۴۴۰۵۰۸
۱۵ نظر
۵۰۱۲
۱۵ نظر
۵۰۱۲
پ

چرا به روحانی توهین می‌کنند؟

حجت الاسلام محسن غرویان در خبرآنلاین نوشت: این روزها مشاهده می‌کنیم که حمله به رییس‌جمهور قانونی کشور و توهین نسبت به ایشان برای تخریب سیاسی فزونی یافته است.

حجت الاسلام محسن غرویان در خبرآنلاین نوشت: این روزها مشاهده می‌کنیم که حمله به رییس‌جمهور قانونی کشور و توهین نسبت به ایشان برای تخریب سیاسی فزونی یافته است.

اين نوع رفتارهاي به دور از اخلاق اسلامي البته ريشه‌ها و انگيزه‌هاي متعددي دارد. از جمله مي‌توان به نكاتي درباره چرايي به كار بردن ادبيات سخيف و توهين‌آميز عليه رييس‌جمهور اشاره كرد:

۱- قبل از انقلاب و اوايل انقلاب اسلامي در دوران حيات با بركت حضرت امام خميني تصورمان اين بود كه سياست و حكومت براي رسيدن به كمالات اخلاقي و محاسن و ارزش‌هاي معنوي است ولي هرچه به اين سال‌هاي اخير مي‌رسيم به ويژه از زمان روي كار آمدن دولت نهم و دهم، مي‌بينيم كه اين سير معكوس شده است. معكوس به اين معنا كه سياست و قدرت و حكومت به عنوان هدف انتخاب شده و اخلاق و ارزش‌هاي اخلاقي و انساني و معنوي فداي سياست شده است. اين پديده از نگاه جامعه‌شناسي ديني مساله بسيار مهمي است كه بايد صاحبنظران براي حل آن به فكر چاره باشند.

۲- شروع آنچه امروز از اين نوع بداخلاقي‌ها در بين سياسيون مي‌بينيم همان گفتمان دولت قبلي بود كه متاسفانه به شكل گفتمان افراطي و ضد اخلاقي درآمده و بي‌پروا عده‌اي به نام دين اين‌گونه بداخلاقي‌هاي سياسي، اجتماعي را انجام مي‌دهند.
3- طبق قانون اساسي منتخب مردم هم مقبوليت و هم مشروعيت سياسي، اجتماعي دارد. رييس‌جمهور شخصي است كه با اراده و انتخاب مردم به اين منصب رسيده و طبق قانون اساسي او دومين مقام اجرايي كشور بعد از رهبري است و لذا اين حركاتي كه مي‌بينيم و عده‌اي به اسم اسلام و انقلاب توهين و جسارت مي‌كنند در حقيقت توهين به مردم و انتخاب مردم است و اين برخلاف قانون اساسي است.

4- متاسفانه اين تفرقه و اختلافي كه بين بزرگان ما و سران قوا، مردم مشاهده مي‌كنند بالاترين و موثرترين زمينه را براي اختلافات ساير مردم و بداخلاقي‌ها و توهين‌هاي گروه‌ها و جناح‌هاي سياسي فراهم مي‌كند. متاسفانه آغاز اين امر هم در دولت قبلي بود. آنچه امروز مي‌بينيم ثمره افراط‌گري‌ها و انحصارطلبي‌هايي است كه از دولت قبل شروع شد و هنوز هم نتايج منفي و آثار زيان‌بار آن جامعه را گرفتار كرده است.

5- همه اين مشكلات را نهايتا انتخاب و اراده مردم مي‌تواند حل كند. مردم بايد آگاه باشند كه جريان‌هاي افراطي چه مي‌كنند، آنها را بشناسند و فريب حرف‌هاي پوپوليستي را نخورند و همان‌گونه كه در انتخابات رياست‌جمهوري 92 و همچنين انتخابات سال 94 اراده مردم خودش را نشان داد و در برابر اراده افراطي‌ها ايستاد، در انتخابات رياست‌جمهوري سال 96 هم اين مردم هستند كه مي‌توانند با راي و انتخاب خودشان گروه‌ها و افراد بداخلاق را طرد كنند و از صحنه سياست و مديريت كشور كنار بزنند و افراد عاقل و انديشمند و متخلق به اخلاق را بر اساس عقلانيت ديني انتخاب كنند.

