۴۵۶۳۲۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

حذف غیرمنتظره فیلمنامه اسکورسیزی از رقابت

انجمن نویسندگان امریکا (WGA) در حرکتی غیرمنتظره و شگفت‌انگیز، فیلمنامه فیلم ابرقهرمانی «ددپول» نوشته رت ریز و پل ورنیک را در رشته بهترین فیلمنامه اقتباسی نامزد اعلام کرد.

وب سایت آی ‌سینما: انجمن نویسندگان امریکا (WGA) در حرکتی غیرمنتظره و شگفت‌انگیز، فیلمنامه فیلم ابرقهرمانی «ددپول» نوشته رت ریز و پل ورنیک را در رشته بهترین فیلمنامه اقتباسی نامزد اعلام کرد. فیلمنامه «ورود» نوشته اریک هایزرر، «حصارها» به نویسندگی اگوست ویلسن، «چهره‌های پنهان» به قلم الیسن شرودر و تیودور ملفی و همچنین «حیوانات شب‌زی» نوشته تام فورد از دیگر رقبای فیلم ابرقهرمانی مارول در این رشته هستند. این در حالی است که مدعیان مهمی همچون فیلمنامه «سکوت» مارتین اسکورسیزی و «هکسا ریج» ساخته مل گیبسن، در کمال ناباوری از فهرست نامزدهای فیلمنامه اقتباسی جا ماندند.
حذف غیرمنتظره فیلمنامه اسکورسیزی از رقابت

شصت و نهمین دوره اهدای جوایز این انجمن در تاریخ ۱۹ فوریه (دوم اسفند)، طی دو مراسم همزمان در نیویورک و بورلی هیلز برگزار می‌شود.

به گزارش «ورایتی»، فیلمنامه‌های «اگر از آسمان سنگ هم ببارد» (Hell or High Water) نوشته تیلور شریدن، «لا لا لند» به نویسندگی دیمین شزل، «لاوینگ» به قلم جف نیکولز، «منچستر کنار دریا» کاری از کنت لونرگان و «مهتاب» نوشته بری جنکینز در رشته بهترین فیلمنامه اوریجینال نامزد شده‌اند. از میان نامزدهای مستند نیز می‌توان به فیلمنامه‌های «مولف: داستان جی تی لوروی»، «دستور و کنترل» و «روزهای صفر» الکس گیبنی اشاره کرد.

بسیاری از تحلیلگران و دنبال‌کنندگان فصل جوایز، فیلمنامه اقتباسی «سکوت» نوشته جی کاکس و مارتین اسکورسیزی، «عشق و دوستی» به قلم ویت استیلمن و «هکسا ریج» به نویسندگی اندرو نایت و رابرت شنکن را به عنوان نامزدهای احتمالی رشته بهترین فیلمنامه اقتباسی پیش‌بینی کرده بودند. اما اعضای انجمن نویسندگان امریکا با حمایت از فیلم ابرقهرمانی «ددپول» به فیلمنامه اقتباسی ریز و ورنیک که بر اساس یکی از شخصیت‌های فرعی کتاب‌های مصور «مردان ایکس» نوشته شده، رای دادند.

انجمن نویسندگان امریکا در گذشته نیز حمایت خود را از فیلمنامه‌های ابرقهرمانی نشان داده بود. جیمز گان و نیکول پرلمن در سال ۲۰۱۵ برای فیلمنامه «محافظان کهکشان» موفق به دریافت نامزدی شدند.

همچنین فیلمنامه «جکی» نوشته نوآه اپنهایم و «کاپیتان فانتاستیک» به نویسندگی مت راس جزو کاندیداهای اصلی در رشته فیلمنامه اوریجینال به شمار می‌رفتند که از سوی رای‌دهندگان انجمن نویسندگان امریکا نادیده گرفته شدند.

فهرست نامزدهای امسال بر اساس رای ۱۲ هزار عضو قانونی این انجمن و انتخاب از میان ۵۵ فیلم شرکت‌کننده در بخش اقتباسی و ۶۰ فیلم در بخش اوریجینال اعلام شده است. برخلاف دیگر اصناف سینمایی امریکا، انجمن نویسندگان اقدام به حذف فیلمنامه‌هایی می‌کند که تحت قوانین خودش تولید نشده باشند.

دسامبر گذشته بود که اعلام شد فیلمنامه‌های «کتاب جنگل» و «شیر» واجد شرایط شرکت در بخش اقتباسی نیستند و فیلمنامه‌های «فلورنس فاستر جنکینز» و «زوتوپیا» از رقابت در بخش اوریجینال محروم خواهند بود.

عجیب‌تر آن‌که در دسته‌بندی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی امریکا، دو فیلم «لاوینگ» و «مهتاب» در رشته اقتباسی به فهرست کوتاه شده کاندیداهای فیلمنامه راه یافته‌اند و این در حالی است که انجمن نویسندگان هر دو فیلم را در بخش اوریجینال نامزد اعلام کرده است.

سال گذشته، فیلم «رکود بزرگ» (The Big Short) جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را برای آدام مک‌کی و چارلز رندلف به ارمغان آورد و جاش سینگر و تام مک‌کارتی جایزه بهترین فیلمنامه اوریجینال را برای «اسپاتلایت» از آن خود کردند. هر دو فیلم در رقابت اسکار ۲۰۱۶ نیز، جوایز آکادمی را با خود به خانه بردند.

در ۲۲ سال گذشته، برندگان ۱۶ دوره در رشته فیلمنامه اقتباسی در نهایت، موفق به کسب جایزه اسکار شده‌اند و برندگان ۱۴ دوره در رشته اوریجینال نیز جایزه اسکار همان رشته را با خود به خانه برده‌اند.

فهرست کامل نامزدهای جوایز انجمن نویسندگان امریکا در سال ۲۰۱۷ به شرح زیر است:

نامزدهای فیلمنامه اوریجینال

«اگر از آسمان سنگ هم ببارد» / تیلور شریدن / سی بی اس فیلمز

«لا لا لند» / دیمین شزل / لاینزگیت

«لاوینگ» / جف نیکولز / فوکس فیچرز

«منچستر کنار دریا» / کنت لونرگان / آمازون استودیوز، رودساید اترکشنز

«مهتاب» / بری جنکینز، بر اساس قصه‌ای از تارل مک‌کارنی / ای ۲۴

نامزدهای فیلمنامه اقتباسی

«ورود» / اریک هایزرر، بر اساس داستان «داستان زندگی تو» به قلم تد چیانگ / پارامونت پیکچرز

«ددپول» / رت ریز و پل ورنیک، بر اساس کتاب‌های مصور «مردان ایکس» / فاکس قرن بیستم

«حصارها» / اگوست ویلسن، بر اساس نمایشنامه خودش / پارامونت پیکچرز

«چهره‌های پنهان» / الیسن شرودر و تیودور ملفی، بر اساس کتابی به قلم مارگو لی شترلی / فاکس قرن بیستم

«حیوانات شب‌زی» / تام فورد، بر اساس رمان «تونی و سوزان» به قلم استین رایت / فوکس فیچرز

نامزدهای فیلمنامه مستند

«مولف: داستان جی تی لوروی» / آمازون استودیوز

«دستور و کنترل» / امریکن اکسپرینس فیلمز

«روزهای صفر» / الکس گیبنی / مگنولیا پیکچرز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج