۴۵۰۱۲۷
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

رهبر حزب سعادت ترکیه:

مرز ایران و ترکیه مظهر صلح و دوستی است

رئیس حزب سعادت ترکیه در راس هیاتی از مقامات حزب سعادت با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران با محمدابراهیم طاهریان‌فرد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس حزب سعادت ترکیه در راس هیاتی از مقامات حزب سعادت با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران با محمدابراهیم طاهریان‌فرد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

تمل کاراملا اوغلو در این دیدار گفت: روابط دیرینه ایران و ترکیه بسیار ارزشمند و ضامن صلح، برقراری ثبات و تامین امنیت منطقه و جهان است. دوستی بین ایران و ترکیه محدود به دوره اخیر نیست و قدمتی ٥٠٠ ساله دارد.

وی ادامه داد: منطقه‌ای که در آن قرار داریم در یک قرن اخیر صحنه درگیری‌های شدید بوده اما ایران و ترکیه همواره در کنار هم در صلح و آرامش زیسته‌اند و مرزهای دو کشور مظهر صلح و دوستی بوده است. از این منظر می‌توان گفت ایران و ترکیه در طول تاریخ نیز نقش مشترک و وظیفه مهمی برای تامین صلح، ثبات و تامین امنیت و صلح در منطقه و جهان به عهده داشته‌اند.

کاراملا اوغلو با اشاره به این که عده‌ای در تلاشند تا روابط و دوستی میان دو کشور را برهم بزنند، افزود: ما دقیقا این تلاش‌ها را زیر نظر داریم. دولت آنکارا حساسیت لازم را در این راستا به خرج می‌دهد و حزب متبوع ما نیز از این وجود چنین حساسیتی رضایت دارد. ما معتقدیم که نباید روی برخی اختلاف نظرها تمرکز کرد بلکه باید نقاط اشتراک را توسعه دهیم؛ خصوصا این که مناسبات دو کشور دارای پایه و اساس خوبی است.

رئیس حزب سعادت ترکیه گفت: باید در همه زمینه‌ها با نزدیک‌سازی نقطه‌نظرها مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را ارتقاء داده و در زمینه مسائل منطقه‌ای در مسیر استقرار صلح و ثبات کام برداریم.

محمدابراهیم طاهریان‌فرد نیز در این دیدار خاطرنشان کرد: دو کشور و ملت ایران و ترکیه در شرایط دشوار همواره در کنار یکدیگر بوده و خواهند بود. در طول تاریخ روابط دو کشور و ملت بارها در بوته آزمایش قرار گرفته و همواره طرفین با پشت سر نهادن فراز و فرودهای مختلف از همه آزمون‌های سخت سربلند بیرون آمده‌اند.

سفیر ایران تصریح کرد: البته این بسیار طبیعی است که در مواردی قرائت‌های متفاتی نسبت به یک پدیده وجود داشته باشد ولی بهترین راه برای رسیدن به قرائتی مشترک از طریق گفت‌وگوهای سازنده، تفاهم و توسعه اعتماد بین ما ایجاد خواهد شد و خوشبختانه میان ایران و ترکیه هم همواره در زمینه مسائل مورد علاقه رایزنی‌های خوبی جریان داشته است. البته در این میان احزاب و رسانه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در شکل‌دهی روابط سازنده، توسعه اعتماد و برقراری تفاهم نقش مهمی دارند.

وی با انتقاد از فضاسازی‌های منفی و یک‌سویه برخی رسانه‌ها تاکید کرد: اصحاب رسانه باید بسیار مراقب باشند که در زمین دشمنان روابط ایران و ترکیه بازی نکنند؛ چرا که تمام تلاش بدخواهان این است که با ایجاد فضای منفی احساسی همراه با جریان ساختگی و کاذب خبری، مردمانمان را از هم دور کرده تا اهدافشان را محقق کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بالاخره نگفتین ترکیه با شما خوبه یا بده ؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج