۴۵۶۵۱۶
۱۲ نظر
۵۰۰۸
۱۲ نظر
۵۰۰۸
پ

پاسخ وزیر ارتباطات به منتقدان «Snapp»

وزیر ارتباطات درباره انتقاداتی که از فعالیت نرم‌افزارهای حمل و نقل صورت می‌گیرد، گفت: کسب و کارهای سنتی نمی‌توانند جلوی تکنولوژی را گرفته و برای کسب و کارهای جدید ایجاد مشکل کنند.

خبرگزاری ایسنا: وزیر ارتباطات درباره انتقاداتی که از فعالیت نرم‌افزارهای حمل و نقل صورت می‌گیرد، گفت: کسب و کارهای سنتی نمی‌توانند جلوی تکنولوژی را گرفته و برای کسب و کارهای جدید ایجاد مشکل کنند.

حدود دو سال از فعالیت نرم افزارهای موبایلی حوزه حمل و نقل می‌گذرد اما به تازگی با توجه به افزایش مشتریان این شیوه، انتقادات متعددی مطرح شده و در مواردی حتی فعالیت این نرم افزارها غیرقانونی خوانده شده است.

وزیر ارتباطات نیز به تازگی به موضع‌گیری در این خصوص پرداخته و تاکید دارد که در حوزه کسب و کارهای جدید بر این باوریم که وظیفه دولت آن است که فضایی ایجاد کند که علاوه بر آنکه کسب و کارهای سنتی به فعالیت می‌پردازند شرایط برای کسب و کارهای جدید نیز مهیا باشد.

محمود واعظی در خصوص فعالیت نرم‌افزارهای مربوط به حمل و نقل نیز اظهار کرد: در گذشته هم زمانی که قرار بر راه‌اندازی مراکز خرید بزرگ در دنیا بود بسیاری از واحدهای کوچک نگران بوده و به اعتراض می‌پرداختند چرا که فکر می‌کردند ایجاد این مجموعه‌ها کسب و کار آنها را متضرر خواهد کرد اما بعدها تجربه ثابت کرد که هر یک از آنها مشتریان خاص خود را دارند به این ترتیب در فضا رقابت ایجاد شده و مردم استفاده بردند.

نمی‌توانیم به سبک ۲۰ سال پیش زندگی کنیم

وی ادامه داد: حال در زمینه نرم‌افزارها و ابزارهای مدرن نیز همین اتفاق رخ داده است. ما نمی‌توانیم ابزارهای مدرن را در اختیار داشته باشیم و به سبک ۲۰ سال پیش زندگی کنیم. بر همین اساس لازم است که از این تکنولوژی‌ها در بخش‌های مختلف از کشاورزی و صنعت گرفته تا سلامت و ... بهره بگیریم.

واعظی در ادامه با تاکید بر اینکه لازم است در تمام بخش‌ها به بهره‌گیری از فضای الکترونیک فکر شود، گفت: اکنون کسب و کارهای سنتی نمی‌توانند برای کسب و کارهای جدید مزاحمتی ایجاد کنند چرا که اینها رقیب کسب و کارهای سنتی نبوده و تنها با یکدیگر همکاری دارند.

وزیر ارتباطات که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد در پاسخ به خلاءهای قانونی که در این حوزه وجود دارد نیز اظهار کرد: مساله فضای مجازی و خلاءهای قانونی تنها به حوزه کسب و کار محدود نمی‌شود. ما به شدت به دنبال آن هستیم که این موارد را اصلاح کنیم و در چند سال اخیر نیز هر بار به چنین نمونه‌ای بر خوردیم تلاش کردیم با کمک سازمان‌های تنظیم مقررات رادیویی و فناوری اطلاعات طرح‌های لازم در این زمینه را تدوین کرده و به دولت ببریم.