6- البته همانطور كه پيش‌تر گفته شد اين نوع برخوردها نبايد جايي در ادبيات سياسي و اجتماعي ما داشته باشد اما نتيجه رفتاري كه امروز عده‌اي در پيش گرفته‌اند و مدام در حال توهين به رييس‌جمهور و تخريب دولت هستند، رشد آگاه مردم است. اين نوع رفتارها باعث مي‌شود مردم گروه‌هاي افراطي را بهتر و دقيق‌تر بشناسند. اين افراد كه امروز با تمام توان مشغول توهين به دولت هستند و دستاوردهاي دولت را تخريب مي‌كنند دشمن راي و خواست مردم هستند. مردم از قضا به آقاي دكتر روحاني در انتخابات 96 راي بيشتري خواهند داد به اين دليل كه به دنبال اخلاص، آرامش و محبت در جامعه هستند و اين را در مشي آقاي دكتر روحاني مي‌بينند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصلامن راضی نیستم نابودشدم

    • م ح

      اگر به ریس جمهور توهین کنند یعنی به ملت توهین می کنند این حسن عباسی محا کمه بخاطر توهین به اقای. روحانی

    • اسرا

      روحانی جز گرانی چیز ی به ارمغان نیاورد....

    • بدون نام

      انهای که نسبت به روحانی حتاکی میکنند ادمهای هستند بی خرد کج فهم اینها دلشان به مملکت نمی سود فقط به منافع خودشان فکر میکنند بس

    • بدون نام

      از روی نادانیست چون رئیس جمهور تمام تلاشش را کرد برای جلوگیری از جنگ حال عده ای دوستدار جنگ باشه آن حرفی دیگر است ......

    • بدون نام

      اره واقعا ریشه سیاسی داره اصلا و ابدا شما فکر نکنید ریشه دیگه ای وجود داره :))

    • بدون نام

      هر چه بکاری همان درو میکنید.شما بد گویی را خودتان نسبت به دولت قبل شروع کردید متأسفانه بصورت یک عادت در جامعه در امده.وکارش هم نمیشود کرد.

    • بدون نام

      آقای روحانی بسیار با اخلاق تر از این هست که بخواهد همانند مخالفانش رفتار کند

    • بینام

      بسه دگه هروز یکی بلند میشه ی تهمتی میندازه گردن دولت قبل آن زمان کجا بودین ؟چرا کسی اعتراضی نکرد ! آقای احمدی نژاد منتخب مردم بوداکثرمردم دوستش دارن هروقت کاندید شدنفر اول میشه حالا بشینید بگید احمدی نژاد بد بود هر چه بیشتر تحمت بزنید محبوبیتش بیشتر میشه دوست داریم دکتر

    • دانشجو

      ...قولی که داده بود عمل نکرد.

    • کهن

      درود بر روحانی رئیس جمهور مردمی . دعا خیر وعزت برای این مرد شریف

    • بدون نام

      چون هرکی خوب باشه دشمنش میشن

    • بدون نام

      متاسفانه آقای روحانی با حرفهایی که میزند خودش را سوژه میکند!

    • بدون نام

      .تمام حرفاش سوژه خنده س

    • مهران

      بنظر من کسانی به آقای روحانی توهین میکنند بوی از انسانیت نبرده اند من طرف دار کسی نیستم وبه ایشان همه رای ندادم ولی این سری به ایشان رای میدهم چون واقعا برای مردم زحمت میکشد ودلسوزان کار میکند ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج