پلتفرم خودروی ملی رونمایی شد
مراسم رونمایی از خودروی ملی با حضور دکتر محمدحسن شجاعی فرد، رئیس دانشکده و پژوهشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت و جمعی از اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشکده مهندسی خودرو برگزار شد.
به نقل از دانشگاه علم و صنعت، مراسم رونمایی از خودروی ملی با حضور دکتر محمدحسن شجاعی فرد، رئیس دانشکده و پژوهشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت و جمعی از اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشکده مهندسی خودرو برگزار شد.
شجاعی فرد در این مراسم گفت: اجرایی شدن این طرح، صنعت خودروی ما دیگر به مونتاژ روی نخواهد آورد و دیگر بحث استقلالی خواهد بود که نصیب این صنعت می شود.
وی در خصوص ویژگی های این طرح افزود: پلتفرم خودرو، عملا بخش اصلی یک خودرو را شامل می شود که دارای این قابلیت است که چند مدل مختلف بدنه و تزیینات داخلی مناسب روی آن سوار شود و به صورت مدلهای مختلف خودرو به بازار معرفی شود.
رئیس دانشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت بیان کرد: طراحی پلتفرم خودروی ملی از سال ۱۳۹۱ در دانشگاه علم و صنعت ایران آغاز شد و هم اکنون کل تزئینات داخلی و خارجی و طراحی بدنه تا آخرین مرحله طراحی جزئیات، پیش رفته و انجام شده و این پلتفرم قابلیت ارائه تا ۲۵ محصول را داراست.
وی گفت: در این پروژه کلان که برای اولین بار در کشور در این سطح گسترده طراحی و اجرا شده است، ایمنی خودرو و به ویژه طراحی ای که در قسمت بدنه فلزی انجام شده، در حد ستاره های جهانی است.
شجاعی فرد تاکید کرد: هدف گذاری اولیه در این طرح، چند شرط بود از جمله اینکه قیمت خودرو نباید بیش از ۱۲ هزار دلار باشد و از طرف دیگر خودرویی تولید شود که به لحاظ کیفیت، از قابلیت صادرات به اروپا برخوردار باشد.
پروژه طراحی پلتفرم ملی خودرو در راستای ارتقای ارتباط دانشگاه و صنعت خودروی کشور و با هدف بومی سازی طراحی پلتفرم خودرو به کنسرسیوم دانشگاهی متشکل از دانشگاه های علم و صنعت ایران، امیرکبیر، خواجه نصیر و تهران ابلاغ شده بود که تنها دانشگاه علم و صنعت ایران موفق به انجام طراحی و آماده سازی نمونه آزمایشگاهی پلتفرم خودروی ملی شد.
اهداف اصلی این پروژه دستیابی به دانش ملی طراحی پلتفرم خودرو، ایجاد ساختار مناسب برای طراحی پلتفرم، ساخت نمونه های اولیه پلتفرم طراحی شده، دستیابی به تکنولوژی روز و قابل صدور، محدود کردن هزینه های محصول در حدود تعیین شده، تربیت نیروهای متخصص، مناسب سازی فرایند طراحی خودرو و نهایتا جهانی شدن صنعت خودروی کشور بوده است.
هم اکنون نمونه نیمه صنعتی و پایلوت پلتفرم خودروی ملی در انتظار استقبال خودروسازان برای تبدیل به نمونه صنعتی و تولید انبوه است.
نظر کاربران
این با رانا چه فرقی داره حتما صدای بوقش فرق داره
دو سال دیگه مشخص میشه طرح رو از یجای دیگه کش رفتن.
شرم آوره...
لااقل این ننگ و امثال این چیزها رو خبری نکنید.
این قوطی که فکر می کنم روی پلتفرم پراید گذاشته شده جواب انتظار مردمیه که 22 سال به بهانه ی حمایت از صنعت داخلی از سوار شدن خودروی خارجی محروم هستن ؟
مرده شور اون صنعت خودرو رو ببره که با این همه حمایت و انحصار و پول مفت نتونسته طی چندین دهه یک خودروی در حد حداقل استانداردهای دنیا تولید کنه.
خدا کنم دست سودجویان در کار مباشه چون چند سالی هر وقت بحث ایمنی خودرو واستاندارد ان به پیان مزاد .فوری مدل خود روی ملی افتتاح میشه .این چندمین مدل خودروی ملی است که نمایش و به تو لید رسیده.
12000دلار؟!!!!هنوز تولید نشده 47 میلیون تومان قیمت این ماشینه !!تا این خودرو بخواد تولید بشه نرخ برابری دلار 5000 تومان میشه ! اون موقع این ماشین میشه 60 میلیون تومان ! برای طراحی و ساخت یک ماشین 5 سال وقت صرف کردیم ! حالا بخواهیم به تولید انبوه برسونیم 20 سال بیشتر وقت میبره ! واقعاً دستتون درد نکنه ! در ضمن میشه توضیح بدین که یک خودرو در یک پلت فرم و یک شکل و اندازه 25 مدل تولید میشه ! این خودش باید درکتاب گینس ثبت بشه !!!
نکنه اینم چینیه فقط عکسش ایرانیه. بابا جمع کنیدتورو خدا
دوستان این ماشین رو دانشگاه طراحی کرده نه خودروسازها.اونا حتی لیاقت اینو هم ندارن.
یه آشغال دیگه که معلوم نیست جون چند نفر رو بگیره!!!
تا زمانی که دولت در امور اقتصادی دخالت میکنه هیچ وقت توان تولید خودرو را نخواهیم داشت ...
اقتصاد باید آزاد بشه...
ما اینهمه طراح قابل داریم چرا ازشون استفاده نمیشه عابروی کشورمون رفت.بدن یک کودک نقاشی کنه یک طرح متفاوتی از گذشته خارج میشه چه برسه که یک طراح اینکارو کنه.اینهمه نرمافزار داریم واسه طراحی خودرو.یک فراخوان بدن و مسابقه بزارن.ببینن چقدر از مردم عقبن چه برسه به دنیا
اینم کار دانشجویان .تیبا رو برداشتن یه گل گزاشتند روش شد پلتفرم جدید .به هیچ جا نمیرسیم
یه سری بیسواد که اصلا نمیفهمن پلتفرم چیه اومدن نظر دادن این بزرگترین حرکت خودرو سازی ایرانه کره یوی دوتا پلتفرم داره چین اصلا نداره ایران الان یکی داره و جزو پنج شیش کشور خودرو ساز محسوب میشه
واقعا بینظیره آفرین :-|
چقد شبيه رانا هست
دانشجویان ما افراد باسواد وکاربلد هستندوهمیشه دارای عده وطرحهای نوبوده وهستندمتاسفانه وقتی طرحهای این جوانان به عمل می خواهد برسد اینجاست که کارشکنی هاشروع میشودواز سروته طرحهای بچه هازده وخودروی بامنت بنام تیباوغیره تحویل مردم میدهند.
اینکه راااانا ست با چراغای برلیانس h220
خوشبحالتون با ماشینتون
. با طراحی چنین آشغالهایی با کدوم کشورها میخواید درزمینه تولید خودرو رقابت کنید؟ عراق ، افغانستان ، سوریه؟ کامبوج، کومور، گابن؟ یا آمریکا ، اروپا و کره جنوبی؟
واقعا که عقب مونده ایم
.دوستانی که میگید شبیه راناست اصلاً شما نمیدونید پلتفرم یعنی چی.پلتفرم به مجموعه ی پیشرانه و جعبه دنده(گیربکس)و...که به شاسی خودرو مربوط میشه میگن نه به طراحی ظاهری و این اولین پلتفرم ایرانیه.مثلاًپلتفرم سمند مال مجارستانه و هر سمندی که تولید میشه پلتفرمش بابقیه یکیه و مثلاً اگر در ظاهر سمند هیچ تغییری ایجاد نشه ولی دنده اوتماتیک بشه،یعنی پلتفرمش کاملاً تغییر کرده.لااقل بدونید درباره ی چی دارید نظر میدید.