وی با بیان اینکه دولت نیز در مجموع دید مثبتی به فضای مجازی دارد، اظهار کرد: دولت این نکته را می‌داند که تقویت فضای مجازی به معنای ایجاد شغل و فرصت‌های جدید است به همین دلیل همواره از این فضا حمایت کرده و اکنون هم امیدواریم که مجلس و دولت همکاری‌های لازم را برای قانونگذاری در این بخش انجام دهند.

مدیر ساماندهی آژانس‌های تهران: طرح شکایت در قوه قضائیه

از سوی دیگر سیدعلی رضوی مدیر - ساماندهی آژانس‌های تهران، شمیرانات و ری هم در بخشی از این برنامه تلویزیونی، بیان کرد: طبق ماده ۹ قانون توسعه حمل و نقل عمومی، هرگونه حمل و نقل در سطح شهرها باید تحت نظر شهرداری باشد.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته یک تا دو شرکت به بهانه داشتن مجوز فعالیت در فضای مجازی وارد حیطه حقیقی شده‌اند که این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده و اکنون توسط اتحادیه شکایاتی در این زمینه به قوه قضاییه ارجاع داده شده است.

رضوی همچنین عنوان کرد: این آژانس‌ها با کاهش ۱۰ درصدی قیمت نسبت به جذب مشتریان اقدام کرده و بدون مجوز به فعالیت می‌پردازند این در حالی است که اگر زمانی برای مردم مشکلی ایجاد شود حتی مکان فیزیکی این شرکت‌ها برای پیگیری موضوع مشخص نیست.

وی ادامه داد: ما طبق جلساتی که با برخی از این شرکت‌ها داشتیم از آنها خواسته‌ایم که خود را با ما منطبق کنند. در نهایت نیز از ورود تکنولوژی‌های جدید استقبال می‌کنیم اما بر این نکته تاکید داریم که نمی‌توان بدون مجوز کار کرد و اتحادیه‌ها را دور زد.

مدیر ساماندهی آژانس‌های تهران، شمیرانات و ری اظهار کرد: این مدل کسب و کارها در کشورهای دیگر نیز موفق بوده اما به هر حال لازم است که این شرکت‌ها برای فعالیت در ایران مجوزهای مربوطه را دریافت کنند اما اکنون در موارد متعدد شاهدیم که با تبلیغات دلچسبی که توسط آنها صورت گرفته رانندگان آژانس‌ها تحت تاثیر قرار گرفته‌اند و ترجیح می‌دهند با این شرکت‌ها کار خود را دنبال کنند که این مساله برای آژانس‌های سنتی نیز مشکلاتی را ایجاد کرده است.

رضا باقری اصل - معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات - نیز در بخشی از این برنامه به نفع عمومی تقابل بین انواع جدید مشاغل اشاره کرده و گفت: تمام این تقابلها در نهایت به نفع مردم و کاربر است و این خود یکی از مزیتهای اصلی فناوری به شمار می‌رود.

وی همچنین چالشهای موجود را طبیعی خوانده و افزود : در تمام رسته ها و مشاغل این اتفاق جریان دارد و طبیعی است که این یک چالش گذرا بوده و شرایط با ثبات خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    من خودم مشتری اسنپ هستم و تا به حال هم که راضی بودم
    هم قبل سفر قیمت میده که اکثرا" هم قیمت هاش خیلی باصرفه است هم سریع میان
    هم راننده هاش چون باید بهشون امتیاز بدی با ادب اند و ماشین هاشونم خوبه
    در کل به نفع مردمه - راننده آژانس ها هم همه بزودی به اسنپ و تپ سی میرند و فقط خود آژانس دارا باید به فکر شغل جدید باشند
    چیزه جدیدی هم نیست و چند وقتیه که تو آمریکا و اروپا همه گیر شده
    تکنولوژی که در خدمت رفاه مردم باشه خیلی هم خوبه

  • بی نام

    تاکسیرانی که هنوز تو تهران به شیوه یک قرن پیش اداره میشه معلومه که نمیتونه با تکنولوژی رقابت کنه نه حمایتی از تاکسی میشه نه میتونن جلوی مسافر برهای شخصی رو بگیرن
    روز به روز هم برای جیب خودشون قانون وضع میکنن
    از هر تاکسیران ۳۰۰تومن برای کارنامه درخواست میکنن
    ۷۰تومن برای تمدید ۲سالش
    تمدیدحکم خط۶۰تومن
    تازگی ها هم مثل پلیس ها جریمه میکنن
    وخیلی چیزای دیگر
    من خودم۹ تاکسی داشتم فروختم الان با شخصی دارم بهتر کار میکنم
    تازه اقای خودم هم هستم
    ۱۰۰تومن با تاکسی کار میکردم سالی ۲۰بار میرفتیم تاکسیرانی الان بیشترم کار میکنیم کسی هم کاری با هامون نداره

  • بدون نام

    خیلی از اژانسی ها در آن واحد هم با اژانسشون کار میکنن هم با اسنپ
    میشه وقتی یکی داره خدماتی بهتر از خدمات شما ارائه میده ، سعی کنین بجای چوب لای چرخش کردن ، باهاش رقابت کنین و سعی کنین شما هم به روز تر شین و خدمات بهتری ارائه بدین

  • آنا

    من مشتری ثابت اسنپ هستم.کاهش ده درصدی؟؟؟؟اسنپ گاهی یک سوم کرایه آژانس رو میگیره. دروغ گو ها.من از جردن تا برج میلاد با اسنپ 7000 تومن رفتم.همین مسیرو برگشت با آژانس 23 هزار تومن رفتم.اسنپ جلوی دزدی ها رو گرفته.

  • ترسو

    هر چيزي كه نفع و رفاه و أرامش مردم توش باشه ، باهاش مخالفن !
    فقط بايد جيب اونا پر بشه و مردم ارزشي ندارن !
    اسنپ عالي و مطمئن و ارزونه و پيشنهاد ميكنم همه ازش استفاده كنند .
    Tap30 هم خوبه و مثل اسنپ كار ميكنه ......

  • بی نام

    جیب کیا خالی میشه اونا داره صداشون درمیاد

  • اصغر نصییری

    مهمترین ویژگی که اسنپ و تاپ سی داره که همه یادشون رفته اینه که راننده اسنپ در کنار خانواده است و دیگه نیاز نیست تا نصف شب توی یه آلونک شبشو با هزار دردسر و استرس و دوری از خانواده طی کنه و مثل ۱۳۳ هم نیاز به پرداخت ده میلیون و هزینه شارژ بیسیم نیست
    پیشنهاد دیگه ای هم که دارم اینه که سایت اسنپ خدماتشون تو شهرهای کوچیک هم شروع کنه

  • حسین

    چرا هر چی خوبه زود تموم میشه؟؟؟؟

  • بدون نام

    زور هیچ بنی بشری به اسنپ نخواهد رسید و بقیه مجبورن به روش اسنپ ها و تپ سی ها کار کنند, من تاکسی داشتم قبلا پدر من و تاکسی رانی دراورد.
    کرایه اسنپ نصف اژانسهای بی انصافه و کمیسیون راننده اش هم تقریبا یک سوم اژانسهاست.
    اقا نشسته تو مغازه اش ۴۵ درصد هم کمیسیون میخواد!

  • احمد

    بهترین کار اینه راننده های آژانس ها به اسنپ بپیوندند

  • ژکس

    من خودم راننده اسنپم
    قیمتتش همه پایین ، پایینه ولی خیلی راضیم
    همه از اسنپ استفاده میکنند به صرفه هست
    باید از مصرف کنند حمایت شود

  • بدون نام

    این تاکسی رانی که از سیستم روز دنیا عقبه
    مردم که نمیتونن مثل اونا عقب مونده بمونن

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج