۴۳۳۴۳۰
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

عذرخواهی بان کی مون بابت شیوع «وبا»

دبیرکل سازمان ملل بابت نقش این سازمان جهانی در شیوع مرگبار بیماری وبا در کشور هائیتی که بیش از ۹۳۰۰ تن را به کام مرگ فرستاد، از مردم این کشور عذرخواهی کرد.

خبرگزاری مهر: «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل بابت نقش این سازمان در شیوع مرگبار بیماری وبا در کشور هائیتی که بیش از ۹۳۰۰ تن را به کام مرگ فرستاد، از مردم این کشور عذرخواهی کرد.

گفتنی است که عاملان اصلی شیوع این بیماری واگیردار در کشور هائیتی، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل بودند. از سال ۲۰۱۰ که نیروهای نپالی حافظ صلح سازمان ملل فاضلاب آلوده را به درون یک رودخانه در کشور هائیتی تخلیه کردند،‌ بیماری وبا در این کشور شیوع یافت.

سازمان ملل همچنان از پذیرفتن مسئولیت قانونی خود در قبال شیوع این بیماری که به اسهال غیرقابل کنترل و بیماری ۸۰۰ هزار نفر انجامیده است، سرباز می زند. با این حال، این نخستین بار است که دبیرکل سازمان ملل بابت این فاجعه انسانی عذرخواهی می کند.

«بان کی مون» خطاب به مجمع عمومی سازمان ملل متشکل از ۱۹۳ عضو دولتی و دو عضو ناظر به سه زبان کریول (زبان مرکب)، فرانسوی و انگلیسی گفت: «سازمان ملل عمیقاً بابت مرگ و رنج ناشی از شیوع وبا متأسف و پشیمان است. ما از مردم هائیتی عذرخواهی می کنیم».

دبیرکل سازمان ملل در ادامه افزود که «این سازمان جهانی در ارتباط با شیوع و گسترش بیماری وبا در هائیتی اقدامات لازم را به انجام نرساند. ما عمیقاً بابت نقش خود [در شیوع این بیماری] متأسفیم».

سازمان ملل همچنین امیدوار است برای خانواده ها و جوامع متأثر از شیوع این بیماری واگیردار دویست میلیون دلار کمک مالی جمع آوری نماید، هرچند که به اعتقاد «دیوید ناباررو» مشاور ویژه سازمان ملل جمع آوری این میزان کمک مالی امری «بعید» به نظر می رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • سردار

      استعفا.....

    • شیرین فتحی

      اینم که فقط یاعذرمیخوادیااظهارتاسف میکنه!!! به نظرشماکاردیگه ای هم بلده؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج