۴۳۳۲۴۰
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

لاوروف:

بازسازی مناسبات روسیه و آمریکا دشوار است

وزیر امور خارجه روسیه با اشتباه خواندن راهبردهای ضدروسی چند سال گذشته آمریکا، اعلام کرد: بازسازی همکاری های واشنگتن و مسکو هدف دشواری است و نیاز به تلاش های گسترده دو طرف دارد.

خبرگزاری ایرنا: سرگئی لاوروف در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی کوریره دلاسرا که امروز (پنجشنبه) در خبرگزاری ایتارتاس منتشر شد، گفت: برای رفع پیامدهای مخرب سیاست های ضدروسی دولت باراک اوباما نیاز به تلاش ها و اقدام های جدی احساس می شود.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: پیش از این نیز ولادیمیر پوتین اعلام کرده است که مسکو به نوبه خود برای پیمودن راه بازگشت روابط روسیه و آمریکا به سطح پایدار آماگی دارد. بر این باوریم که وضعیت امور جهانی از جمله حفظ ثبات و امنیت راهبردی و همچنین حل موثر مسائل مهم بین المللی تا حد زیادی به چگونگی روابط دو کشور بستگی دارد.

وی افزود: بدیهی است، برنامه دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا برای توسعه همکاری ها با روسیه را که در مبارزات انتخاباتی اعلام کرد، مثبت ارزیابی می کنیم و به نوبه خود برای آغاز مذاکرات واقع بینانه در عرصه دوجانبه و جهانی بر اساس احترام متقابل و برابری، توجه به منافع هم و خودداری از مداخله در امور داخلی دو کشور آمادگی داریم.

لاوروف همچنین با اشاره به گفت وگوی تلفنی 25 آبان ماه رئیس جمهوری روسیه و ترامپ، یادآوری کرد: دو طرف بر آمادگی خود برای تلاش به منظور خارج کردن روابط دو کشور از وضعیت بحرانی کنونی و همکاری در مسائل مهم بین المللی از جمله مقابله با تهدیدهای تروریستی تاکید کردند.

وزیر خارجه روسیه در باره ادعاهای مطرح شده مبنی بر مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و حمله هکری به حزب دمکرات پشتیبان نامزد رقیب ترامپ، گفت: ادعاهای بسیار زیادی با عنوان عملیات هکرهای روسی و دیگر اتهام های واهی به روسیه در رابطه با انتخابات مطرح شد و جالب اینکه آنها که در دوره انتخابات به روسیه هراسی در آمریکا دامن می زدند، اکنون سکوت کرده اند.

لاوروف افزود: آنها به هیچ یک از وعده های خود برای ارائه شواهد دال بر مداخله روسیه در انتخابات آمریکا عمل نکردند که نشان می دهد، تمامی ادعاهای ضدروسی واهی بوده و برای رسیدن به اهداف سودجویانه سیاسی طرح شده است.

وزیر خارجه روسیه در پایان گفت: امیدواریم دولت آینده آمریکا اشتباهات حکومت اوباما را تکرار نکند و هدفمندانه روابط مسکو و واشنگتن تخریب نشود.

ترامپ در جریان رقابت های انتخاباتی، افزون بر تحسین پوتین به عنوان یک رهبر قدرتمند در برابر اوباما، مواضع دوستانه در برابر روسیه را حتی به مسائل بین المللی کشاند و تعامل همراه با کاهش تنش بین واشنگتن و مسکو را سودمند خواند.

اکنون راهیابی ترامپ به کاخ سفید، امیدها را برای احیای روابط روسیه و آمریکا که در دوره دوم ریاست جمهوری باراک اوباما به پائین ترین سطح از زمان فروپاشی شوروی (سال ۱۹۹۱) رسیده، افزایش داده است.

ویتالی چورکین نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل 25 مهرماه اعلام کرد: روابط مسکو و واشنگتن به پایین ترین سطح و دوره جنگ سرد رسیده و وضع کلی بسیار بد و بدترین از سال 1973 (شوروی) است.

روابط واشنگتن و مسکو از سال ۲۰۱۴ در سه محور گسترش نفوذ نظامی ناتو بوِیژه آمریکا نزدیک و حتی هم مرز روسیه در شرق اروپا، دریای بالتیک و اوضاع سوریه تیره شده است.
از سوی دیگر، آمریکا و اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۴ با طرح اتهام دخالت روسیه در درگیری های شرق اوکراین و کمک به مخالفان دولت این کشور، مجموعه ای از تحریم های گسترده اقتصادی و مالی ضدروسی را وضع کرده اند که واکنش متقابل مسکو را در پی داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج