۴۲۲۵۶۰
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

خط و نشان قطعه‌ سازان ایرانی برای پژو

پژو در شرایطی قرار است از اسفندماه امسال تولید اولین محصول جدید خود را در ایران آغاز کند که قطعه‌سازان کشور بابت داخلی‌سازی به این خودروساز فرانسوی اولتیماتوم داده‌اند. این در حالی است که ابتدا پژو در راستای تامین قطعات با کیفیت ازسوی قطعه‌سازان ایرانی، برای آنها شرط گذاشته بود.

روزنامه دنیای اقتصاد: پژو در شرایطی قرار است از اسفندماه امسال تولید اولین محصول جدید خود را در ایران آغاز کند که قطعه‌سازان کشور بابت داخلی‌سازی به این خودروساز فرانسوی اولتیماتوم داده‌اند. این در حالی است که ابتدا پژو در راستای تامین قطعات با کیفیت ازسوی قطعه‌سازان ایرانی، برای آنها شرط گذاشته بود.

چالش میان قطعه‌سازان ایرانی و پژو از زمانی شروع شد که پس از عقد قرارداد میان این خودروساز و ایران خودرو، فعالان صنعت قطعه متوجه شدند چندان نقشی برای آنها در این قرارداد لحاظ نشده است. در ادامه اما طی نشستی میان قطعه‌سازان و مدیران پژو، پژویی‌ها بابت استفاده از قطعات ایرانی، برای قطعه‌سازان کشور شرط گذاشتند. شرط اول، تولید قطعات مطابق با استانداردهای کیفی پژو و شرط دوم نیز جوینت شدن آنها با شرکت‌های قطعه‌ساز وابسته به پژو بوده است.
حالا این پرسش پیش آمده که قطعه‌سازان برای رعایت شروط پژو چه کرده‌اند. در این مورد، رضا رضایی، رئیس انجمن قطعه‌سازان در نشست خبری هیات‌مدیره جدید این انجمن، تاکید کرد: در جلسه با پژو اعلام کردیم تولید محصولات این شرکت در ایران باید با حداقل ۴۰ درصد داخلی‌سازی آغاز شود. وی با بیان اینکه قطعه‌سازان ایرانی قادر به تامین ۶۰ درصد از قطعات محصولات جدید پژو هستند، گفت: بحث‌هایی که در مورد تولید محصولات پژو با داخلی‌سازی ۲۰ درصدی مطرح شد اشتباه بود.

اما مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعه‌سازان نیز گفت: به پژو اعلام کرده‌ایم اگر تولید خودروهایش در ایران با داخلی‌سازی کمتر از 40 درصد صورت گیرد، طبق هماهنگی با مسوولان وزارت صنعت، جلوی تولید را خواهیم گرفت. با توجه به اظهارات مسوولان انجمن و ازآنجاکه داخلی‌سازی خودروهای جدید پژو یکی از الزام‌های وزارت صنعت به‌شمار می‌رود، به‌نظر می‌رسد قطعه‌سازان با استفاده از این موضوع، به‌نوعی هشدار کیفی پژو را پاسخ داده‌اند تا چندان از سوی این شرکت، تحت فشار کیفی قرار نگیرند.
در ادامه این نشست اما فرهاد بهنیا، سخنگوی انجمن قطعه‌سازان نیز با اشاره به طلب چهار هزار میلیارد تومانی از خودروسازها گفت: در حال حاضر، مدت پرداخت بدهی ایران‌خودرو به 120 روز رسیده، ولی در مورد سایپا به‌دلیل وجود مشکل تامین نقدینگی، این مدت زمان بیشتر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    چه ضمانتی هست که کیفیت قطعات ایرانی در حد استاندارد باشد؟

  • بدون نام

    حالا از طرف دولت چه فشاری به این قطعه سازان شده که مجبور شدن به پژو اولتیماتوم بدن ؟؟؟؟!!!

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج