هشداری به صاحبان سیمکارت اعتباری
براساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اگر مشترک سیمکارت اعتباری بیشتر از سه ماه از سیمکارتش استفاده نکند، می تواند هزینهای را برای مشترک ایجاد کند.
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در تیر ماه سال ۱۳۹۴ مصوبهای را در خصوص سیمکارتهای اعتباری ابلاغ کرد. بر اساس مصوبه موفق مقرراتی برای مشترکانی که هیچگونه تراکنشی در طول یک بازه زمانی سه ماهه نداشته باشند در نظر گرفته شد.
بر این اساس اگر مشترک سیمکارت اعتباری در حساب خود دارای اعتبار باشد، دارنده پروانه یعنی اپراتور مربوطه میتواند با انجام اطلاعرسانی لازم، پس از بازه زمانی سه ماهه و همچنین به ازای هر دوره زمانی بدون تراکنش از طرف مشترک پس از گذشت این بازه زمانی سه ماهه، نسبت به جبران هزینههای لازم-التادیه برای نگهداری شبکه و ارتباط به میزان حداکثر تعرفه ۲۰ دقیقه نرخ مکالمه پایه تلفن همراه دایمی اقدام کند. در این صورت مشترک مجاز به استفاده از باقیمانده اعتبار خود خواهد بود.
در صورتی که سیمکارت مورد نظر فاقد اعتبار لازم باشد، اپراتور میتواند با انجام اطلاعرسانی لازم نسبت به قطع دو طرفه یا سلب امتیاز سیمکارت اقدام کند، همچنین با انجام هر تراکنش از طرف مشترک، مهلت و بازه زمانی مجدداً برای مشترک لحاظ و آخرین تراکنش مشترک مبنای شروع بازه زمانی سه ماهه مذکور، خواهد شد.
از سوی دیگر اپراتور درصورت عدم انجام تراکنش از طرف مشترک می تواند تا هنگام اتمام اعتبار، نسبت به جبران هزینههای لازمالتادیه نگهداری شبکه و ارتباط اقدام کند.
اگر سیمکارت به مرحله قطع یک طرفه و قطع دوطرفه قرار گیرد، کلیه خدمات سیمکارت مسدود شده ولی اپراتور ارائه دهنده خدمات همچنان موظف است امکان تماس با کدهای خدماتی اضطراری ملی را برقرار کند. امکانات و تسهیلاتی که اپراتور جهت افزایش اعتبار مشترک در شبکه و یا فعال سازی مجدد ارائه میکند، مشمول قطع امکانات یا تسهیلات در قطع یک طرفه و یا دوطرفه نخواهد شد.
موضوع دیگر آن است که در وضعیت قطع دو طرفه، به موجب این مصوبه اپراتور مربوطه موظف است شماره مشترک را تا زمان سلب امتیاز حفظ کند. اپراتور موظف است نحوه ثبت نام، غیرفعال کردن، قطع یک طرفه، قطع دو طرفه و سلب امتیاز از مشترک را به صورت صریح در قرارداد مشترکین خود لحاظ کند.
نظر کاربران
ایا اپراتور حق دارد دراین شرایط سیم کارت را به شخص دیگری بفروشد , زیرا قبلا برای کسان من این اتفاق افتاده که از نظر من خلاف و غیر قانونی است . با احترام
من سیم کارت ایرانسلم را شارژ کردم ولی هیچ استفاده ای نکردم باور کنید بعد از مدتی شارژش تموم شد پیامکی که برات میفرستن هزینه داره
خلاف وغیرقانونی مربوط به مردو است امااین شرکتهای محترم خط قرمز هستند وهمه کاربرایشان جایزاست
وقتی جنسی خریداری میشه مالک است پس اپراتورحق این رانداره بدون اجازه ی ملک همچین کاری کنه همراه اول سال 81بابت ثبت نام تلفن همراه مبلغ440 هزارتومان گرفت وبعداعلام کردزیاد،دریافت کرده ومابقی رابه مشترکین پرداخت میکنه چرااینکار،رانکردایجاست که همراه اول بایدپاسخگوباشه نه اینکه هرچی بنفعش باشه انجام میده مابقی پول رابه مردم مستردکن دراین صورت پول راازمردم به زورگرفتیدواین حرام است
خسته نباشیدکلاهبرداران ارتباطات
چطوراپراتورها و مخابرات برای سیمکارتها به نفع خودشان میتوانندقانون تعیین کنندامانمیتوانندبرای این همه سرقت اعتبارپولی که بوسیله ارسال پیامکهای ناخواسته وتبلیغاتی که همه موجودی سیمکارتها را میبلعد قانونی وضع و اجرا نمایند چرابه فکراین ملت مستضعف نیستند. تامیریم گوشی روشارژکنیم چپ وراست پیامهای تبلیغاتی به سیمکارت ماسرازیرمیشه وشارژمارومیخوره . مگه پولی که بابت مالیات وحق الزحمه یا همان سودی که مغازه دار ازروی هرشارژ برمیداره کم نیست تازه بابت تبلیغات ناخواسته هم بایدازشارژما کم بشه پس چی واسه ما میمونه .)
درمورد هشدار مخابراتي
چنين بنطر مي ايد كه نظام مردم را به بعضي از شركتها وموسسات وسازمانها وحتي نهاد ها اجاره داده وبه انها اچازه داده ميتوانند مانند كنيزان وغلامان با انها رفتار نمايد و مردم حق هيچگونه اعتراضي را ندارند واگر هم اعتراضي دركارباشد نه گوش شموائي هست كه انهارا يشنود ونه مرجع وملجائي است دادرسي كند شب ميخوابي روز بيدارميشوي مي بيني اداره وصول جريمه ازخودش قانون تراشيده كه ازاينجا نرو ازانجا نرو اينجا وا نايستا هيچ جا وانايستا يا از فردا جريمه ها دو يا سه برابر ميشوذ ضمنا عطسه كردن ودهن دره كردن هم مشمول جرايم گران قيمت مي شود تا خماري ارچشمتان به پرد همچنين برقي وابي وگازي و تلفنچي هم هروقت درخانه دعوايشان ميشود براي تسكين اعصاب 20-30 درصدي روي جنسهايشان ميكشند تا اين مردم فراموشكار يادشان باشد اربابشان كيست يادش بخير ان روزهائيكه هركس ميخواست حرفي بزند بجاي استاندارد فعلي {بنام خداوند بخشنده مهربان } با ان استاندارد منسوخ {بسم الله قاسم الجببارين } شروع ودرلابلاي فرمايشاتشان چند بار ار قسط و عدل هم نام ميبرد ومعلوم نبود اين قسط ها راجع به كدام اقساط وعدل هائيكه ميگويد مربوط به پشم است يا پنبه ؟ ميگفتند مردم ولينعمت ما هستند مملكت بيت المال وحق الناس است همه اينها مثل برف اب شد ورفت زمين تنها اين حق الناس مانده انهم فقط مربوط به راي وصندوق راي بوده وموسمي ميباشد حالا ملت با اينكه چشمك هارا ديده اند اما همچنان بروي خود نياورده اند اما معلوم نيست چرا اطلاعيه ها واولتيماتوم هاي تلفنچي ها انها را براشفته كرده اگر ميگويد تلفنتان را قطع ميكنم حتما قطع ميكند بروبرگرد ندارد لذا برخي ازاين كاربران و ادمهاي كم حرف كه بيخود ولي جهت مزاحم ديگران نمشوند گوشي هاي خودرا خاموش نگهميدارند به بهانه هرينه نگهداري سيستم ميخواهد هزينه تراشي بكند گو اينكه مدتهاست اينكاررا ميكند اما كسي نيست باين مخابراتي ها بگويد مرد حسابي ما ازيكطرف هي فيلتر ميكنيم پارازيت ول ميكنيم مردم را ساكت نگهميداريم وضعمان اينه اگر يكهوئي همه بخاطر اينكه مسماسكشان تعطيل نشود شروع به حرف زدن بكنند وبگويند كه شما چرا از همان سيستم اوردوز استفاده ميكنيد بجاي اينكه مثلا ده واحد ظرفيت داريد 100 واحد بهره كشي ميكنيد انوقت همهمه اي راه ميافتد بيا وبه بين لذا بخاطر همين هست كه مردم برخلاف پروتكل نظام ارباب رعيتي حرفهائي براي خودشان ميزنند ولابد نمدانند صبر وجوصله اين اقايان خيلي زياد نيست يك وقت ديدي ويرشان گرفت كاري را كه بايد بكنند زودتر ازموعد هم كردند