۴۳۹۰۳۳
۱ نظر
۵۰۱۷
۱ نظر
۵۰۱۷
پ

احمدی بافنده: نمی‌شود هم دلار داد، هم منت کشید

مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهر تهران با اشاره به اینکه در خصوص نیاز مترو تهران به واگن‌های جدید به ۱۵۰ رام (هر رام معادل ۷ واگن) قطار نیازمندیم، گفت: این نمی‌شود که هم دلار بدهیم و هم منت کشورهای خارجی را بکشیم.

خبرگزاری تسنیم: محمد احمدی بافنده مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه امروز در نشست خبری سومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو با اشاره به برخی سوابق و فعالیت خود در سالهای دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس خود اتکای موجب شد پیروز جنگ شویم از سال ۱۳۷۰ هم با همین رویکرد شروع با بازسازی و بهسازی صنایع داخلی کردیم.

وی در ادامه به برخی بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص تأکید ایشان که توجه به تولید داخلی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۶۷ و در دوران ریاست جمهوری خویش در دیداری تأکید داشتند که تعمیر زنده کردن مردگان است و یقینا موجب افزایش نعمت می شود و تأکید می‌کنم که به آن بیشتر اهتمام بورزید.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو با تأکید براینکه منظور ما از تولید داخلی در صنعت مترو عدم وابستگی به خارج نیست چرا که همکاری با کشورهای مختلف در بحث های اقتصادی و صنعتی موجب رشد و توسعه می‌شود. اما اگر به عنوان طرفی باشیم که خودباخته باشیم و توان و دانش داخلی نداشته باشیم کشورهای خارجی از کاهلی ما سوء استفاده خواهند کرد. لذا ضروری است ما قدرت چانه زنی تخصصی داشته باشیم.

وی تأکید کرد: این نمی‌شود که هم دلار بدهیم و هم منت کشورهای خارجی را بکشیم.

احمدی بافنده با اشاره به جمعیت ۴۰ میلیونی شاغل ایران تأکید کرد: دارای صنعت جوانی هستیم و هر یک دلار تولید داخلی معادل سه تا ۵ دلار خرید خارجی است. ما دنبال آن نیستیم که وابسته نباشیم اما حتما علاقه داریم در جبهه ملی که یک جبهه عمومی است در بخش‌های مختلف صنعتی شویم.

وی در خصوص سومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو گفت: حدود ۱۵۰ قطعه ساز را در نمایشگاه ساماندهی کرده‌ایم ۴ هزار متر نمایشگاه هم آماده کرده‌ایم و خودمان هم غرفه بزرگی زدیم با این وجود ظرفیت‌های بزرگی هم باقی است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با تأکید براینکه بحث ظرفیت سازی و بومی سازی از گذشته مطرح بوده است، تصریح کرد: با شناختی که از نیروی کار کشور و ظرفیت موجود در آن دارم معتقدم می‌توانیم با دانش فنی خود به کشورهای دیگر صادرکننده قطعات هم باشیم.

وی تقویت توان ملی در تولید قطعات مورد نیاز مترو را یک پارچگی و استاندارد سازی عنوان کرد.

احمدی بافنده افزود: با همکاری گسترده شرکت‌های تولید کننده خواهیم توانست این یکپارچگی و توانمندی صنعتی را ایجاد کنیم.

وی خرید قطار و قطعات مورد نیاز این شرکت را نیازمند بهره مندی از استانداردهای لازم دانست و تأکید کرد: عدم یکپارچگی شرکت‌های داخلی واردات صنایع مورد نیاز مترو موجب شده است که تولید قطعات در داخل با هزینه‌های فراوان انجام شده و به صرفه نباشد اما اگر استاندارد بومی سازی شده برای قطعات داشته باشیم تولید در داخل مقدور خواهد بود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران استاندارد ملی را یک پارچگی و قابلیت انطباق با جغرافیای ایران دانست.

وی در خصوص ارتباط دانشگاه و صنعت نیز با تأکید براینکه در سنوات گذشته فعالیت مترو بدون این ارتباط مقدور نبوده است گفت: امروز در صنعت مترو بدون ارتباط با دانشگاه قطعا موفق نخواهیم شد. الان بزرگترین قرارداد بومی سازی ما با دانشگاه صنعتی شریف است.

احمدی بافنده در ادامه براین نکته تأکید کرد که معاونت فناوری نهاد ریاست جمهوری در صورتی که هزینه‌های تحقیقاتی شرکت‌های دانش بنیان داخلی را که با ما همکاری دارند تأمین کند در آن صورت تولید قطعات و هزینه آن در مقایسه با تأمین از خارج قیمت مناسبی خواهد داشت.

در ادامه مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران به ضرورت یک پارچگی حوزه حمل و نقل ریلی در شهرهای مختلف کشور پرداخت.

وی گفت: در حوزه حمل و نقل ریلی حدود ۱۰ شهر ایران در حوزه مترو فعالیت دارند و چیزی حدود هزار کیلومتر در تهران و این شهرها قرار است ریل مترو ایجاد شود. یکپارچه سازی و استاندارد صنایع مترو در این شهرها موجب خواهد شد که امر تولید در داخل کشور مقدور و مقرون به صرفه باشد.

احمدی بافنده حضور موثر وزارت کشور و نهاد ریاست جمهوری را برای تحقق یکپارچه سازی حمل و نقل ریلی درون شهری کشور ضروری دانست.

وی عدم یکپارچگی صنایع مترو در ایران را موجب واردات و فعالیت اقلام مورد نیاز متروها از برندهای مختلف در کشور دانست.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص حل مشکلات ترافیکی شهر تهران راه اندازی و فعالیت ایستگاه‌های خطوط شش و هفت را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: خط ۶ و ۷ مترو تهران اگر راه بیفتد حتما معضل ترافیک تا بخش زیادی حل خواهد شد و این راه اندازی نیازمند کمک دولت است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اشتغال بانوان در مترو تهران تصریح کرد: بدون رودربایستی بگویم اگر خانمی را شاغل می‌کنیم باید شأن خانم‌ها رعایت شود و بنا به تخصص و تحصیلاتی که دارند اشتغالشان در مترو تهران انجام شود و ما در هر کجا که به اما اختیار داده باشند و در شأن خانم ها باشد حتما از ایشان به کارگیری می‌کنیم.

احمدی بافنده در خصوص نیاز مترو تهران به واگن های جدید تأکید کرد: حدود ۱۵۰ رام قطار نیازمندیم.

وی هر رام را معادل ۷ واگن اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو همچنین در خصوص استفاده از آزبس در لنت ترمز قطارهای مترو تهران اعلام کرد که به هیچ عنوان از آز بس در لنت ترمز قطارهای مترو تهران استفاده نمی‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    از مورد۴۰ میلیون شاغل معلومه چی میخواد تبلیغ کنه...خودتی خودت

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج