adexo3
۴۴۸۳۸۶
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

متهمان پرونده سفارت عربستان معترض شدند

پنج تن از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان که به ۶ ماه حبس محکوم شده بودند، به حکم شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کارکنان دولت اعتراض کردند.

خبرگزاری تسنیم: پنج تن از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان که به ۶ ماه حبس محکوم شده بودند، به حکم شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کارکنان دولت اعتراض کردند.

مصطفی شعبانی وکیل چند تن از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان با اعلام این خبر اظهار کرد: از مجموع ۲۰ متهم این پرونده، آن دسته از افرادی که تبرئه شدند یا حکم به حبس تعلیقی گرفتند، اعتراض نکردند و پنج نفر که به ۶ ماه حبس محکوم شده بودند، به رأی دادگاه اعتراض کردند.

این وکیل دادگستری گفت: پرونده هنوز به دادگاه تجدیدنظر ارسال نشده زیرا حکم یکی از متهمان به صورت غیابی صادر شده بود که آن فرد تقاضای واخواهی کرد و باید تعیین تکیلف شود.

به گفته شعبانی، جلسه رسیدگی به واخواهی این متهم، ۲۹ آذر برگزار شد و طی روزهای آینده دادگاه تصمیم خود را اعلام می‌کند.

دادگاه رسیدگی به اتهامات ۲۰ نفر از متهمان پرونده حمله به سفارت عربستان، ۲۸ و ۲۹ تیر امسال در شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کارکنان دولت برگزار شد. بخش دیگر این پرونده در دادگاه ویژه روحانیت مفتوح است که گفته می‌شود احکام متهمان در آن بخش از پرونده نیز صادر شده است.

پرونده تعرض به سفارت عربستان با اعلام جرم دادستانی تهران به اتهام تخریب عمدی سفارت و اخلال در نظم عمومی تشکیل شده بود که دادگاه در ارتباط با اتهام اخلال در نظم عمومی برای متهمان حکم صادر کرد اما به خاطر نبود شاکی خصوصی، به اتهام تخریب عمدی سفارت رسیدگی نکرد و آن را به دادسرا بازگرداند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایا کسانی که حاحهای ما را به فجحترین شکل ممکن کشتن محاکمه شدن که ما چند نفر جوان احساسی داریم محاکمی میکنیم

    • ایرانی

      کاری که اینها کردند قابل چشم پوشی نیست!
      چون باعث شدند ما از جایگاه شاکی به جایگاه متهم تغییر مکان دادیم

    • خاسر

      اینها بایستی بجای6 ماه 6سال به زندان محکوم میشدندالبته ماهم خواستاررسیدگی پرونده شهدای مناهستیم ومسئولین مابایدپیگری کننداما یه عده ادم بی خردبه سفارتخانه یه کشوری که تحت حمایت کشورماوبراساس قوانین بین الملل قرارداردحمله میکنند فقط ارزش واعتبارکشور ماراپائین می اورندواعلام کنند که ایران امنیت ندارداینها ادمهای نادان بی خردوافراطی بودند دست مقامات قضائی هم دردنکندکه باانها برخورد کرده ،ایکاش این برخوردشدیدتربودتادیگرکسی جرائت نکندبه دیگرسفارتخانه هاحمله کنندوکشور امن مارازیرسوال نبرند.

    • امیر

      این چه طرز فکر اشتباهی است...درسته عربستان در کشتن حاجیهای کشورمان مقصره اما مسله دیپلمات هر کشور اشتباه تاکتیکی هست که تمام دنیا محکوم ودنبال میشه....مثل سفیر روسیه که درترکیه کشته شد....کسی که به این طریق کشته یا ساختمان مورد تعرض قرار بگیره در کنواسیون سازمان ملل محکومه.....آدم اگر هم میخواد دشمنی کنه نباید با حماقت توام باشه.....آتش زدن سفارت اشتباه محض چند افراطی بود ...که بضرره مردم تمام شد.....

    • محمد

      کار قوه قضاییه خیلی خوب بود امیدوارم که دیگه هرگز چنین اتفاقاتی پیش نیاد.

    • محمد

      یک عده اوباش وارازل سفارت گیر هستند که باید شناسایی بازداشت شوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج