دکتر استرنج ۵۰۰ میلیون دلاری شد
«هیولاهای فوق العاده و کجا آنها را پیدا کنیم» به پراکندن چتر حکومتی خود در آمریکای شمالی اکتفا نکرد و در سایر قاره ها و کشورها هم ۳/۱۴۳ میلیون دلار فروخت.
«هیولاهای فوق العاده» در ۱۱ کشور جهان رکوردهای تازه ای را در زمینه شروع اکران قوی به ثبت رساند و یکی از آنها کره جنوبی بود که ۱/۱۴ میلیون دلار را به نام این فیلم نوشت و روسیه و برزیل هم به ترتیب با ۸/۹ و ۴/۶ میلیون دلار در همین راستا حرکت کردند و از همه بهتر وضعیت فیلم در بریتانیا بود که ۳/۱۸ میلیون دلار را نصیب سازندگان این فیلم کرد. این در حالی است که اکران فیلم در بازارهای بالقوه بسیار پرفروش چین و ژاپن از پنجشنبه این هفته، تازه آغاز می شود. ۸ فیلمی که در سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ از روی ۷ رُمان هری پاتر ساخته شدند، مجموعاً بیش از ۸ میلیارد دلار در سطح جهان فروختند و تجربه فوق العاده این اثر جدید نمایشی حاکی از آن است که اگر هم ذهن خلاق جی.کی.رولینگ دوباره و به قصد خلق داستان های جدید هری پاتری به حرکت در نیاید، استودیوهای سازنده این سری آثار می توانند با ابداع داستان هایی تازه و ابتکاری از سوی خود و شاخ و برگ دادن به کاراکترهای پاتری، راساً به ساخت فیلم های دیگر مرتبط با پاتر و کسب سودهایی همچون آمار فیلم فعلی استمرار بخشند و جهان در تسخیر پسر عینکی معروف داستان های پاتر و موجودات وابسته به وی نگه دارند.
رقیب بزرگ
رقیب بزرگ «هیولاهای فوق العاده و کجا آنها را پیدا کنیم» در بازارهای بین المللی فیلم و سینما بدون شک اولین نسخه سینمایی از روی داستان های کمیک بوکی پرطرفدار «دکتر استرنج» است. با اینکه در چهارمین هفته اکران بین المللی این فیلم هیچ بازار بزرگ و کشور عمده تازه ای به طیف و شعاع پخش فیلم در سطح جهان اضافه نشد اما باز هم ۲۶ میلیون دلار تازه به اندوخته های آن در قاره های اروپا، آسیای شرقی، آمریکای لاتین، شمال آفریقا و اقیانوسیه ضمیمه گشت. اینک و با احتساب رقمی که آمار، دکتر عجیب ۳۹۰ میلیون دلار در این مناطق و با احتساب آمریکا و کانادا ۵۷۱ میلیون دلار در کل جهان درآمدسازی کرده است تا در رده هشتم جدول سودسازترین فیلم های سال رو به پایان ۲۰۱۶ مستقر شود و حتی چشم به یکی- دو رتبه بالاتر هم داشته باشد. این در حالی است که پخش «دکتر عجیب» در آرژانتین تازه از این هفته آغاز می شود و در بسیاری از کشورهای دیگر هم استقبال از این فیلم درجات و حدی است که می توان به راحتی حس کرد که این روند حداقل تا ۴۵ روز آتی و شروع سال نو میلادی ادامه خواهد یافت.
رشد آرام و تدریجی یک فیلم فضایی
«رسیدن» فیلم جدید کمپانی پارامونت که آن را «وصول» هم می توان نامید، این هفته اضافه بر آمریکای شمالی که صاحب رتبه چهارم در جدول پرفروش های آن شد، در ۲۲ کشور و بازار و منطقه دیگر هم به نمایش درآمد و با اینکه مجموعاً بیش از ۵/۳ میلیون دلار در آنها کاسبی نکرد اما بساط خود را برای هفته های بعدی پررونق تر نشان داد و به نظر می رسد که با جا افتادن هر چه بیشتر فیلم و با افزوده شدن به کشورهای محل نمایش فیلم، آمار حاصله آن به تدریج اوج گیرد. از آنجا که پخش بین المللی این فیلم نیز با کارکشته های شرکت سونی پیکچرز است، با این گمانه زنی ها نه یک امیدواری صرف و بی پایه بلکه اطمینان خاطر منطقی به حساب می آید، هر چند فروشی خیره کننده نیز برای آن غیرممکن جلوه می کند.
ارسال نظر