۴۲۵۸۸۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

برای سلامت بچه‌های شهر نگرانیم

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر این که ۸۰ درصد آلودگی هوای پایتخت متعلق به وسایل نقلیه است، گفت: خودروها و موتورسیکلت های کاربراتوری و سایل نقلیه دیزلی با عمر بالای ۲۰ سال، متهمان اصلی آلودگی هوای تهران هستند.

خبرگزاری ایسنا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر این که ۸۰ درصد آلودگی هوای پایتخت متعلق به وسایل نقلیه است، گفت: خودروها و موتورسیکلت های کاربراتوری و سایل نقلیه دیزلی با عمر بالای ۲۰ سال، متهمان اصلی آلودگی هوای تهران هستند.

مازیار حسینی افزود: ضمن درک مسائل و مشکلات معیشتی افرادی که به وسیله این گونه وسایل نقلیه ارتزاق می کنند، اعتقاد دارم با تصمیم گیری قاطع و البته با لحاظ آثار و تبعات اجتماعی و اقتصادی، از چرخه خارج کردن موتورسیکلت‌ها و خودروهای آلاینده و دیزل‌های فرسوده از طریق مجموعه‌ای از اقدامات حمایتی، امکان پذیر است.

وی با اعلام این که موضوع خروج وسایل نقلیه مستهلک به صورت مستقیم با سلامت مردم به ویژه کودکان و نوزادان شهر سر و کار دارد از اوجب واجبات است، تأکید کرد: در چنین شرایطی، برای سلامت بچه‌های شهر که بیشتر از سایر شهروندان تحت تأثیر آلودگی هوا قرار دارند، بسیار نگرانیم.

برای موضوعات بسیار کم اهمیت از صندوق ذخیره ارزی استفاده می شود اما برای حفظ جان مردم نه!

معاون شهردار تهران با اشاره به این که جای تأسف و تعجب فراوان دارد که برای موضوعات بسیار کم اهمیت از صندوق ذخیره ارزی استفاده می شود، در صورتی که در مقابل موضوع مهم حذف خودروهای فرسوده که قانون آن نیز وجود دارد، هیچ گونه اقدامی نمی شود، ‌اظهار کرد: خسارتی که وسایل نقلیه آلاینده به سلامت مردم وارد می کنند، بسیار بیشتر از هزینه ای است که باید صرف خروج خودروهای آلاینده از چرخه حمل و نقل شهری شود.

حسینی با بیان این که متأسفانه نه به توسعه شبکه مترو کمک می شود و نه به تقویت ناوگان اتوبوسرانی و در این میان، این مردم تهران هستند که متضرر می شوند، ادامهداد: آنها که می گویند مشکل آلودگی هوای تهران مربوط به ساختمان های بلند منطقه ۲۲ است، باید به این پرسش پاسخ دهند که پس علت آلودگی هوا از اصفهان و اهواز و زابل و زاهدان گرفته تا سنندج و یاسوج و کرمان و کرمانشاه چیست؟

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه موضوع هوای تهران، رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته و سیاست، بر موضوع ‌آلودگی هوا که به صورت مستقیم با جان مردم سر و کار دارد، سایه سیاه خود را گسترانده، اضافه کرد: چرا کسی افرادی را که به جای انجام مقررات، اجرای مصوبات و پرداخت مطالبات شهر تهران و شهروندان آن، با دادن آدرس غلط سعی در انحراف افکار عمومی دارند، مورد سوأل قرار نمی دهد؟

روزی ۶۰۰ تا ۸۰۰ خودروی جدید وارد معابر تهران می‌شوند اما یک دستگاه هم خارج نمی‌شود!

معاون شهردار تهران با اشاره به این که هر روز ۶۰۰ تا ۸۰۰ دستگاه خودروی جدید وارد معابر تهران می شوند در صورتی که حتی یک دستگاه خودروی فرسوده نیز از رده خارج نمی شود، اظهار کرد: هر سال حداقل ۲۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار دستگاه خودروی جدید به ۳ میلیون دستگاه خودروی تهران که بسیاری از آنها سال هاست از سن فرسودگی عبور نموده و بسیار آلاینده هستند، اضافه می شود اما یک دستگاه از خودروهای مستهلک نیز اسقاط نمی شوند.

حسینی با بیان این که بیاییم خودمان به خودمان رحم کنیم، اظهار کرد: واقعیت این است که خیابان ها و بزرگراه های تهران، دیگر ظرفیت این تعداد خودرو را ندارند و اگر این امکان را داریم که از خودروی شخصی استفاده نکنیم، حتماً از وسیله نقلیه شخصی استفاده نکنیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، وی در پایان با تأکید بر این که تک تک ما به عنوان شهروندان کلان شهری که در کنار هم در آن زندگی می کنیم، نسبت به شهرمان و همشهریانمان مسئولیم، خاطرنشان کرد: مسئولیت اجتماعی مان حکم می کند یکایک ما در این موضوع مهم که به سرنوشت همه ما گره خورده به عنوان شهروندی مسئول عمل کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج