فیسبوک وارد تبلیغات تلویزیونی میشود
فیسبوک در حال گسترش بخش تبلیغاتAudience Network خود است که با هدف فروش تبلیغات بر روی دستگاههای گیرنده دیجیتال است، شروع این پروژه با اپلیکیشنهای Apple TV و Roku TV خواهد بود.
در حال حاضر فیسبوک تبلیغاتی را توسطAudience Network برای اپلیکیشنهای موبایل و سایتهای مختلف میسازد و بهجای پول گرفتن از آنها، کاربران را وارد سایت های فیسبوک میکنند که منتج به تبلیغات موردنظر میشود که این امر با ذائقه کاربران سازگاری بیشتری دارد. همچنین این فرآیند برای دستگاههای گیرنده دیجیتال که هماکنون در حال پخش تبلیغات هستند اجرا میشود.
اکنون این سبک از تبلیغات فیسبوک در حد پخش تبلیغات خود شرکت محدود باقی میماند اما قدم بزرگتر استفاده از آدرس پروتکل اینترنتی کاربران Apple TV و Roku TV است تا مشخص شود کاربر یا خانواده او از کاربران فیسبوک هستند یا خیر. به لحاظ تئوری این کار توانایی ارائه تبلیغات سفارشی کاربر (personalized ads) را به فیسبوک میدهد. با ورود فیسبوک به عرصه تبلیغات تلویزیونی، به زودی شاهد اقتدار بیشتر فیسبوک در زمینه تبلیغات تلویزیونی خواهیم بود.
علیرغم پیشبینی های خوشبینانه فیسبوک برای رشد یک چهارم این کسبوکار، نتایج اخیر خبر از سقوط ارزش سهام فیسبوک میدهند. درآمد حاصل از تبلیغات برای فیسبوک در فصل سوم اقتصادی ۷.۰۱ میلیارد دلار بوده است که ۸۴ درصد آن از تبلیغات موبایلی حاصل شده! اما ترسی که فیسبوک از ادامه این روند دارد اشباع شدن محتوای این سایت از تبلیغات است. به همین دلیل فیسبوک تصمیم گرفته تا تبلیغات خود را روی ستاپباکسها و یا حتی تلویزیونهای معمولی بیاورد تا هم سایت را نجات بدهد و هم درآمد را از دست ندهد.
ارسال نظر