۴۴۶۳۰۸
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

رشد اقتصادی داریم، ولی مردم احساس نمی‌کنند

به گفته معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ما رشد اقتصادی داریم، ولی مردم احساس نمی‌کنند؛ چرا که در این رشد مشارکت نداشتند و وضعیت معیشت آنها بهبود نیافته است.

خبرگزاری ایسنا: به گفته معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ما رشد اقتصادی داریم، ولی مردم احساس نمی‌کنند؛ چرا که در این رشد مشارکت نداشتند و وضعیت معیشت آنها بهبود نیافته است.
عیسی منصوری در نشست تشریح طرح ملی توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار(تکاپو) در سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی، ادامه داد: ۱۰ سال گذشته ۸۰ درصد پول نفت سهم هزینه‌های جاری بود و تنها ۲۰ درصد صرف سرمایه‌گذاری شد و بیشتر این رقم نیز از جنس سرمایه‌گذاری های موثر نبوده است.

وی از ثبت ۸۵۰ هزار نفر بیمه شده جدید توسط سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۳۹۴ خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد بیمه شده جدید، ۷۱۱ هزار و ۲۳۵ اجباری، ۵۵ هزار و ۶۵۶ نفر مشاغل آزاد، ۱۴ هزار و ۷۱۱ نفر اختیاری، ۲۴ هزار و ۸۹۶ نفر بافندگان، ۳۷ هزار و ۲۳۱ نفر کارگران ساختمانی و پنج هزار و ۹۱۸ نفر سایر مشاغل بوده‌اند.

منصوری افزود: آنچه تحت عنوان (تکاپو) مطرح می‌شود، بخشی از فرآیند سیاست‌گذاری برای اشتغال است که سه لایه دارد؛ لایه اول سیاست‌های کلان معطوف به اشتغال و سیاست‌های مالی و پولی است؛ لایه دوم ابزارهای میانی است که معمولا در دنیا استفاده می‌شود به عنوان مثال در داخل کشور تطابق آموزش های عالی، آزاد و فنی با نیاز بازار کار جهار درصد است.

منصوری اضافه کرد: لایه سوم معطوف به لایه خرد است که در این لایه همه برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته باید اجرا شود و در مناطق درون استان‌ها فهم اقتصاد هر منطقه که مختص خود منطقه است بسیار مهم و حیاتی به شمار می رود؛ در هر صورت نیازهای معطوف به اشتغال باید مرتفع شود که بخش عمده ای از اینها یا بروز نیستند یا اجرا نمی‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه لازم است مشخص شود که دینامیک کسب و کار و اشتغال استان چگونه است و رسته‌های پراشتغال منطقه کدام است، افزود: بخش عمده ای از طرح تکاپو معطوف به لایه خرد و منطقه ای است.

این مسئول متذکر شد: بسیاری از دستگاه‌های ما کار خود را بلد نیستند و بیشتر به ارائه وام می پردازند در حالی که ارائه تسهیلات به عهده بانک ها قرار دارد و چون ما سیاست گذاری، نظارت و مدیریت را نمی دانیم خودمان وام می دهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آره مثل آمارمسخره پايين آمدن تورم مردم ديگه واقعا دارن شك ميكنند كه مسئولين سختكوش؟؟؟؟؟أصلا درايران زندگى ميكنند يانه

    • بدون نام

      بعله مردم آمار رشد اقتصادی وتورم رو حس نمیکنند چون قرار نیست مردم حسش کنند اینا واسه از ما بهتروناست واونا باید حسش کنند وجیبشون پر بشه که الحمدا... داره پر میشه مردم مهم نیستن

    • بدون نام

      مردم هم هزارتا بدبختی وبی پولی ومریض داری دارن ولی مسئولین احساس نمیکنن,این به اون در

    • بدون نام

      از وقتی دلار از ۴۰۰۰تومان بالاتر رفته دیگه ادم از خوشحالی پایین اومدن تورم و به دنبال اون پایین اومدن قدرت خرید ش کلا بی حس و بی خیال میشه . ایول به این دولت تدبیر و امید

    • بدون نام

      آقای منصوری خان!میشه بفرمایین این رشد اقتصادی که مردم نتونن احساسش کنن به چه دردی میخوره؟؟!!! اینقدر ملت رو سیاه نکنین و مردمو هالو فرض نکنین لطفا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      وقتی درآمد این رشد اقتصادء یاتوی جیب عده ای خاص میرود یا برای اباد سازی حلب و وجاهای دیگر خرج میشود معلوم است كه مردم احسلس نمی كنتد

    • بدون نام

      نه جانم تهمت نزنید هم احساس میکنبم هم مشاهده

    • بدون نام

      خدایی دیگه کم کم حرفاتون داره تو مایه های چرت و پرت میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج