه مگه!البته با شناختی که از برترین ها دارم و گرایش اونها به حزب و جناحی خاص بعید میدونم به مذاقشون خوش بیاد

      پاسخ ها

      • حسن زینلی

        با سلام من سواد دینی انچنانی ندارم اما شنیده ام چهره هایی که موجب خوشنودی حضرت حق میشوند زیبا نورانی میباشند که به تصدیق اکثریت حضرت آیت الله(ره) نیز از این قائده مصتصناء نبودند و ایشان عمر خودرا در مسیر ولایت و امامت رهروی داشته اند و در خدمت خلق خالقش سپری نموده اند از خداوند من میخواهم و خودت هم بخواه گفتار و رفتار و نوشته های همگیمان را در مسیر خوشنودی خودش قرار فرمایند و روح بلند یار دیرین رهبری مان و همراه حضرت امام امت مان را قرین رحمت و با مقربین درگاهش محشور فرمایند آمین یا رب العالمین

    • بدون نام

      خدایا پناه میبرم به تو دیگه

    • زنده باد ایرانی

      فقط خدا

    • حمیدرضا

      اسم سردار سلیمانی برای بعضیها اعتبار میاره دیگه

    • حمید

      چرا سردار سلیمانی رو قاطی این داستانها میکنید ؟

    • بدون نام

      سردارسلیمانی؟
      چقدر اسمش اشناست

    • حسن زینلی

      باسلام اولا خداوند را بحق ذات خودش سوگند میدهم که روح حضرت ایت الله هاشمی رفسنجانی با روح اولیاء و انبیاء و در بهشت شهدا محشور منظور فرمایند. و ایشان را جزو کسانی که موجبات خوشنودی اش را فراهم می نمود قرار فرمایند الهی امین یا رب العالمین و همچنین بدین وسیله اعلام میکنم همیشه آرزو میکردم خداوند متعال از روی عمر من بردارد و بر عمر ایشان و رهبری فرزانه مان بیفزاید اینک آ رزو دارم از عمر من بکاهد و بر عمر حضرت آیت الله سید حسن خمینی و مقام شامخ ولایت و رهبری عظیم الشئن حضرت آیت الله امام خامنه ای بیفزاید آمین یا رب العالمین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج