طراحی جدید برای خودروهای فرمول ۱
بهطور متناقضی پیشرفتهترین مسابقات موتوراسپورت دنیا همیشه تحت تأثیر استانداردها، قوانین و… وضع شده از سوی FIA بوده تا فاصلهی کم بین تیمها حفظ شود.

بهطور متناقضی پیشرفتهترین مسابقات موتوراسپورت دنیا همیشه تحت تأثیر استانداردها، قوانین و… وضع شده از سوی FIA بوده تا فاصلهی کم بین تیمها حفظ شود. همین موارد باعث شده تا مهندسان توجه بسیار زیادی به جزئیات هر خودرو داشته باشند و البته به دنبال روشهای جدید توسعهای به منظور شکست رکوردهای طی یک دور پیست بروند.



برای نمونه زمانی که خودروهای مجهز به پیشرانهی ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی مدرن معرفی شدند بهطور چشمگیری از نمونههای ۸ سیلندر کندتر بودند اما هماکنون آنها به اندازهی عصر خودروهای ۱۰ سیلندر قدرتمند هستند.


و البته سال آینده هیجان بیشتر خواهد بود چراکه قوانین FIA برای سال بعد بیشتر روی پرفورمنس تمرکز کرده که این امر به خاطر تیمهایی است که به دنبال چیزی چالشبرانگیزتر و البته جذابتر برای ما هستند.



قابلتوجهترین تفاوت بین خودروهای امسال و سال آینده اندازهی لاستیکها است. به منظور کاهش کم فرمانی و افزایش چسبندگی، دیواره لاستیکهای جلو از ۲۴۵ به ۳۰۵ میلیمتر و پهنای آنها از ۳۲۵ به ۴۰۵ میلیمتر افزایش خواهد یافت.
در حقیقت هر چیز خودروهای جدید پهنتر خواهد بود از بال جلوی گرفته تا بال کم ارتفاعتر عقب. علاوه بر این اصلاحات صورت گرفته، قطعات آئرودینامیک تری مثل بادگیرها نیز به خودروها اضافه خواهند شد.
ارسال نظر