رونمایی از مدل جدید فورد شلبی
همانند بسیاری از شلبیهای دیگر، قلب این خودرو یک موتور V۸ میللنگ تخت ۵.۲ لیتری فوقالعاده میباشد. درست مثل شلبی GT۳۵۰R-C و GT۴، این مدل جدید نیز اجازه ورود به خیابان را ندارد و فقط مختص پیستهای مسابقهای طراحی شده است.
همانند بسیاری از شلبیهای دیگر، قلب این خودرو یک موتور V۸ میللنگ تخت ۵.۲ لیتری فوقالعاده میباشد. درست مثل شلبی GT۳۵۰R-C و GT۴، این مدل جدید نیز اجازه ورود به خیابان را ندارد و فقط مختص پیستهای مسابقهای طراحی شده است. این خودرو بهمنظور شرکت در مسابقات باشگاهی NASA و SCCA طراحی و ساخته شده است.
بهجز یک کارتر و خنککننده روغن جدید، موتور کاملاً دستنخورده باقی مانده است. شلبی FP۳۵۰S به یک گیربکس دستی ۳۱۶۰ Tremec مجهز شده و از یک ضریب نهایی درایو ۳.۷۲ و یک دیفرانسیل تورسِن بهره میبرد. شاسی این خودرو با استفاده از جوشکاری قوی نقطهای ساخته شده و رولکیج شش نقطهای مورد تأیید FIA روی آن ارائه شده است. صندلی راننده از نوع مسابقهای اسپارکو با تأییدیهٔ FIA میباشد که به کمربند ایمنی Sabelt مجهز شده است. تغییراتی در سیستم فرمان برقی خودرو توسط فورد پرفورمنس اعمال شده است.
شلبی FP۳۵۰S روی کمکفنرهای Sachs و فنرهایی با قابلیت تنظیم سوار شده که درنتیجه آن کیفیت سواری بهبود قابلتوجهی یافته است. ترمزهای خودرو به مدل Radi-CAL تغییر پیدا کرده که با کالیپرهای شش پیستون و دیسکهای دوتکهای ۳۷۲ میلیمتری در جلو و کالیپرهای ۴ پیستون با دیسکهای دوتکهای ۳۴۰ میلیمتری در عقب و یک سیستم ABS فورد پرفورمنس، سطح دیگری از کیفیت و قدرت را ارائه میکند.
از دیگر موارد قابل توجه این خودرو میتوانیم به سیستم جمعآوری دادههای MOTEC، قلاب بکسل در جلو و عقب، اسپلیتر کربنی ماتریکس فورد پرفورمنس و یک باله عقب فیبر کربنی تنظیم شونده اشاره کنیم.
ارسال نظر