۴۵۵۷۶۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

نهادهای امنیتی آمریکا:

روس‌ها، عامل اخلال در روند انتخابات آمریکا هستند

مدیران آژانس ها و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا روز پنجشنبه در نشست مجلس سنا برای بررسی اتهامات وارده به روسیه در پرونده افشای ایمیل های حزب دمکرات، مقام های ارشد روسی را به اخلال در روند انتخابات آمریکا متهم کردند.

خبرگزاری ایرنا: به نقل از خبرگزاری فرانسه، در بیانیه مشترکی که در این ارتباط قرائت شد، آمده است: ارزیابی ما این است که تنها بالاترین مقام های روسیه می توانند پشت پرده هک و انتشار اسناد حزب دمکرات در جریان رقابت های انتخابات آمریکا باشند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: روسیه یک بازیگر فعال در عرصه سایبری و خطری جدی علیه دولت، ارتش و زیرساخت های دیپلماتیک، تجاری و حیاتی آمریکاست.

«جیمز کلپر» اداره کننده اطلاعات ملی، «مایک راجرز» رئیس آژانس امنیت ملی و «مارسل لتر» معاون وزیر دفاع آمریکا در امور اطلاعاتی افرادی بودند که روز پنجشنبه در این جلسه حاضر شدند و به ارائه گزارش خود پرداختند.

سناتور جان مک کین رئیس کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا در ابتدای این نشست که در حضور اعضای این کمیته برگزار شد، تصریح کرد که همه باید نسبت به دخالت های روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هوشیار باشند.

وی با اشاره به «جولین آسانژ» مؤسس و رئیس پایگاه اینترنتی ویکی لیکس که ایمیل های محرمانه حزب دمکرات را افشا کرد، گفت: او مسؤول انتشار اسامی افرادی است که با آژانس های امنیتی ما کار می کنند و این مسأله، ما را در معرض خطر جدی قرار می دهد.

کلپر در بخشی از صحبت های خود وعده داد که بزودی گزارشی در خصوص اتهامات وارده به روسیه منتشر خواهد شد که انگیزه های احتمالی مسکو از دخالت در روند انتخابات آمریکا را تشریح می کند. مقام های روسیه به گفته وی «انگیزه های متعددی» برای دخالت در روند انتخابات آمریکا داشتند.

به گفته وی، در هیچ یک از اقدامات سایبری صورت گرفته، نتایج انتخابات آمریکا دستخوش تغییر نشده است.

کلپر افزود که نمی توان تعیین کرد که افشای ایمیل های حزب دمکرات، تا چه اندازه در روند انتخابات آمریکا و افکار عمومی تأثیر گذار بوده است.

گفتنی است؛ سناتور جک رید در این جلسه پیشنهاد کرد که برای تحقیق و تفحص در ارتباط با این گونه اقدامات، یک کمیته ویژه در سنای آمریکا تشکیل شود.

ویکی لیکس در ماه ژوئیه و درست پیش از برگزاری همایش ملی حزب دمکرات برای معرفی نامزد ریاست جمهوری، هزاران ایمیل مقام های ارشد دمکرات را منتشر کرد که رسوایی بزرگی برای آنها به دنبال داشت.

مهم ترین گروه ایمیل های منتشر شده نشان می داد که مقام های کمیته ملی حزب دمکرات گرچه وظیفه داشتند تا در جریان رقابت های مقدماتی و درون حزبی، بی طرفانه رفتار کنند اما از همان ابتدا به صورت پنهانی علیه سناتور «برنی سندرز» نامزد رقیب «هیلاری کلینتون» دسیسه چینی می کردند و سعی در تخریب او داشتند.

دامنه رسوایی دمکرات ها به قدری گسترده بود که سایه سنگینی بر همایش ملی حزب انداخت و به استعفای رئیس کمیته ملی و شماری از دیگر مقام های حزبی انجامید.حواشی ایمیل های منتشر شده حتی رقابت های ریاست جمهوری را هم تحت تأثیر قرار داد و کلینتون به رغم حمایت برنی سندرز، نتوانست نظر رأی دهندگان خاکستری را به خود جلب کند.
دولت کنونی آمریکا مستقیماً روسیه را عامل هک سرورهای حزب دمکرات و انتشار ایمیل های مقام های کمیته ملی این حزب می داند.

باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور هفته گذشته در واکنش به این موضوع، ۳۵ دیپلمات روس را اخراج و دستور توقف فعالیت دو مجتمع دیپلماتیک روسیه در خاک آمریکا را صادر کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج