سیم کارت یک میلیون مشترک موبایل یکطرفه شد
معاون سازمان تنظیم مقررات از یکطرفه شدن بیش از یک میلیون سیمکارت خبر داد.
خبرگزاری ایسنا: معاون سازمان تنظیم مقررات از یکطرفه شدن بیش از یک میلیون سیمکارت خبر داد.
معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات با تاکید بر اینکه در اجرای طرح احراز هویت به دنبال ایجاد مشکلبرای مردم نیستیم، گفت: برای جلوگیری از قطع ارتباطات مشترکان این احتمال وجود دارد که مهلت در نظر گرفته شده برای اعلام اطلاعات مشترکان تمدید شود.
حسین فلاح جوشقانی درباره طرح احراز هویت سیم کارتهای مجهولالهویه و ضربالاجعلی که برای اجرای این طرح تا نهم دی ماه در نظر گرفته شده، اظهار کرد: از حدود دو سال قبل بحث ساماندهی سیم کارتهای بدون هویت آغاز شده و برای این کار یک سامانه نیز ایجاد شد.
وی در عین حال عنوان کرد: در واقع این یک اصل مشخص است که باید تمام مشترکان دارای هویت مشخص بوده و سیم کارتی فاقد هویت نباشد.
فلاح با بیان اینکه از حدود شش میلیون سیم کارت فاقد هویت در ابتدای آذر ماه، تاکنون حدود ۱.۳ تا ۱.۴ میلیون سیم کارت یک طرفه شده، اظهار کرد: در همین راستا از اپراتورها خواستهایم برای جلوگیری از آزار مردم شیوهای را طراحی کنند که کمترین مشکل برای مشترکان ایجاد شود.
حسین فلاح جوشقانی درباره طرح احراز هویت سیم کارتهای مجهولالهویه و ضربالاجعلی که برای اجرای این طرح تا نهم دی ماه در نظر گرفته شده، اظهار کرد: از حدود دو سال قبل بحث ساماندهی سیم کارتهای بدون هویت آغاز شده و برای این کار یک سامانه نیز ایجاد شد.
وی در عین حال عنوان کرد: در واقع این یک اصل مشخص است که باید تمام مشترکان دارای هویت مشخص بوده و سیم کارتی فاقد هویت نباشد.
فلاح با بیان اینکه از حدود شش میلیون سیم کارت فاقد هویت در ابتدای آذر ماه، تاکنون حدود ۱.۳ تا ۱.۴ میلیون سیم کارت یک طرفه شده، اظهار کرد: در همین راستا از اپراتورها خواستهایم برای جلوگیری از آزار مردم شیوهای را طراحی کنند که کمترین مشکل برای مشترکان ایجاد شود.
فلاح جوشقانی افزود: اوایل آذر ماه نیز شورای عالی فضای مجازی این مساله را مورد توجه قرار داده و در قالب مصوبهای مهلت یک ماهه برای احراز هویت مشترکان سیم کارتهای تلفن همراه تعیین کرد. این مهلت نهم دی ماه به پایان میرسد و در این مدت به شیوههای مختلف به مشترکان فاقد اطلاعات هویتی کامل اعلام شده که باید اطلاعات خود را تکمیل کنند چرا که در غیر این صورت سیم کارت آنها در مرحله اول به حالت یک طرفه درآمده و در مرحله دوم به طور کامل قطع خواهد شد.
معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات همچنین عنوان کرد: بر همین اساس طی یک ماه گذشته اپراتور اول ارتباطی کشور یا همراه اول حدود ۲۰ میلیون پیامک را در چهار نوبت به مشترکاتی که اطلاعات هویتی آنها کامل نبود ارسال کرده و اپراتور دوم یا ایرانسل نیز حدود ۱۰ میلیون پیامک به مشترکان فاقد اطلاعات کامل ارسال کرده است.
معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات همچنین عنوان کرد: بر همین اساس طی یک ماه گذشته اپراتور اول ارتباطی کشور یا همراه اول حدود ۲۰ میلیون پیامک را در چهار نوبت به مشترکاتی که اطلاعات هویتی آنها کامل نبود ارسال کرده و اپراتور دوم یا ایرانسل نیز حدود ۱۰ میلیون پیامک به مشترکان فاقد اطلاعات کامل ارسال کرده است.
معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است مهلت نهم دی ماه برای اعلام اطلاعات کاربران تمدید شود؟ توضیح داد: ما به هیچ عنوان مایل به قطع ارتباط مردم و ایجاد مشکلبرای آنها نیستیم به همین دلیل به جای آنکه یک باره سیم کارتهای دارای اطلاعات ناقص را به طور کامل قطع کنیم این فرآیند را به تدریج انجام داده و در مرحله اول سیم کارت این افراد را به حالت یک طرفه در آوردیم. حتی هنوز هم تعداد بسیاری از این سیم کارتها قطع نشده و به حالت یک طرفه هم در نیامده و در مجموع هر اپراتور به طور تقریبی روزانه حدود ۱۰۰ هزار مشترک را به حالت یک طرفه در میآورد.
وی با تاکید بر اینکه آیا پس از تکمیل اطلاعات امکان تبدیل وضعیت سیم کارتها به حالت عادی وجود دارد، گفت: اکنون بالغ بر ۹۵ مشترکان تلفن همراه دارای هویتهای مشخص بوده و تنها پنج درصد باقی ماندهاند. همانطور که اشاره شد نیز ما نمیخواهیم به هیچ عنوان ارتباطات مردم دچار مشکل شود اما به هر حال با توجه به اهمیت این موضوع لازم است افرادی که تاکنون نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام نکردهاند هر چه سریعتر این کار را انجام دهند.
وی با تاکید بر اینکه آیا پس از تکمیل اطلاعات امکان تبدیل وضعیت سیم کارتها به حالت عادی وجود دارد، گفت: اکنون بالغ بر ۹۵ مشترکان تلفن همراه دارای هویتهای مشخص بوده و تنها پنج درصد باقی ماندهاند. همانطور که اشاره شد نیز ما نمیخواهیم به هیچ عنوان ارتباطات مردم دچار مشکل شود اما به هر حال با توجه به اهمیت این موضوع لازم است افرادی که تاکنون نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام نکردهاند هر چه سریعتر این کار را انجام دهند.
وی در پایان صحبتهای خود در پاسخ به این سوال که آیا پس از قطع سیم کارت راهی برای دریافت مجدد شماره مشترکان وجود خواهد داشت؟ گفت: هر زمان مشترکان اطلاعات خود را تکمیل کنند اپراتور موظف است ارتباط آنها را باز گرداند مگر اینکه این پروسه بسیار طولانی شده و منجر به تخلیه خط شود.
پ
نظر کاربران
عجب...من امروز رفتم برای تکمیل اطلاعاتم قبل از باز شدن مرکز 124 نفر قبل ازمن اومده بودن و نوبت گرفته بودن..نوبتی بود آقا.... نفر اولشون هم ساعت 4و نیم صبح اومده بود خخخخخ
من که امروز رفتم ،چون خطم وراثتی بود همه رو بردم امور مشترکین ، به سلامتی گفتن کلا سیستم قطعه معلوم هم نیست کی وصل بشه.
کلا بازی با وقت و اعصاب مردم