۴۳۷۰۸۲
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

نتانیاهو: می خواهم با ترامپ صحبت کنم تا ببینیم برای این توافق بد چه باید بکنیم

پایگاه خبری انتخاب به نقل از بلومبرگ نوشت: نخست وزیر اسرائیل خود را برای دور جدید حمله به توافق هسته ای ایران با روی کار آمدن ترامپ آماده می کند.

پایگاه خبری انتخاب به نقل از بلومبرگ نوشت: نخست وزیر اسرائیل خود را برای دور جدید حمله به توافق هسته ای ایران با روی کار آمدن ترامپ آماده می کند.

رییس جمهور منتخب آمریکا توافق هسته ای ایران را بارها بدترین توافق تاریخ و فاجعه بار خوانده و در نظر دارد منتقدترین شخصیت ها به توافق هسته ای را نظیر ژنرال بازنشسته ارتش جیمز متیز به عنوان وزیر دفاع خود انتخاب کند.

علاوه بر این تنش ها مجلس سنای آمریکا هفته گذشته به تمدید تحریم های ایران برای مدت ده سال رای داد و این امر خشم مقامات ایران را در پی داشت.

نتانیاهو که بارها در عموم و در خفا به دولت اوباما نسبت به توافق هسته ای هشدار داده بود روز یکشنبه گفت ایران به واسطه توافق هسته ای قدرتی تهاجمی تر شده است و این قدرت رو به افزایش است. او گفت در آینده در نظر دارد در این باره با ترامپ صحبت کند و ببیند برای این توافق بد چه باید کرد. نتانیاهو این ادعاها را در کنفرانسی در واشنگتن بیان کرده است.

افرادی که با نحله فکری نخست وزیر اسرائیل آشنایی دارند میگویند او انتظار دارد در این توافق تغییراتی حاصل شود از این طریق با ایران سخت گیرانه تر برخورد شود و این شامل فعالیت های ایران خارج از توافق هسته ای شامل برنامه های موشکی ایران و حمایت این کشور از گروه های مقاومت است. ترامپ و نتانیاهو بعد از انتخابات آمریکا تلفنی با هم صحبت کرده اند و نتانیاهو گفته ترامپ از او برای آمدن به آمریکا در اولین فرصت دعوت به عمل آورده است.

ترامپ موضع گیری خصمانه ای نسبت به توافق هسته ای داشته و گفته این توافق را نابود یا بازبینی خواهد کرد. هر گونه تغییر در توافق هسته ای نیاز به اتفاق نظر ایران و سایر کشورهای امضا کننده برجام دارد اما دولت ترامپ میتواند به طور یک جانبه این توافق را فسخ و تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کند.

در یک نظر سنجی تلفنی از ۵۰۰ اسرائیلی ۵۸ درصد اسراییلی ها گفتند ترامپ این شانس را دارد که توافق را نابود کند .

بر اساس توافق هسته ای در ازای محدودیت در برنامه هسته ای ایران تحریم های بین المللی مرتبط با این تاسیسات لغو شد اما تحریم های حقوق بشری به قوت خود باقیست. این توافق به ایران برای اعتماد سازی و تنش زدادی در جهان و ارتباط مجدد با بازارهای جهانی و فروش نفت کمک کرده و حسن روحانی را در مقابل سیاست مداران مخالف او و مخالف توافق هسته ای تقویت کرده است.

روحانی روز یکشنبه رای سنای آمریکا برای تمدید قاعده تحریم های ایران را نقض آشکار توافق هسته ای خواند و از باراک اوباما خواست که جلوی اجرایی شدن این قانون را بگیرد. بیش از ۲۶۰ نماینده ایران از روحانی خواستهاند که اقدام متقابلی در مقابل این حرکت آمریکا داشته باشد.

در حالی که اوباما از بسیاری از تحریم های ایران تحت برجام چشم پوشی کرده است رهبران کنگره می گویند تمدید این تحریم ها اهرم فشاری در دست آمریکا خواهد بود که ایران را به پایندی اش به برجام مجبور میکند. اریک شولتز سخنگوی کاخ سفید گفته که این لایحه هیچ تاثیری بر توافق هسته ای نخواهد داشت و انتظار میرود اوباما این لایحه را امضا کند.

انتخابات ترامپ جمهوری خواهان را در مخالفتشان با توافق تقویت کرده. نمایندگان مجلس نمایندگان نیز به مسدود سازی فروش ولیزینگ بویینگ به ایران رای داده اند. بویینگ اوایل سال قراردادی را برای فروش ۱۰۹ هواپیمای مسافربری به ارزش ۲۵ میلیارد دلار امضا کرده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا این اسراییل خودش ۲۴۰ بمب اتم داره و روی سرزمین های فلسطینیان نشسته که اگر مساحت اسراییل رو بگیم اندازه تبریز هم نمیشه اونوقت به ملت بزرگی چون ایران داره از طریق شیطان بزرگ فشار میاره

    • بدون نام

      این اسراییل هم داره با این کاراش خودکشی میکنه امان از اونوقت ک ایران دستور حمله ی نظامی علیه اسراییل رو صادر کنه اونوقت همه شاهد خواهند بو ک 11 هزار تا موشک بالستیک و شهاب ب سمتش میره و کلا نابود میشه

    • محمد

      اینقدر این اسراییل رو دست کم نگیرید بعدش رو طبل جنگ نکوبید مردم اخه جنگ هم بشه این ملت ان ک نابود میشن آقازاده ها ک همه جای دنیا بهترین خونه هاشونو ساختن و میرن ی کم فکر کنید خب

    • بدون نام

      از همان روزی که ترامپ پیروز شده نخست وزیر اسرائیل تکرار میکنی میخواهم در مورد ایران با ترامپ صحبت کنم تورفتنی هستی چه با سرورت ترامپ صحبت کنی چه صحبت نکنی ایران بزرگ از این صحبت ها ترسی ندارد

    • محمد سلطان

      خب همین فردا صبح برو .از ترمینال جنوب هم میتونی بری فقط یه که راهت دور میشه.برو ببین چه خیره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج