تورینو ۳۸۰ کانسپت، تلفیقی از گذشته و آینده
در تلاشی ستودنی برای ترکیب خشونت آمریکایی و استایلی اروپایی، IKA و رنو از سال ۱۹۶۶ تا ۱۹۸۲ تورینو کوپهی میدسایز را تولید کردند. این خودرو به عنوان یک وسیلهی نقلیهی لوکس بازاریابی شد هرچند شاید برخی افراد شایستگی این خودرو را زیر سؤال ببرند.
وب سایت پدال: در تلاشی ستودنی برای ترکیب خشونت آمریکایی و استایلی اروپایی، IKA و رنو از سال ۱۹۶۶ تا ۱۹۸۲ تورینو کوپهی میدسایز را تولید کردند. این خودرو به عنوان یک وسیلهی نقلیهی لوکس بازاریابی شد هرچند شاید برخی افراد شایستگی این خودرو را زیر سؤال ببرند. تورینو کوپه از پیشرانهی ۱۷۶ اسب بخاری و گیربکس ۴ سرعته دستی استفاده میکرد.
تقریباً 45 سال از تولد و ورود تورینو به بازار میگذرد اما هماکنون تیم طراحان این نام را احیا کردهاند. تورینو 380 کانسپت نام رندرهایی است که هنرمندان آرژانتینی Facundo Davila، Marcelo Romero و Lucas Basile خلق کردهاند.
هدف از خلق کانسپت جدید تولید خودرویی بوده که شبیه هیچ مدل دیگری نباشد. تورینو ۳۸۰ کانسپت نیمرخ طویل و مشابه بدنهی مدل قدیمی را به همراه داشته اما جلوهای مدرن دارد. نمای جلوی خودرو نیز تقریباً همان بوده و شاهد چراغهای چهارتایی و جلوپنجرهای افقی هستیم. بخش عقبی نیز همان احساس مینیمالیستی قدیمی را داشته اما قدم به دنیای مدرن گذاشته است. کلیت پکیج منحصربهفرد بوده و یک مدل رتروی دوستداشتنی به شمار میرود.
Davila گفته است: «ما تلاش کردیم تا تناسبات خودروی قدیمی را حفظ کنیم و کاپوت خودرو تقریباً همان سایز مدل قدیمی را دارد. همچنین دیگر عناصر نشانهدار را نیز حفظ کردهایم اما در کل ظاهری مدرن و معاصر به این خودرو بخشیدهایم.»
هرچند طراحان تورینو 380 کانسپت دقیقاً اعلام نکردهاند نیروبخش این کانسپت چیست اما شاید بتوان اینگونه حدس زد نسخهی تولیدی حریفانی چون بامو سری 4 و لکسوس RC و… داشته باشد. نسخهی پرفورمنس که در تصاویر میبینید با خروجی 4 تایی اگزوز بیشک رقیب مناسبی برای بامو M4 به شمار میرود.
اما برای تیم طراحان، هدف تنها ایجاد هیجان و انجام کاری بوده که واقعاً دوست داشتهاند.
ارسال نظر