زنان راهبر مترو نمیشوند چون کرامت دارند!
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران گفت: در برخی از کشورها خانمها به عنوان راهبر استفاده میشود، اما تأکید ما این است که با توجه به کرامت زنان، از راهبر خانم استفاده نکنیم.
خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران گفت: در برخی از کشورها خانمها به عنوان راهبر استفاده میشود، اما تأکید ما این است که با توجه به کرامت زنان، از راهبر خانم استفاده نکنیم.
محمد احمدی بافنده در نشست خبری سومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو که ۲۳ تا ۲۵ آذرماه در بوستان گفتگو برگزار میشود، گفت: ما در کشور ۴۰ میلیون نیروی کار داریم و چهار میلیون دانشجو، این پتانسیل بسیار مناسبی است برای توجه به نیروهای داخلی با استفاده از ظرفیتهای خودمان.
وی اضافه کرد: ما به دنبال این نیستیم که بگوییم هیچ وابستگی به کشورهای دیگران نمیخواهیم، قطعاً دنیای امروز، دنیای ارتباطات است اما تأکید ما هم در تولید داخلی و استفاده از ظرفیتهای داخلی و بومیسازی است.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران تاكيد کرد: پولی که در مجموعه مترو میچرخد اگر در صنعت داخل سرمایهگذاری شود، قطعاً دستاوردهای بسیاری خواهد داشت و هدف ما نیز همین است.
احمدی بافنده با اشاره به سومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو گفت: در حال حاضر ۱۵۰ قطعهساز را در نمایشگاه امسال ساماندهی کردیم، ۴۰۰۰ متر نمایشگاه به این منظور آماده شده و شرکت مترو هم غرفه بسیار بزرگی خواهد داشت.
وی گفت: با شناخت از پتانسیلهای کشور ایران و نیروهای متخصصی که داریم، با قطعیت میگویم با این دانش فنی و استفاده از تجربیات خارجیها میتوانیم یکی از صادرکنندگان قطعات به دیگر کشورها باشیم؛ یعنی سازنده و صادرکننده قطعات. اما در این زمینه مهمترین مشکل ما عدم هماهنگی سازندگان و یکپارچهسازی است.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران اضافه کرد: وجود نمایشگاه و ارتباط میان سازندگان و دانشگاهها کمک بسیار مناسبی برای ایجاد این هماهنگی خواهد بود.
احمدی بافنده با تأکید بر بحث استانداردسازی گفت: نکته دوم ما موضوع استانداردسازی است، سیستمهای ریلی به راحتی فرسوده نمیشوند، قطعهسازی، مجموعهسازی، بومیسازی، استانداردسازی و ایجاد استاندارد ملی یکپارچه که برای کل ایران منطبق باشد، بسیار ضروری است.
وی ادامه داد: ما در حوزه راهآهن هنوز بسیار وابسته هستیم اما کاهش وابستگی از یکسو و بومیسازی از سوی دیگر در مترو قطعاً شتاب خواهد داشت، زیرا مردم تعامل هر روزه با این سیستم حمل و نقل دارند؛ نظرات و انتقاداتشان را مطرح میکنند و این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران تأکید کرد: ما در صنعت مترو بدون ارتباط با دانشگاهها قطعاً موفق نخواهیم بود.
احمدی بافنده افزود: به فرموده مقام معظم رهبری امسال سال اقدام و عمل است و با توجه به همین شعار، ما انتظار داریم بیلان امسالمان نسبت به همه سالها خیلی بیشتر باشد و با جدیت مضاعف در بومیسازی صنعت ملی فعالیت کنیم.
وی در پاسخ به اینکه چرا با وجود تأکید بر انتقال نمایشگاهها به مجموعه شهر آفتاب، سومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در بوستان گفتگو برگزار میشود، گفت: این نمایشگاه به صورت تخصصی برگزار میشود، قطعاً اگر این نمایشگاه به صورت عمومیتر و بزرگتر برگزار شود، این انتقال صورت میگیرد و تأکید ما نیز همین است.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران در پاسخ به اين که به نظر میرسد تأکید نه به صنعت داخلی، بلکه باید بر اعتماد به صنعت داخلی باشد و متأسفانه کیفیت استانداردها در کشور پایین است، گفت: استانداردسازی جزو ضروریات ماست، هیچ استانداردی نباید سطحش پایین بیاید، باید سطح استانداردها در مترو سختگیرانه و بینالمللی باشد و این موضوع مورد تأکید ماست.
احمدی بافنده در خاتمه گفت: بارها و بارها اعلام کردیم قطعاتی که برای مترو ساخته میشود باید استاندارد بینالمللی داشته باشد
نظر کاربران
شما اگه بیل زنی فوق لیسانس مرد داریم بیکاره جذبش کنید نمیخواد خود شیرینی کنی برای خانوما .
یعنی مردا تو این مملکت بی کرامتن؟؟!!!
حرف زدن مسئولین مارو ببین زن ها کرامت دارن مردها ندارن؟بگو تبعیض جنسیتی خوب چرا قلمبه سولمبه حرف میزنی بی سواد!
ظاهرا هر کس کار نکنه,اهل کرامات میشه.نمیدونم چه ارتباطی بین کرامت و بی کاریه.
با توجه به کرامت خانمها ,علت اینکه واگنهای اول و اخر مترو به خانمها اختصاص داره چیه؟دیه ی نصف در صورت بروز حادثه؟
درود بر غیرتت مرد.
ولی برو توی ترمینال ها ببین چندتا زن سرپرست خانوار راننده اتوبوس و تاکسی هست