دردسر جدید برای گوشی های آیفون
چند ماه قبل با بروز مشکلات عدیده برای یکی از رقبا، آیفون به انتخاب اصلی بسیاری از مصرف کنندگان تبدیل شد. اما این اواخر مسائل مختلفی گریبانگیر این دستگاه شده و به نوبه خود کام خریداران را تلخ کرده است.
برخی از نمونه های آیفون ۶ اخیراً مشکلاتی در تاچ صفحه داشته اند که به طرح دادخواستی علیه کمپانی مورد بحث انجامید. این نقص که «بیماری تاچ» نام گرفته با هزینه ۱۵۰ دلاری تعمیر می گردد.
علاوه بر این در برخی از دستگاه های آیفون ۶s که بین سپتامبر و اکتبر ۲۰۱۵ تولید شده اند، با رسیدن شارژ باتری به حدود ۳۰ درصد، دستگاه به طور ناگهانی خاموش شده و پیغام اتمام شارژ می دهد. البته اپل طرح تعویض رایگان باتری را تحت شرایط خاص اعلام کرده که تا حدودی می تواند رضایت نسبی این گروه را برآورده سازد.
اما تازه ترین مشکل که در انجمن پشتیبانی اپل مطرح شده بیشتر جنبه نرم افزاری دارد. برخی از مالکین آیفون ۷، آیفون ۶s و حتی آیفون ۵s می گویند اپلیکیشن تماس (Phone) در موبایلشان هنگ می کند، در نتیجه موفق به برقراری تماس، پاسخگویی به تماس های ورودی و دیگر عملیات مرتبط با این اَپ نمی شوند.
ظاهراً مشکل فوق برای بسیاری از کاربران پس از دریافت و نصب نسخه iOS ۱۰.۱.۱ به وجود آمده، هرچند این وضعیت در iOS ۱۰ نیز گزارش شده، و البته بازگشت به تنظیمات کارخانه یا همان «ریست فکتوری» نیز دردی را دوا نمی کند.
گفتنیست اپل هنوز این مسئله را تأیید نکرده، که البته طبیعیست. در مورد «بیماری تاچ» نیز مدت زمان زیادی طول کشید تا اهالی کوپرتینو به وجود نقص اعتراف کردند و چنین رویه ای در مورد مشکل باتری موسوم به BatteryGate# نیز اتخاذ شد.
به هر حال کاربران امیدوارند با ارائه iOS ۱۰.۲ این مسئله خودبخود برطرف گردد، و از آنجا که بتای ۵ توسعه دهندگان به تازگی منتشر شده، به نظر می رسد انتظار برای این به روز رسانی چندان طولانی نخواهد بود.
ارسال نظر