کوجیما: با بازی جدیدم به فضا میروم
هیدئو کوجیما در جدیدترین صحبتهای خود، ساخت و توسعهی بازی Death Stranding روی موتور پایهی Decima را به رقابت فضایی دورهی جنگ سرد تشبیه کرده است.
اگر صحبتهای هیدئو کوجیما را دنبال کرده باشید، احتمالا میدانید که او نمیتواند مثل آدمیزاد صحبت کند. همین چند وقت پیش بود که از کوجیما پرسیده بودند بازی Death Stranding دربارهی چیست و او پاسخ داده بود: "چوبدستی و طناب." کوجیما در جدیدترین صحبتهای خود گفته است که همکاری دو استودیوی «کوجیما پروداکشنز» و «گوریلا گیمز» باعث پیشرفت هر دو استودیو خواهد شد.
کوجیما دقیقا گفته است: "رقابت در پیشرفتهای فضایی از زمان جنگ سرد فروکش کرده است؛ آن هم به دلیل هزینههای بالای توسعهی فضایی. سرمایهگذاری بیشتری روی زمین صورت گرفته است و زمین قدرتمندتر شده است، اما در نتیجهی این کار، برنامهی شاتل فضایی متوقف شده. در این میان، من که میخواستم به ماه بروم، یک چریکی را دیدم که برنامهای برای سفر به ماه داشت. تصمیم گرفتیم تا با تنظیم موتور، موشکی بسازیم. در نهایت نه تنها به ماه، بلکه به مشتری خواهیم رفت."
فکر نمیکنیم نیازی باشد تا به این موضوع اشاره کنیم که منظور کوجیما از «چریکی»، استودیوی گوریلا گیمز و موتور هم موتور پایهی بازی است.
وبسایت IGN اخیرا مصاحبهای با هیدئو کوجیما، مارک سرنی و هرمن هولست ترتیب داده بود. مارک سرنی طراح اصلی کنسول پلیاستیشن۴ و مدیر فنی بازی Death Stranding است. هرمن هولست هم مدیریت استودیوی بازیسازی گوریلا گیمز را بر عهده دارد.کوجیما در این مصاحبه گفته بود: "موتور پایهی آنها به ما کمک میکند تا بازی بهتری بسازیم و در نهایت هم آیندهای بهتر برای صنعت رقم بزنیم. موتورپایهی آنها ابزارها و سیستمهای لازم برای ساخت یک بازی محیط-باز را دارد. این موضوع برای ما بسیار مهم بود."
سرنی دربارهی همکاری کوجیما پروداکشنز و گوریلا گیمز گفته است: "همکاری آنها بسیار عمیق است. هر دو استودیو روی یک کد کار میکنند."
کوجیما در ابتدا تصور میکرد که شاید بازیشان شبیه به Horizon: Zero Dawn شود، اما پس از اینکه آنها تریلر جدید Death Stranding را روی موتور Decima ساختند، کوجیما میبیند که بازیها کاملا فرق دارند.
کوجیما گفته است که بازی Death Stranding شاید در سال ۲۰۱۸ عرضه شود. این بازی برای پلیاستیشن۴ ساخته میشود، اما به احتمال زیاد روی کامپیوتر هم عرضه خواهد شد.
ارسال نظر