۴۲۴۵۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

ورود به مرز مهران ممنوع شد

درحالی‌که فرمانده انتظامی استان ایلام ظهر امروز از باز بودن مرز مهران و سهولت تردد در مسیرهای منتهی به این مرز خبر داده بود، اما ستاد مرکزی اربعین ساعاتی قبل اعلام کرد: مرز مهران برای زائران جدیدالورود ممنوع است.

خبرگزاری ایسنا: درحالی‌که فرمانده انتظامی استان ایلام ظهر امروز از باز بودن مرز مهران و سهولت تردد در مسیرهای منتهی به این مرز خبر داده بود، اما ستاد مرکزی اربعین ساعاتی قبل اعلام کرد: مرز مهران برای زائران جدیدالورود ممنوع است.

ستاد مرکزی اربعین در اطلاعیه‌ای کوتاه اعلام کرد: مرز "مهران" به دلیل تراکم و ازدحام جمعیت و ترافیک مسیرهای مواصلاتی و حضور برخی افراد غیرمجاز بدون مدارک معتبر سفر، تا تصمیم‌گیری دوباره توسط این ستاد، برای زائران جدیدالورود ممنوع است.

به گزارش ایسنا، جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا صبح امروز اعلام کرد تا کنون ۳۰۰۰ نفر را که بدون مدارک معتبر و قانونی قصد خروج از مرز مهران و شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین را داشتند، بازگردانده‌اند.

با آن‌که ناجا بارها تاکید کرده به هیچ وجه امکان تردد بدون مدارک قانونی معتبر وجود ندارد و اشخاصی که به مزها مراجعه می‌کنند حتما باید گذرنامه و روادید داشته باشند اما همچنان از مرز مهران خبر می‌رسد جمعیت زیادی بدون داشتن ویزا و حتی گذرنامه به این مرز مراجعه کرده‌اند و ازدحام آن‌ها و اضافه شدن به جمعیت‌شان مانع خروج آسان سایر زائرانی شده است که از قبل ویزا گرفته‌اند و باید از همین مرز خارج شوند.

شب گذشته نیز شلوغی مرز مهران باعث شد، شماری از زائران که طبق برنامه‌ریزی سامانه سماح (متعلق به سازمان حج و زیارت)، باید از همین مرز تردد می‌کردند، شبانه به سمت مرزهای شلمچه و چزابه هدایت شوند.

عده‌ای بر این باورند که می‌توانند از فرصت ازدحام جمعیت در مرزها استفاده کرده و بدون داشتن مدارک معتبر و قانونی وارد خاک عراق شوند. این درحالی است که مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه تاکید کرده است: ورود به کشور عراق بدون داشتن روادید به "هیچ‌وجه" و "به طور مطلق" امکان‌پذیر نیست.

حسن قشقاوی ـ معاون کنسولی وزارت امور خارجه ـ نیز ورود به خاک عراق بدون داشتن مدارک معتبر و قانونی را از مصادیق مجرمانه آن کشور اعلام کرده بود که تا شش سال زندانی دارد.

او هفته گذشته نیز از دستگری ۳۶ ایرانی در خاک عراق که بدون داشتن مدارک معتبر به این کشور سفر کرده بودند، خبر داده بود که البته ذوالفقاری ـ رییس ستاد مرکزی اربعین ـ دیروز (۲۴ آبان) از آزادی آن‌ها خبر داد و گفت: افراد دیگری در عراق بازداشت شده‌اند که هنوز عراق آمار دقیقی به ما اعلام نکرده است. طرف عراقی اعلام کرده که اگر کسی را دستگیر کند او را زندانی خواهد کرد. ما هم در ابتدا تقاضای همکاری از طرف عراقی را داشتیم، اما شرایط همین‌گونه پیش برود نباید خیلی درخواست مساعدت از طرف عراقی داشته باشیم و هر کس خلاف قانون عمل کرد خودش باید تاوان دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو هم که هی خوشت میاد خبر بزنی باز 3ساعت دیگه تکذیبش کنی

    • ناشناس

      مرز امروز باز شده خیلی ها عبور کردن.. بدون پاسپورت و ویزا

    • بدون نام

      منم همین تو ذهنمه فازت چیه هی باز شد بسته شد بازشد

    • کریمی

      بنظرم سخنگوی ایلام صحیح تر اخبارها منعکس میکند..نه ستادها..هی بیا نیا آخر الامر نفهمیدم..بیاییم یا نیاییم..ویزای قانونی بیمه وگذرنامه معتبر هم داریم..واز مرز مهران میخواهیم به زیارت برویم...

    • بدون نام

      مسایل امنیتی شوخی نیست. تعارف و من بمیری، تو بمیری نیست.

    • بدون نام

      اره مرز باز است حتی بدون ویزا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج