۴۱۹۲۲۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

«در دنیای تو ساعت چند است؟» دوباره پر فروش شد

در هفته دوم آبان‌ماه، کریستف رضاعی به فهرست پرفروش‌های موسیقی بازگشت

خبرگزاری صبا: در هفته دوم آبان‌ماه، کریستف رضاعی به فهرست پرفروش‌های موسیقی بازگشت؛
آلبوم‌های «طریق عشق»، «ماه و ماهی»، «سی‌سالگی»، «گذر اردیبهشت»، «در دنیای تو ساعت چند است؟» و «ناگفته» فهرست پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی در هفته دوم آبان‌ماه را تشکیل دادند.
در هفته گذشته به ترتیب آلبوم‌های «طریق عشق» با صدای محمدرضا شجریان، «ماه و ماهی» اثر حجت اشرف‌زاده، «سی‌سالگی» اثر احسان خواجه‌امیری، «گذر اردیبهشت» اثر گروه دال، «در دنیای تو ساعت چند است؟» اثر کریستف رضاعی و «ناگفته» اثر حافظ و شهرام ناظری و فهرست پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی هفته را تشکیل دادند.

«طریق عشق» همچنان می‌تازد

بازهم به‌رسم مالوف آلبوم «طریق عشق» در صدر پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی بییپ‌تونز قرار گرفت. این آلبوم که اثر مشترک محمدرضا شجریان و زنده‌یاد پرویز مشکاتیان است برای ششمین هفته متوالی در صدر پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی قرار گرفت.

پیش‌فروش آلبوم «طریق عشق» از ۳۱ شهریورماه، پنج روز پیش از رونمایی از این آلبوم و یک روز پیش از هفتادوششمین زادروز محمدرضا شجریان، آغاز شد که از همان زمان با استقبال گسترده مخاطبان همراه و به‌عنوان پرفروش‌ترین آلبوم موسیقی این سایت شناخته شد. در هفته گذشته نیز این روند ادامه داشته است و «طریق عشق» همچنان به فروش خود ادامه می‌دهد.
«در دنیای تو ساعت چند است؟» دوباره پر فروش شد

آلبوم موسیقی «طریق عشق» با صدای محمدرضا شجریان، آهنگسازی زنده‌یاد پرویز مشکاتیان و با همکاری گروه عارف با اشعار حافظ و مولانا، درواقع شامل تور کنسرت افشاری و نوا، اکتبر سال ۱۹۸۹ در اروپاست. این آلبوم به تهیه‌کنندگی صدرالدین حسین‌خانی پس از ۲۸ سال، سرانجام منتشر شد.

طبق اعلام رسمی موسسه ایران‌گام، میزان استقبال از آلبوم دی‌وی‌دی «طریق عشق» نیز بسیار خوب بوده و این اثر را در آستانه تولید و توزیع مجدد قرار داده است.

سبک این آلبوم آوازی در دستگاه آواز افشاری است که پرویز مشکاتیان قطعه‌ها و تصنیف‌های زیبای آن را ساخته و محمدرضا شجریان با صدای خود به آن جان بیشتری بخشیده است. برخی از قطعات «طریق عشق» را در آلبوم‌های «افشاری مرکب»، «دل مجنون» و «نوا مرکب‌خوانی» شنیده‌ایم اما ‌سازبندی و ترتیب متفاوت قطعه‌ها و همراهی شجریان و مشکاتیان آن‌ها را شنیدنی‌تر می‌کند.

«طریق عشق» شامل ۱۰ قطعه «پیش‌درآمد فشاری»، «تک‌نوازی سنتور پرویز مشکاتیان»، «سنتور و آواز»، «چهارمضراب، دل‌انگیز»، «تار و آواز»، «تصنیف دل مجنون»، «نی و آواز»، «کمانچه و آواز»، «تصنیف ساقی» و «تصنیف جان جهان» است. اعضای گروه عارف که در زمان کنسرت و بالطبع در آلبوم موسیقی «طریق عشق»، حضور داشتند و محمدرضا شجریان را همراهی کرده‌اند؛ عبارتند از پرویز مشکاتیان سرپرست گروه و نوازنده سنتور، داریوش پیرنیاکان نوازنده تار، جمشید عندلیبی نوازنده نی، محمد فیروزی نوازنده عود، اردشیر کامکار نوازنده کمانچه، بیژن کامکار نوازنده رباب و دف و ارژنگ کامکار نوازنده تنبک.

«ماه و ماهی» دوم شد

اما در هفته‌ای که گذشت، جدول فروش آثار دستخوش تغییری شد. آلبوم «ماه و ماهی» که در هفته نخست آبان‌ماه، پس از «سی‌سالگی» با صدای احسان خواجه‌امیری سومین آلبوم پرفروش سایت بییپ‌تونز بود، یک پله صعود کرد و در جایگاه دوم قرار گرفت.

آلبوم «ماه و ماهی» دومین آلبوم رسمی حجت اشرف‌‌زاده محسوب می‌شود که از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شده است. از این هنرمند که شاگرد حمیدرضا نوربخش، محمدرضا شجریان، محمدرضا لطفی، محسن نفر و پرویز مشکاتیان بوده، پیش‌تر آلبوم «شرح پریشانی» منتشر شده است.

«ماه و ماهی» ۹ قطعه دارد که دو نسخه از قطعه «ماه و ماهی» و نسخه بی‌کلام آهنگ «عشق آمد» در بین آن‌ها هستند. ترانه‌های این آلبوم را علیرضا بدیع سروده است، آهنگ‌های آن ساخته امیر بیت، حجت اشرف‌زاده و آرش بیات هستند، تنظیم قطعات را آرش و امیر بیات انجام داده‌اند و مهرداد عالمی و میثم مروستی با ویولن‌سل و ویولا در آن به نوازندگی پرداخته‌اند.

«ماه و ماهی» را می‌توان آلبومی تلفیقی از موسیقی سنتی و کلاسیک دانست؛ آواز سنتی ایرانی حجت اشرف‌زاده در کنار‌سازبندی و ‌هارمونی‌های کلاسیک، «ماه و ماهی» را به آلبومی تبدیل کرده که حتی برای کسانی که به موسیقی سنتی چندان علاقه‌ای ندارند، شنیدنی است. البته صدای دف در آهنگ «دل‌تنگ» و «ماه و ماهی۲» فضای موسیقی را ایرانی‌تر کرده است.

در آلبوم دوم این هنرمند نیشابوری، آهنگی به‌نام «کوچه‌باغ‌های نیشابور» است. کاور آلبوم هم با طرحی از ماهی و حوض کاشی طراحی شده است.

«ماه و ماهی» نیز پس از گذشتن بیش از یک سال از انتشارش دوباره به فهرست پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی راه یافت و در مقام چهارم این جدول قرار گرفت. در این میان نمی‌توان انتشار آلبوم «خاتون» اثر این هنرمند را در مهرماه نادیده گرفت و طبیعتا انتشار آلبوم جدید او در مهرماه که کاملا با «ماه و ماهی» متفاوت است، سبب شده «ماه و ماهی» نیز دوباره شنیده شود.

«سی‌سالگی» تنها آلبوم پاپ پرفروش

آلبوم «سی‌سالگی» که یکی از باثبات‌ترین آلبوم‌های موسیقی پاپ محسوب می‌شود، در هفته گذشته بازهم پرطرفدار بود و جایگاه سوم فهرست پرفروش‌ترین آلبوم‌ها را از آن خود کرد. البته این آلبوم در هفته نخست آبان‌ماه موفق شده بود پس از «طریق عشق» قرار گیرد اما در هفته دوم آبان‌ماه، جای خود را به «ماه و ماهی» داد تا تنها آلبوم پاپ جدول پرفروش‌ترین آلبوم‌ها به لقب سومین آلبوم پرفروش بسنده کند.

احسان خواجه‌امیری بی‌شک از موفق‌ترین خواننده‌های پاپ کشورمان است که با خواندن تعداد زیادی ترانه تیتراژ تلویزیونی توانست شهرت زیادی به‌دست بیاورد. فرزند حسین خواجه‌امیری اکنون از «سی‌سالگی» خودش می‌گوید. خواجه‌امیری قطعه «سی‌سالگی» را به همسر و فرزندش تقدیم کرده و ویدئویی جالب تهیه کرده که فرید ناصری، کارگردانی آن را بر عهده داشته است. ترانه این اثر را روزبه بمانی، ملودی‌اش را علیرضا افکاری و تنظیم آن را نیز هومن نامداری انجام داده است.

این آلبوم احسان خواجه‌امیری هفته نخست شهریورماه منتشر شد و از همان ابتدا و حتی پیش از آن؛ یعنی در زمان پیش‌فروش آلبوم توانست پرفروش شود و از آن زمان هر هفته در فهرست پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی قرار دارد. این آلبوم که تنها در دهه ابتدایی محرم از صدر جدول فاصله گرفته و به مقام هفتمین آلبوم پرفروش سایت بییپ‌تونز اکتفا کرده بود اما از هفته سوم مهرماه به مقام دوم رسید و این هفته نیز تنها یک پله سقوط داشت.

«گذر اردیبهشت» و کنجکاوی از فعالیت جدید «دال»

آلبوم «گذر اردیبهشت» که در هفته نخست آبان‌ماه دوباره به فهرست پرفروش‌ترین‌های سایت موسیقی بییپ‌تونز بازگشت و در مقام ششمین آلبوم پرفروش سایت بیپ‌تونز قرار رفت، در هفته گذشته به روند رو به رشد خود ادامه داد و در جایگاه چهارم قرار گرفت. «گذر اردیبهشت» از گروه موسیقی دال، اردیبهشت‌ماه امسال منتشر شده است اما باوجود این‌که هیچ خبری از فعالیت‌های این گروه در دو ماه اخیر در دست نیست، هنوز می‌فروشد

«گذر اردیبهشت» اولین آلبوم رسمی گروه دال است. از پیانو شوپن در آهنگ بی‌کلام «شکوفه‌های زیتون» تا گام مینور‌هارمونیک و فضای شرقی در «هفت شهر»، از نوای ویولن‌سل تا ناله دودوک، همه در این آلبوم به گوش می‌رسند. گروه دال موسیقی خود را پایبند سبکی خاص نمی‌داند و آزادانه به هر سو که می‌خواهد می‌رود و مخاطب را گاه در شادی اردیبهشت، گاه در غم انتظار لحظه‌ها و گاه در رقص آواز خود می‌کشاند.

اعضای گروه دال؛ امین هدایتی خواننده، شایان شکرآبی پیانیست، آهنگساز و همخوان غزل مهدوی؛ شاعر و ترانه‌سرا و میلاد سعدی و یزدان بهمنی نوازنده‌سازهای کوبه‌ای هستند. در این آلبوم سالار غفار بجویی، داریوش آذر، مهدی کلانتری، آرش کامور، آرش آذر، مهرداد عالمی و آرین کشیشی نیز در نقش نوازنده همکاری داشته‌اند.

شهرام یا حافظ؛ کدام «ناگفته» را پرفروش نگاه داشته‌اند

کنسرت «ناگفته» در فضای باز برج میلاد روز سه‌شنبه ۱۶ شهریورماه، بعد از هفت تمدید و ۹ اجرا، به کار خود خاتمه داد تا اساسا کنسرت‌های «ناگفته» به انتها برسند. در این شرایط، آلبوم «ناگفته» بازهم در فهرست پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی قرار می‌گیرد که اتفاقی قابل توجه است. این آلبوم هنوز در جمع پرفروش‌ترین آلبوم‌ها حضور دارد و در هفته گذشته، موفق شد جایگاه پنجم را از آن خود کند.

آلبوم «ناگفته» حافظ ناظری از جنبه‌های مختلف، آلبوم مهمی است؛ از یک‌سو حضور نوازندگان غیرایرانی در ضبط قطعه‌ها، اهمیت آلبوم را افزایش داده و از سوی دیگر حضور شهرام ناظری به‌عنوان نماینده نسل پیشین موسیقی در کنار حافظ ناظری به‌مثابه یکی از نمایندگان نسل جوان تازه‌وارد به موسیقی ایران با نسبت پدر و پسر، اهمیت‌های این آلبوم را افزون‌تر از پیش می‌کند.

البته شاید بتوان آینده‌ای پرفروش را برای این آلبوم پیش‌بینی کرد. به‌تازگی خبری منتشر شده است که بر اساس آن، امیر پورخلجی اعلام کرده؛ پروژه «عاشق کیست» بر پایه رباعیات ابوسعید ابوالخیر، با آهنگسازی و رهبری ارکستر او و صدای استاد شهرام ناظری بهمن‌ماه امسال از سوی موسسه پردیس موسیقی معاصر، منتشر می‌شود. «عاشق کیست» چندی پیش، با همراهی نوازندگان ارکستر سمفونیک مترو پولیتن، پراگ در استودیوی تلویزیون ملی کشور چک اجرا و ضبط شده است. شاید این خبر، به‌نوعی دلیل مضاعفی به‌دست مخاطبان بدهد تا بازهم «ناگفته» بشنوند. البته در این زمینه می‌توان دلیل دیگری را نیز ذکر کرد؛ چندی پیش حافظ ناظری اعلام کرده است که قصد دارد «ناگفته» را پس از اعمال تغییراتی در اسفندماه امسال برگزار کند. انتشار آلبوم شهرام ناظری در بهمن و کنسرت «ناگفته» در اسفندماه، می‌تواند دلیل خوبی برای استقبال مخاطبان از این آلبوم باشد.

وقتی فیلم کوتاه به فروش آلبوم موسیقی کمک می‌کند

اما عجیب‌ترین اتفاق در هفته‌ای که گذشت، بازگشت آلبوم «در دنیای تو ساعت چند است؟» اثر کریستف رضاعی به فهرست پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی است. این آلبوم که شهریورماه سال گذشته منتشر شده است، در هفته‌ای گذشت در جایگاه پنجم قرار گرفت.
«در دنیای تو ساعت چند است؟» دوباره پر فروش شد

«در دنیای تو ساعت چند است؟» را کریستف رضاعی برای موسیقی فیلمی با همین نام اولین ساخته بلند صفی یزدانیان ساخت. ترانه‌های آلبوم سروده ماکان اشگواری و جهانگیر سرتیپ‌پور است و ماکان اشگواری و روزبه رخشا در آن خوانندگی کرده‌اند. بابک امیرمبشر، مهرداد پاک‌باز، احسان صدیق، بردیا کیارس، هومن نامداری و مجید اسماعیلی نوازندگان این آلبوم هستند.

به گفته کریستف رضاعی؛ آهنگساز «در دنیای تو ساعت چند است؟»، پیانو نقش اصلی را در‌سازبندی دارد و تم‌های این‌ساز حکایت از رهایی شخصیت‌ها دارند.

نکته جالب درباره توفیق موسیقی متن، این است که همزمان با اکران فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» و بسیار سریع‌تر ازآنچه انتظار می‌رفت تک‌آهنگ «کی‌سه» در میان مردم دست‌به‌دست شده و تبدیل به یک قطعه هیت شد. «در دنیای تو ساعت چند است؟» در بدو انتشارش به پرفروش‌ترین آلبوم موسیقی بدل شد و حتی سبب پرفروش شدن دیگر آلبوم این هنرمند؛ یعنی «کنعان» شد. شاید یکی از مهم‌ترین دلایل اقبال عمومی به «در دنیای تو ساعت چند است؟» پس از گذشتن بیش از یک سال از انتشار آن، حضور کریستف رضاعی و امیر بکان در نشست «موسیقی فیلم» باشد که یکی از پنج نشست تخصصی‌ای است که در سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگزار می‌شود. این نشست، جمعه، 21 آبان‌ماه برگزار می‌شود و شاید مخاطبان می‌خواهند با شنیدن این آلبوم خود را برای نشست آماده کنند. شاید هم این برنامه سبب شده است دوباره کریستف رضاعی به یادها بازگردد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج