ترافیک در تهران غیر عادی شده است
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: طی ۳ هفته اخیر، ترافیک در شهر تهران غیر عادی شده و از الگوی ترافیکی قبل پیروی نمی کند.
اقبال شاکری گفت: اصلاحات هندسی معابر سبب روان سازی ترافیک شهر تهران خواهد شد و شهرداران مناطق باید این اصلاحات هندسی را در دستور کار قرار دهند.
وی افزود: دو اقدام می تواند سبب بهبود وضعیت ترافیک شهر تهران شود. ایجاد و ساخت معبر جدید نخستین راهکار و برداشتن برخی از موانع در شهر، راهکار دیگری برای روان سازی معابر شهر تهران است.
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم تخریب برخی پلاک های موجود در شهر تهران اظهارکرد: معابری در شهر تهران وجود دارد که با تخریب یک و یا دو پلاک موجود در آنها، قفل ترافیکی معبر به طور کلی برطرف می شود.
شاکری ادامه داد: اصلاحات ترافیکی از جمله اولویت های اصلی مدیریت شهری در سال ۹۵ به شمار می آید و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز این موضوع را با جدیت پیگیری می کند.
وی ترافیک ۳ هفته اخیر در شهر تهران را غیر عادی توصیف کرد و گفت: ترافیکی که طی ۳ هفته اخیر در شهر تهران شاهد بوده ایم را باید غیر عادی دانست. نیاز است با بررسی دقیق، دلایل این ترافیک در پایتخت رصد شده و برای کاهش آن برنامه ریزی شود.
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران افزود: حجم ترافیک کنونی شهر تهران از الگوی قبلی ترافیک پیروی نمی کند و اکنون نمی توان دلیل اصلی ترافیک را قاطعانه اعلام کرد.
شاکری انسان محور شدن برنامه های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران را یک الزام دانست و اظهارکرد: خوشبختانه با تغییر و تحولات ایجاد شده در راس معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شاهد انسان محور شدن برنامه های شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل هستیم و باید به این نتیجه برسیم که علت تردد زیاد خودروهای تک سرنشین در تهران به سبب کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی است و یا اینکه علت اصلی را باید در رفتارهای فرهنگی شهروندان جستجو کرد.
وی با اشاره به کاهش قابل توجه میزان ترافیک در شهر تهران با اصلاح برخی از رفتارهای ترافیکی شهروندان خاطرنشان کرد: اصلاح رفتارهای ترافیکی شهروندان تهرانی سبب کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی ترافیک در پایتخت خواهد شد و در همین رابطه پیشنهادی را ارائه کرده ایم که در راستای آن، آموزش های ترافیکی به شهروندان تنها به روزهای برفی و بارانی خلاصه نشود.
نظر کاربران
از عوامل اصلی ترافیک تهران:
خارج نشدن خودروهای فرسوده از سیستم حمل و نقل شهری.
به دلیل رکود سنگین اقتصادی ، اخراج کارکنان از کارخانه ها و بیکاری و نداشتن تامین معیشتی تهرانیها و شهرهای اطراف تهران که منجر به کارکردن و مسافرکشی و پول درآوردن با موتور و ماشین شده و حتی آمدن از شهرهای اطراف برای مسافرکشی را شاهد هستیم. شماره پلاک خودروها گویای این مطلب است.
نداشتن مکانهای تفریحی برای جوانان که وقت خود را در آنجا سپری کنند و در خیابانها برای دور دور نیایند.
زمانی که پلاک خودروهای تهران تعویض شد تا شماره تهران 33 بود که الان شده 10 یعنی 3 برابر .وموتورها و شماره های شهرستان هم را اضافه کنید.مگر چقدر خیابان آقایان ساخته اند.تولید ماشینهای بی کیفیت و آلاینده و به تولید این آت اشغالها شده افتخار.آقایان مسئولین چشمهاتون را باز کنید چه بلائی سر مردم آورده اید.
رییس کمیته در خواب و خیال قرار دارد
این ترافیک قابل حل نیست و هر روز بدتر هم خواهد شد
بحرانی شدید در راه است
دروازه تهران و رو هر غربتی باز کردید بدون نظارت طرف از ننش قهر میکنه میاد تهران. کارخونه های ماشین سازی با رانت دولتی دارن جنسهای بنجلشون رو میدن تو بازار و هزار تا معضل دیگه که ناشی از نداشتن مدیریت شماهاست. بازم دنیال مشکل میگردید؟
پاسخ ها
هر غربت؟
غربت یعنی چی؟ مردم همه ی ایران غربتن و تویی که از امکانات پایتخت داری استفاده می کنی غربت نیستی؟مرز نشینان ما توی سیستان غربتند که با خشک سالی و نداری دست و پنجه نرم می کنن؟
تهران به عنوان یک شهر محترم هست یادت باشه که وجه پایتخت بودن و سیاسی بودن تهرانت رو تهران کرده.
ادبیاتت رو متناسب با مخاطبت تعیین کن و به مردم شریف سرزمینم که این روزها با سیلی صورتشون رو .
سرخ نگه میدارند مودبانه سخن بگو
اخرین حرفم تهران پایتخت کشورمون به تو هیچ رربطی نداره.
از عوامل اصلی ترافیک تهران:
خارج نشدن خودروهای فرسوده از سیستم حمل و نقل شهری.
به دلیل رکود سنگین اقتصادی ، اخراج کارکنان از کارخانه ها و بیکاری و نداشتن تامین معیشتی تهرانیها و شهرهای اطراف تهران که منجر به کارکردن و مسافرکشی و پول درآوردن با موتور و ماشین شده و حتی آمدن از شهرهای اطراف برای مسافرکشی را شاهد هستیم. شماره پلاک خودروها گویای این مطلب است.
نداشتن مکانهای تفریحی برای جوانان که وقت خود را در آنجا سپری کنند و در خیابانها برای دور دور نیایند.