۴۲۳۰۳۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

۱۰ میلیون نفر؛ جمعیت دیابتی‌های ایران

پیشتر اعلام شده بود در سال ۲۰۲۵ در جهان ۳۵۰ میلیون نفر و در ایران ۶ میلیون بیمار مبتلا به دیابت زندگی خواهند کرد اما بر اساس یافته های جدید و روند رو به رشد بیماری دیابت گفته می شود تا سال ۲۰۲۵ ، ۵۳۰ میلیون نفر در دنیا و حدود ۱۰ میلیون نفر در ایران مبتلا می‌شوند.

ایسکا نیوز: پیشتر اعلام شده بود در سال ۲۰۲۵ در جهان ۳۵۰ میلیون نفر و در ایران ۶ میلیون بیمار مبتلا به دیابت زندگی خواهند کرد اما بر اساس یافته های جدید و روند رو به رشد بیماری دیابت گفته می شود تا سال ۲۰۲۵ ، ۵۳۰ میلیون نفر در دنیا و حدود ۱۰ میلیون نفر در ایران مبتلا می‌شوند.

همایش "دیابت دوست ماندگار" به مناسبت روز جهانی دیابت با حضور پزشکان متخصص و تعداد زیادی از اعضای انجمن های دیابت ، بیماران مبتلا به دیابت و خانواده بیماران دیابتی و علاقمندان و در سالن اجتماعات باشگاه انقلاب برگزار شد.

این همایش با هدف آشنایی مردم با این بیماری مهلک و توجه بیشتر به آموزش در این حوزه برگزار شد .

در این همایش دکتر امیر کامران نیکو سخن مدیر عامل انجمن دیابت ایران با اشاره به اینکه دیابت یک بیماری غیر واگیر است گفت: کسی که به دیابت مبتلا می شود تا آخر عمر درگیر بیماری است اما ترس و وحشتی که در مورد تغذیه دیابتی ها وجود دارد صحیح نیست و یک فرد مبتلا به دیابت لزوما فرد محرومی نیست که باید خود را از لذت خوردن و نوشیدن در دنیا محروم کند.

او با اشاره به اینکه بیماران مبتلا به دیابت باید الگوی صحیح غذایی را رعایت کرده و ویژگی های آن را بدانند گفت: الگوی صحیح غذایی سه ویژگی دارد : باید دارای تنوع و تعادل و تناسب باشد به این معنی که غذای مصرفی فقط منحصر به یک دسته از مواد نباشد و تنوع داشته باشد و همچنین بین گروه های غذایی تعادل برقرار شود و متناسب به نیازمواد به بدن ما برسد.

دکترنیکو سخن گفت:تفاوت یک فرد دیابتی با افراد سالم این است که باید میزان مواد مصرفی را رعایت کند و کربوهیدارات های مصرفی را بشمارد و حتما سه وعده اصلی و سه میان وعده مصرف کند.

او با بیان اینکه از شنبه هفته دیابت شروع می شود گفت: ۲۳آبان مصادف با ۱۴ نوامبر به مناسبت تولد کاشف انسولین به نام روز جهانی دیابت نامگذاری شده است.

از علم روز دنیا در درمان دیابت اصلا عقب نیستیم

در این مراسم "دکترسعید کلباسی" فوق تخصص غددو متابولیسم و فلوشیب دیابت که یکی از برگزار کنندگان همایش های مربوط به دیابت است گفت:انجمن دیابت با همت و تلاش "دکتر رجب"تاسیس شد و از همان روز اول روی بحث آموزش تاکید داشت و همیشه تکرار می کردند آموزش در دیابت حرف اول و وسط و آخر را می زند .

دکترکلباسی گفت :انجمن دیابت ایران در دنیا پیشگام بود اما به دلیل محدودیت هایی که داشت نتوانست همه ایران را پوشش دهد. انجمن با ۱۹ نفر در پارک ملت با هدف آموزش به افراد دیابتی شروع به کار کرد و در حال حاضر با ۶ هزار خانواده دیابتی فعالیت می کند و به دلیل تعداد زیاد دیگر نمی توان جلسات را در پارک ها برگزار کرد و امروز شاهد هستید که جلسه در دو طبقه سالن اجتماعات برگزار می شود.

دکتر کلباسی به شعار امسال روز جهانی دیابت اشاره می کند و می گوید: شعار امسال چشم و دیابت است وبه بیماری های چشم که در اثر ابتلا به دیابت به وجود می آید توجه خاص می شود و به بیماران دیابتی یاد آور می شود که باید به صورت منظم به چشم پزشک مراجعه کنند.

دیابتی ها بیشتر به آب مروارید و آب سیاه مبتلا می شوند

دراین مراسم "دکتر مهرداد مهر آزما" در مورد بیماری های چشم درافراد دیابتی گفت: اگر بیماران دیابتی رعایت نکنند میزان آب مروارید در آنها بیتشر می شود و درصد بالایی از بیماران به آب سیاه مبتلا می شوند.

او گفت: مهمترین آسیبی که ممکن است دیابتی ها به آن مبتلا شوند پارگی شبکیه است اما قابل پیشگیری است و با معاینه های مستمر می توان از آن جلوگیری کرد.

دکتر مهرآزما تاکید کرد: اگر بیماران دیابتی اضافه وزن ، استرس ،چربی خون و فشار خون داشته باشند بیشتر در معرض بیماری های چشمی قرار می گیرند.

دیابت در ایران به خوبی آمریکا درمان می شود

دکتر کلباسی حامل چند خبر خوب هم برای دیابتی ها بود. او گفت: هنوز قرص متفورمین یا گلوکوفاژ جایگاه خود را دارد و از داروهای مهم در بیماری دیابت محسوب می شود و به تازگی داروسازی دکتر عبیدی داروهای خوبی برای دیابتی ها تولید کرده است علاوه بر آن به تازگی دستگاهی مانند ساعت ساخته شده که روی دست بسته می شود و هشدار دهنده افت قند خون است و در صورتی که بیمار افت قند پیدا کند آلارم می دهد البته این دستگاه هنوز وارد بازار ایران نشده و کسانی که این دستگاه را دارند برایشان از امریکا آورده اند.

او گفت: در حوزه بیماری دیابت پیشتاز هستیم. به جرات می توان گفت که دیابت در ایران به خوبی امریکا درمان می شود و به هیچ وجه از دنیا عقب نیستیم.

در ادامه مراسم بیماران موفق مبتلا به دیابت معرفی و از آنها تجلیل شد و افراد شرکت کننده درهمایش در جاده سلامتی به همراه پزشکان متخصص راهپیمایی کردند و در غرفه هایی که در اول جاده سلامت برپا شده بود حضور پیدا کردند و به رایگان از غرفه های مشاوره دیابت ، معاینه قلب و دندانپزشکی استفاده کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج