۴۳۹۶۴
۳ نظر
۵۰۲۲
۳ نظر
۵۰۲۲
پ

زنان بیشتر مراقب لوازم آرایش شان باشند!

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران گفت: ۸۵ درصد لوازم آرایشی خارجی تقلبی است.

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران گفت: ۸۵ درصد لوازم آرایشی خارجی تقلبی است.

مجید ابهری در کارگاه آموزشی پوشش اسلامی در حاشیه نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار داشت: تولیدکنندگان خارجی با حمایت سازمان جاسوسی اقلام تولیدی تقلبی را وارد ایران می‎کنند.

وی افزود: اگر هر زن ایرانی روزانه به طور متوسط از چهار قلم لوازم آرایشی استفاده کند در طول سال ۲.۵ کیلوگرم مواد شیمیایی وارد بدن خود می‎کند.

۸۵ درصد لوازم آرایشی خارجی تقلبی هستند

این متخصص خانواده درمانی و رفتار درمانی خاطرنشان کرد: استفاده از لوازم آرایشی انسان را مبتلا به انواع بیماری‎ها و سرطان‎ها می‎کند.

ابهری تصریح کرد: ۸۵ درصد لوازم آرایشی در جامعه ما تقلبی هستند که به طبع ابتلا به بیماری‎ها را هم افزایش می‎دهد.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان به عنوان نخستین دسته خواستار گسترش مد هستند، افزود: متاسفانه تولیدکنندگان خارجی نوع پوشش زنان ایرانی را مورد هجوم قرار داده‎اند.

کفن و جانماز چینی هم وارد بازار ایران شدند

این آسیب شناس اجتماعی ادامه داد: هجمه فرهنگی غرب علیه پوشش اسلامی زنان ایرانی به اندازه‎ای است که برخی از زنان با آرایش خاص به الگو و مانکن متحرک در جامعه تبدیل شده‎اند.

ابهری تصریح کرد: شبکه ماهواره‎ای من و تو برای تغییر الگوهای فرهنگ اصیل اسلامی تعدادی از زنان را در ایران استخدام کرده تا با الگوهای مدنظر آنها وارد خیابان‎ها شوند.

به گفته وی، گرایش به استفاده از کالاهای خارجی به حدی است که کفن و جانماز چینی هم وارد بازار شده‎اند.

تولیدکنندگان داخلی توانایی رقابت با تولیدات خارجی را ندارد

این پژوهشگر اجتماعی اظهار داشت: برخی از عوامل از جمله گرایش به کالاهای خارجی موجب شده اند که برخی از تولیدکنندگان داخلی ورشکست شده، تغییر شغل داده و یا وارد زندان شوند.

ابهری تاکید کرد: استفاده از هر کالای خارجی به منزله خاموش شدن چراغ یک واحد تولیدی است.

نخستین جشنواره و نمایشگاه استانی مد و لباس ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ با حضور مشاور امور بانوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان استانی، طراحان و تولیدکنندگان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز به کار کرد.

آثار ارائه شده در این نمایشگاه شامل مانتو اجتماع، مانتو مجلسی، پوشش سر و طراحی هستند

نخستین جشنواره و نمایشگاه استانی مد و لباس تا پنجم اسفندماه دایر است و علاقمندان برای مشاهده و خرید می‎توانند ساعات ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۱ به تالار فخرالدین اسعد گرگانی مراجعه کنند.

دبیرخانه دائمی جشنواره و نمایشگاه مد و لباس گلستان در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشکیل شد.

این رویداد مهم هنری شامل سه بخش فروش تولیدات، نمایشگاه آثار هنری و کارگاه‌های آموزشی، علمی و فرهنگی است.

استانداری گلستان، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد ملی مد و لباس و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزارکننده نخستین جشنواره و نمایشگاه استانی مد و لباس هستند.

اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری، اداره‌کل امور اجتماعی استانداری و دانشگاه جامع علمی و کاربردی در برگزاری جشنواره و نمایشگاه مذکور همکاری دارند.

اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، دانشکده فنی‌وحرفه‌ای مائده گرگان و فرماندهی انتظامی گلستان دیگر دستگاه‎های همکار در برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه استانی مد و لباس هستند.

شهرداری و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری گرگان، اتحادیه تولید کنندگان پوشاک، دبیرخانه عفاف و حجاب استان، اداره‌کل آموزش و پرورش، صدا و سیما، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره‌کل فنی‌وحرفه‎ای و مراکز حوزه‌های علمیه گلستان با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یه ذره کم تر آرایش کنن میمیرن!؟.هم واسه خودشون خوبه هم واسه اقتصاد کشور میدونید چقدر ارز از ایران واسه لوازم آرایشی روزانه از کشور خارج میشه.؟

    • هنگامه

      کی میدونه واسه وارد کردن ماشطنهای چند صد میلیونی و میلیاردی و دسته ی بیل و سوزن ته گرد و پارچه چادری جینی و غیره و غیره و غیره چقدر ارز از کشور خارج میشه؟ اینها رو گه من وارد نمیکنم،
      اقازاده های پورشه سوار چقدر دراین خروج ارز سهم دارن?خرید برنج هندی و چای خارجی چی؟بازم بگم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بگو بگو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج